Khamis, 7 Mei 2015

Adakah mereka saling menasihati mengenainya?! Maha Suci Engkau wahai Tuhan!

Adakah mereka saling menasihati mengenainya?! Maha Suci Engkau wahai Tuhan!



Demi Allah, ia adalah penderitaan yang menyayat dan memedihkan hatimu wahai Abdus Soleh, dari apa yang mereka ulama sesat sedang dan telah lakukan. Istana Iblis diselamatkan untuk membunuh kamu sebelum hari yang diketahui bahkan akan berakhir bentengnya. Dan berapa banyak yang dikatakan mengenainya dari mereka: Apakah yang saya perlu lakukan dengan orang-orang bodoh yang hampir-hampir tidak dapat memahami perkataan!

Dan demi sesungguhnya, kamu bukan dari penduduk dunia ini, bukan dari sejak Musa melihat mu dan belajar daripada mu, bukan pada hari ketika Allah menurunkan kamu untuk minum cawan penyaliban dan kepahitan menggantikan Isa (as), dan tidak pada hari apabila kamu adalah singa yang bersama datuk mu berjalan dengan baginda memaksa orang-orang yang tidak beriman dengan pedangnya (Zhi Faqar – Zhi Al-Faqar), dan bukan walaupun (datang) pada hari ini.

Demi Allah! Saya benci dunia yang menghimpunkan kamu dengan taghut penzalim yang jahiliyah dan perundangan syaitan mereka, jika tidak redha dengan ketentuan Allah SWT! Berapa kali saya berkata: "Saya mayat yang berjalan di kalangan manusia," maka Allah membantu hatimu yang mulia, dan kepada Allah kamu bersabar. Dan wahai yang menakjubkan dariNya dalam masa yang sama, Jika tidak, saya tidak mempunyai keraguan bahawa Tuhan yang mengutusmu memuliakan mu, sesiapa yang menolak dakwah mu, sedangkan engkau adalah Baqiyah (tinggalan) Keluarga Muhammad (as). Dan kepunyaan Allah perintah yang engkau sampaikan, wahai yang kukekasihi.

Adakah para ulama akhir zaman tidak henti-henti menentangnya, dan yang menyusahkan dirinya dan keluarganya, dan para ansarnya, bahkan, pada agama Allah seluruhnya? Ya! Mereka tidak henti-henti melakukan semua ini bersama pelampau taghut mereka dan pengikut mereka.

Ini adalah antara kata-kata beliau yang menggambarkan keadaan mereka dan rasa yang menyakitkan dari mereka. beliau (as) berkata:

(Mereka nyata sekali tidak mengambil pengajaran. Permusuhan mereka yang tidak henti-henti kepada seruan (dakwah) kebenaran mereka telah ditulis di dalam sejarah dalam pengkhianatan Al-Hajaj dan Ibnu Ziyad, yang mana mereka tidak mentang kehinaan dan kesalahan selepas mereka menjadi musuh kepada kebenaran. Sehingga sampai kepada perkara bahawa kenyataan perbualan mereka mengenai melakukan jenayah pemerkosaan di penjara yang memalukan walaupun di peringkat bawahan penzalim taghut. Tetapi Maha Suci Allah, tiada Tuhan melainkan Engkau

﴿أَتَوَاصَوْا بِهِ بَلْ هُمْ قَوْمٌ طَاغُونَ﴾



(Apakah mereka saling menasihati tentang apa yang dikatakan itu. Sebenarnya mereka adalah kaum yang melampaui batas (penzalim taghut).} [158}

Hari ini mereka mabuk dengan kuasa dan mereka tidak mengambil iktibar bahawa sejarah itu menunjukkan mereka melakukan perbuatan keji dan memalukan yang dilakukan oleh Al-Hajaj, Yazid dan Ibnu Ziyad. Jadi Apakan perbezaan antara mereka dan orang-orang yang mendahului mereka? Yang menentang Allah yang hanya membenarkan kata-kata Al-Thahirin (yang disucikan) (as): "Semua panji yang datang sebelum Al-Qaim adalah panji-panji taghut (penzalim)." [159]


Selepas semua penyelewengan dan jenayah yang dilakukan oleh Marji3iyaat dan pemerintah taghut penzalim ini, tidak syak lagi mereka adalah taghut penzalim. Mungkin hari ini mereka menipu orang-orang yang mengikat kesetiaan dengan mereka yang telah dicemari oleh kejahatan mereka, dan barangsiapa datang esok akan membaca pendirian mereka dan melihat dengan jelas bahawa mereka adalah taghut penzalim seperti orang yang mendahului mereka.

Sehingga hari ini ansar-ansar telah dipenjarakan, dan pada lebih daripada satu negara disebabkan oleh hasutan daripada Maraji3 tersebut. Sesungguhnya, ia adalah kaedah yang sama bagi para taghut penzalim yang datang sebelum mereka, dan Alhamdu Lillah (segala puji-pujian tertentu bagi Allah).

Allah juga telah memberikan kita kelebihan dengan [membuatkan kita berasa] sakit sama dengan penderitaan para Nabi dan Aushiak (as), ia adalah sunnah Allah.

Demi Allah, hidup bersama dengan para pelampau (taghut) yang zalim tidak akan berhenti, amat jemu dan bosan dalam kesengsaraan, hanya kematian dan terselamat daripada mereka ini adalah kerehatan dan nikmat. Ucapan tahniah untuk para syuhada yang telah pulang dan meninggalkan kita dari orang-orang yang dilaknat (Mala3un)).

Dalam keadaan yang penuh dengan kesakitan yang saya katakan: Segala puji-pujian tertentu bagi Allah, semoga Allah memberi kelapangan dengan keluarga Muhammad.

Kemudian dia (as) berkata:

(Keluarga Muhammad, Allah memberi kelapangan dengan mereka, yang telah menjelaskan kebenaran, adakah kamu melihat apa-apa perkara yang tidak jelas dan tertinggal? Kami telah menjelaskannya dalam bentuk, seperti menggambarkan "lebih jelas daripada matahari" [160] tetapi mausia tidak mahukan kebenaran, apa yang akan kita lakukan kepada mereka yang memilih jalan Iblis daripada memilih ilmu dan kesedaran, seperti Amirul Mukminin (as) menggambarkan mereka
خلق أشباه الكلاب
"bentuk kejadian yang seperti anjing" [161]



✡✡✡✡✡

__________________
[156] - Al-Kafi: Jilid 1 halaman 403, Bihar Al-Anwar: Jilid 2 halaman 148.
[157] - Al-Kafi: Jilid 1 halaman 459, Bihar Al-Anwar: Jilid 43 halaman 193..
[158] – Al-Zhariaat 51:53
[159] - Al-Kafi: Jilid 8 halaman 295
[160] - Ghaibah Al-Nu3mani: halaman 154..
[161] - Bihar Al-Anwar: Jilid 2 halaman 84.


Tiada ulasan: