Khamis, 17 Oktober 2013

Mutiara kata Imam Ahmad Al Hassan Al Yamani a.s:

Dikirim oleh Muhammad Eshraq


Mutiara kata Imam Ahmad Al Hassan Al Yamani a.s:      

1. "Aku mahukan amalan sebenar dan keikhlasan bukanlah dengan berkata aku beriman dengan hal ini dan memuji Allah di dalam zikr. Bahkan ianya adalah dengan beramal kerana melalui amal itu, kamu akan menjadi kebenaran yang berjalan di atas muka bumi."



Dikirim oleh Ansary Azuhar Ahmad


2. Imam Ahmed Al Hasan a.s pada satu hari telah bermimpi: -

Aba Al fadl Al Abbas a.s. telah datang kepadanya dan berkata:

"Apa yang ANSAR anda sedang lakukan"????, Adakah anda ingin kami MENGGANTIKAN mereka dan memberi anda ansar yang lebih baik????. Maka Imam a.s bertindak balas dengan mengatakan: Wahai Aba Al Fadl, mereka telah percaya kepada saya disaat manusia yang lain tidak...

T_T....... LABBAYKA YA IMAM AHMAD AL HASAN A.S. TERIMA KASIH YAA IMAM...




Dikirim oleh Ahmed Razzi Zo Ansary


3. Sayed Ahmed Al Hasan pbuh said:
"If there were people who could bear this knowledge,I would have clarified the reality of the Arsh and the reality of the Kursi that Imam Al Mahdi (a.s)clarified for me,so, not everything that is known can be said and not everything that is said its people arrived for it,and not everything in which its people arrived for,its time has come

"Jika ada orang yang boleh menanggung pengetahuan ini, saya akan menjelaskan realiti Arsh itu dan realiti Kursi bahawa Imam Al Mahdi (as) menjelaskan bagi saya, Bila kita sudah kenal.. tak tergambar dengan kata-kata,
Bila kita mampu mengambarkan dengan kata-kata..kita tidak mampu melaluinya,
Bila kita mampu melaluinya tiada penghujung jalan. (ini tafsiran daripada saya)

Credit to ali reza




HIKMAH KATA-KATA IMAM AHMAD AL HASSAN (A.S)anganlah 

Dikirim oleh Muhammad Eshraq

Diperdaya Oleh Fuqaha Sesat

:

4. Wahai manusia, janganlah kalian diperdayakan oleh fuqaha sesat dan pembantu-pembantu mereka. Bacalah, kajilah, telitilah, pelajarilah dan kenalilah kebenaran dengan diri kalian sendiri. Janganlah kalian mewakilkan diri kalian ke atas seseorang untuk menentukan akhirat kalian, lalu kalian akan menyesal esok hari ketikamana tidak berguna lagi sebarang penyesalan, “Dan mereka berkata: Tuhan kami, sesungguhnya kami hanya mentaati pemimpin-pemimpin dan pembesar-pembesar kami, maka mereka telah menyesatkan kami dari jalan sebenar.”

Ini adalah nasihatku buat kalian dan demi Allah ianya nasihat yang mengasihani dan menyayangi kalian, maka fikirkanlah akan nasihat ini serta bezakanlah antara pengembala dan serigala.

Ahmad Al Hassan (a.s)




Mutiara kata Imam Ahmad Al Hassan Al Yamani (a.s):


Dikirim oleh Muhammad Eshraq

Jadilah Ansar Allah bukan Ahmad Al-Hassan

5. Setelah kamu mengetahui kebenaran sekarang, maka aku katakan: janganlah kamu menjadi Ansar (pembantu) Ahmad Al-Hassan , hamba yang bakal mati dan tidak mampu melakukan sesuatupun, tetapi jadilah Ansar kepada Allah Yang Sentiasa Hidup lagi tidak akan mati dan Maha Berkuasa ke atas segala sesuatu.

Jadilah Ansar Allah kerana DIA Maha Pemberi yang mengurniakan DiriNYA kepada sesiapa yang benar-benar tulen dalam membantuNYA.

Manusia sering berkata: kami adalah Ansar si pulan atau si pulan. Adapun bagi kamu, katakanlah bahawa kami adalah Ansar Allah.


Tiada ulasan: