Rabu, 30 Oktober 2013

Siapa Dajjal Besar?


Oleh Baqiyat Allah
7 Disember 2012







Siapa Dajjal Besar ?

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang,

Dan segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam.

Ya Allah! Sanjung muliakanlah (Selawat dan salam) kepada Muhammad dan keluarga Muhammad, dan kurniakanlah kepada kami dari urusankami jalan keluar dan yang melegakan.

Wahai Dia, Wahai Dia yang tidak ada yang lain kecuali Dia, hantarkanlah salam kepada Muhammad dan keluarga Muhammad dan bantulah kami terhadap orang-orang kafir.

Telah dijelaskan dalam 'Al-Mutasyabihaat' bahawa terdapat banyak makna al-Mutasyabihaat pada ucapan mereka (as), dan bagi setiap makna terdapat banyak pengesahan yang digunakan untuk dalam realiti mengikut masa dan tempat.

Dan dari al-Mutasyabihaat ini yang telah diriwayatkan dari Rasulullah (saw), dan keluarganya (AhlulBayt as) mengenai ad-Dajjal, dan mereka menekankan dan memperbesar penekanan mereka mengenai kewajipan menentangnya, dan berjihad terhadapnya, walaupun dia memiliki kelengkapan yang cukup besar, atau mengikut riwayat dari mereka (as), "Gunung api dan Gunung makanan." Saya tidak percaya jika orang yang beriman tidak mengetahuinya [yang ] mengikuti riwayat yang telah dilaporkan dari Rasulullah (saw) dan AhlulBayt baginda (as) dan apa pengesahan ucapan mereka (as) pada hari atau zaman ini.

Walau bagaimanapun, saya ingin mengingatkan orang yang mungkin telah lalai dari kanan atau kiri, atau menyimpang dari kebenaran yang tidak dapat dinafikan dan ia adalah seperti matahari di langit, 



{Jadi ingatkanlah, engkau hanya pemberi peringatan. ۞ Bukanlah engkau berkuasa memaksa atas mereka. ۞ Melainkan, orang yang berpaling dan kafir ۞ Maka akan diazab Allah dengan azab yang besar. ۞ Malah, kepada Kamilah tempat kembalinya mereka. ۞ Kemudian sesungguhnya, kepada kamilah dihitung amal mereka} {Al-Quran Surah Al- Ghāshiyah: 21 - 26}.

Jadi adakah tersorok kepada orang yang beriman pengesahan bahawa Amerika adalah Dajjal Besar itu, Rasulullah Muhammad (saw) dan AhlulBayt ( pbut ) telah berkata apa yang bermaksud, " Dajjal akan datang dari Gunung Sanam dan . boleh memikat / menyihir orang, padanya akan ada Gunung api dan Gunung makanan " dan telah diriwayatkan dari mereka (as) yang bermaksud," Dia akan datang dan memanggil: datanglah kepada ku wahai penyokong-penyokong ku ... Aku Tuhan Kamu yang lebih Besar." Dan tidak tersembunyi daripada sesiapa pun bahawa Amerika memasuki Iraq dari Kuwait melalui arah Gunung Sanam yang terdapat di Safwan, dan tidak tersembunyi bahawa Gunung api adalah jentera perang Amerika yang besar, dan ia tidak tersembunyi bahawa Gunung makanan gergasi ekonomi Amerika dan dolar Amerika, dan ia tidak tersembunyi bahawa Amerika memanggil hari ini: datanglah kepada ku wahai penyokong-penyokong ku, dan menentang Kerajaan Allah (swt), dan dan menggubal dan meluluskan undang-undang, dan mahu mengenakannyaa kepada penduduk Bumi, kerana ia mendakwa bahawa ia adalah Tuhan Besar dan ia tidak melihat kecuali dengan satu mata [yang] melihat kepentingan jahat Amerika, dan Dajjal ini mendakwa bahawa mereka mewakili Isa (as), walaupun semua yang mereka lakukan melalui pencemaran dan penyelewengan . Jadi Amerika adalah Dajjal, ia menakluki Bumi untuk mengisi dengan kebejatan, dan Amerika adalah Dajjal bermata satu,

{Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut Dengan sebab apa Yang telah dilakukan oleh tangan manusia } {Surah Ar -Rum 30:41}

Jadi adakah lagi alasan yang tinggal untuk sesiapa memuji dan berbanga dengan Amerika, dan adakah lagi alasan yang tinggal untuk sesiapa yang tidak menentang atau melawan Amerika. Di sana tidak boleh seseorang yang merupakan seorang sahabat Imam Al-Mahdi (as), dan menerima kekuasaan Allah (swt ) melainkan jika dia ingkar (menolak) kezaliman, dan hari ini ia adalah Dajjal Besar dan Syaitan Besar Amerika,

{Sesungguhnya telah nyata kebenaran dari kesesatan. Maka sesiapa yang ingkar kepada Taghut dan beriman kepada Allah telah berpegang kepada tali yang teguh yang tidak akan putus. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui} {Surah Al –Baqarah 2: 256}

Semoga laknat Allah ke atas syaitan dan tenteranya ... Dan semoga laknat Allah ke atas Dajjal dan tenteranya ... Dan semoga laknat Allah ke atas Syaitan Besar dan tenteranya ... Dan semoga laknat Allah ke atas Dajjal Besar dan tenteranya ... Dan semoga laknat Allah-lah atas Sufyani ... Dan semoga laknat Allah ke atas Sufyani ... Dan semoga laknat Allah ke atas Sufyani dan bala tenteranya ... Dan semoga laknat Allah ke atas sesiapa yang tidak memerangi Dajjal Besar.

Semoga laknat Allah, laknat Muhammad (saw), laknat Ali (as), dan laknat dari Fatimah (as), dan laknat para Imam dan para nabi dan Rasul-rasul, dan laknat malaikat soleh ke atas sesiapa yang tidak memerangi Dajjal besar .

Ya Allah! Sudahkah saya maklumkan?

Imam saya, dan Ketua saya Imam Muhammad bin Al- Hassan Al -Mahdi (as ), sudahkah saya maklumkan?

Ya Allah! Saksikanlah atas Umat ini.


Ahmad Al-Hassan


NOTA SAMPINGAN: - Imam Ahmad Al- Hassan (as) [wasi dan utusan Imam Mahdi yang telah zahir di akhir zaman ini 1999...] juga telah berkata, " Kita tidak mempunyai permusuhan dengan Amerika atau dengan tanah Amerika atau dengan institusi saintifik atau institusi sosial, dan lain-lain. Tetapi kita mengkritik tingkah laku dan kezaliman kerajaan Amerika Syarikat  dan kedudukan orang yang zalim di dunia dan kami percaya bahawa kedudukannya sentiasa sesat dan pelampau, ia amat malang sekali. "

Tiada ulasan: