Sabtu, 9 Mei 2015

Masalah serius dengan akidah panji-panji hitam

Masalah serius dengan akidah panji-panji hitam




Tarikh  Fri Apr 24, 2015 01:55

Al-Salamu 3alaikum kepada semua,

Berikut disenaraikan secara ringkas retakan dan lubang-lubang yang amat dalam pada kepercayaan Panji-panji Hitam yang seolah-olah telah muncul keluar secara tiba-tiba dan menekan (yang telah menimbulkan syak wasangka, mengapa mereka tidak mulakan sejak apabila laman fb atau pejabat Najaf pertama kali dibuka?). Mujurlah tidak banyak masalah dan soalan dari segi hujjah dan dakwaan-dakwaan yang mereka telah ciptakan.


1. Mereka memilih bendera dan nama tanpa arahan terus dari Yamani (as), sejak bila ia dibenar untuk berpecah tanpa arahan Hujjah Allah itu?

2. Mereka mendakwa 12 orang telah melihat Imam Mahdi (as) dan merujuk kepada Hadith Mutasyabih yang mereka telah tafsirkan. Tetapi ini bermakna mereka memintas Al-Yamani dengan mengikuti "12 lelaki" tak ketahuan ini. Imam Mahdi (as) diwakili oleh Panji Hidayah dibangkitkan (dan dibawa) oleh Al-Yamani. Mengapa mereka mendakwa ada pula cara yang lain?

3. Menurut banyak kenyataan daripada Al-Yamani (as), pejabat Najaf telah ditugaskan untuk mewakilinya. Wakil-wakil pengurusan Pejabat - Syed Hasan Hamami, Syeikh Nadzim Al-‘Uqaili, dan Syed Watsiq Al-Hussaini - telah dipuji oleh Yamani banyak kali kerana mereka kejujuran dan kerja keras dalam menyokong seruan (dakwah).

Ini menjadikan pelantikan terhadap wakil-wakil pejabat terbukti boleh dipercayai dan amat kukuh. Jadi, mengapa panji-panji hitam cuba untuk menolak Pejabat Rasmi Najaf tanpa sebarang bukti?

4. Mereka menolak halaman Facebook bagi Yamani (as) walaupun ia mengandungi lanjutan daripada pengetahuannya yang tidak dapat dipalsukan oleh peniru. Mereka juga tidak percaya kepada suara yang sama dengan khutbah. Mereka mendakwa bahasa yang berbeza dan suara yang berbeza selepas menjalankan satu 'analisis suara', orang itu beriman biasa diharapkan oleh Allah (swt) untuk melaksanakan pengesahan audio? Bukankah salah satu cara utama untuk mengenal pasti pengetahuan dan kebijaksanaan 'Imam, bukan analisis suara?

5. Terdapat banyak masalah yang lebih parah dari panji-panji hitam. Biasanya saya tidak akan mengkritik mereka yang membantah apabila dengan cara yang baik memberi tumpuan kepada hujah-hujah, walau bagaimanapun, adalah penting untuk dipertimbangkan serangan terakhir ini kerana natijahnya.

Banyak walaupun bilangannya tidak besar bahawa penyokong panji-panji hitam ini telah mencipta akaun-akaun palsu yang dibuat dalam tempoh beberapa hari yang lalu. Ini memberi isyarat sama ada kecurigaan dari pengikut seperti mengapa mereka perlukan akaun-akaun palsu, atau lebih teruk lagi bahawa kumpulan itu sedang disusui dan disokong oleh musuh-musuh yang paling kuat kemungkinannya bagi pengikut ulamak Syiah yang mahu menyusup masuk seruan (dakwah) dari dalam. Mujurlah sejarah memberitahu kita bahawa mereka akan sentiasa gagal dan orang-orang munafik adalah kumpulan yang selau wujud dalam dakwah Ilahiyah. Jadi apa sebab sebenar untuk akaun palsu yang berlebihan?

Atau satu ulasan lain:

Dalam waktu gelap, ia telah hampir menjadi kegelapan mutlak disebabkan penyebaran propaganda (dakyah) yang tidak berkesudahan oleh Nasibi Wahhabi - dan Nasibi benih baru yang menyamar sebagai "Syiah Itsna ‘Asyara". Selepas, semua percubaan sakit hati mereka yang tidak berkesudahan untuk memecahkan Syiah sebenar di akhir zaman....



Tiada ulasan: