Selasa, 1 September 2015

Soalan 471:


Soalan 471:

Soalan 1-9 Mengenai Ilmiyah Sains
Soalan 10: Bukti Wujud Allah Pada Athies








السلام عليكم إخواني أنصار الله.
Salam atas kamu saudara-saudara ansar Allah.

Saya ingin bertanya beberapa soalan kepada yang mulia anak kepada yang mulia. Salam atas Aali Muhammad, Salam atas Al-Yamani.

Soalan ilmiyah:’

1. Adakah bumi ini rata atau bulat, adakah matahari dan bulan mempunyai saiz yang sama, adakah matahari satu dan bulan satu sahaja atau ianya banyak, bagaimanakah di suatu tempat terjadi di siang hari dan di tempat itu pada waktu malam, dan juga pada empat musim apakah huraiannya, dan air pasang surut, dan jika bumi ini rata, apakah penjelasan ufuk di mana kita melihat ia bulat, dan sama ada permukaannya memanjang hingga ke akhirnya atau mempunyai had, dan apakah penjelasan penerbangan pesawat dari satu arah ke arah mengelilingi bulatan, kerana mereka mendakwa ini tidak benar atau tiada membuat pusingan di sana?

2. Adakah air yang kita minum hari ini ia mengandungi garam logam (mineral) seperti Kalium dan Natrium Fluorida, dan lain-lain. Adakah ia unsur-unsur bahagian (sebatian) air atau adakah ia benar-benar ditambah kepadanya dan ia adalah sejenis angin panas kesyaitanan yang diletakkan oleh syaitan-syaitan manusia dan jin dengan sengaja?

3. Adakah terdapat sel darah putih, sel darah merah dan kromosom, sperma, telur, spora mikrob, bakteria, virus dan sel-sel darah, atau itu semua pembohongan dan terdapat mekanisme lain dan fakta-fakta lain fungsi-fungsi atau bentuk-bentuk penting lain?

4. Adakah peredaran darah dalam badan, atau ia tidak dikitar tetapi sesuatu yang lain yang dipam dan dihantar atau peningkatan berperingkat?

5. Adakah kerja-kerja TV di kedua-dua arah dalam erti kata bahawa disiarkan dalam rumah dan juga menggambarkan penghantaran siaran dan imej stesen televisyen?

6. Adakah terdapat sesuatu yang pada tahun 2012 dan terdapat sebuah planet yang dinamakan Nibiru atau Planet X, dan apabila ia akan muncul bukan sebagai satu hal masa, tetapi dikira sebagai gerakan?

7. Adakah qubqub (ketam laut) halal atau haram, bagaimana pula dengan udang (udang yang besar bercangkerang)?

8. Adakah mungkin bergerak dalam masa seseorang akan kembali dan menghalang pembunuhan Al-Hussein (as), atau adakah mungkin untuk melakukan perjalanan ke masa depan? Adakah mungkin untuk melakukan sesuatu atau hanya menonton dan melihat?

9. Adalah dilaporkan jika pemendapan Fluorida pada anggota manusia ia akan menghalang seseorang beriman kepada Allah dan yang ghaib. Adakah ini benar? Adakah ini alasan untuk mencampurkan air dengan Fluorida?

10. Bagaimana boleh membuktikan kewujudan Allah kepada seorang atheis atau yang percaya pada materialisme?

11. Adakah DNA yang mengandungi rahsia dunia manusia dan hakikatnya, adakah ia betul atau ditolak, dan apa punca kecacatan di dalamnya? Dan bagaimana mentafsir bahagian-bahagiannya dan boleh belajar daripadanya?

12. Adakah penciptaan dimulakan pada bapa-bapa tuan (as) atau Al.Mahdiyun ke hadapan mereka sendiri (penciptaan langit dan manusia, dan lain-lain)?

Terima kasih banyak.

Dihantar oleh: Muslim Ansari

Jawapan:
            
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً كثيراً.

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani,
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Dan selawat Allah atas Muhammad dan keluarga Muhammad, para Imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktirafan.
                                                      
Semoga Allah membantu kamu segala yang baik, Untuk membicarakan perkara-perkara Bumi yang bulat yang berkaitan dengan astronomi (ilmu falak), ilmu Fizik dan kimia seperti pembawaan sebahagian (elemen) unsur-unsur atau mengenai sains kehidupan. Kebanyakan perkara-perkara ini adalah Kajian-Kajian Konkrit dan yang boleh dilihat, semuanya bukan semata-mata pendapat (teori), untuk ditanya sama ada semua itu nyata (realistik) atau tidak.

Adapun dikaitkan dengan logam di dalam tubuh manusia, Ya ia mempunyai pengaruh besar terhadap tingkah laku dan diri manusia dan juga memberi kesan kepada pendedahan (kekasyafan) sebahagian perkara ghaib (metafizik) kepada manusia.

Mengenai  kejadian-kejadian yang berlaku di atas muka bumi dan diturunkan azab ke atas penduduk bumi, perkara ini telah diberi amaran dariNya dan Allah melakukan apa yang dikehendakiNya, maka atas Dialah kejadian-kejadian yang berlaku sebelum dan selepas itu, dan sama ada azab ini disebabkan oleh bintang-bintang ini menghampiri atau kesan meteor pada Bumi atau asteroid atau apa-apa perkara (kejadian) universal lain, ini adalah urusan Allah dan ini adalah banjir besar (bencana) kedua yang boleh menyebabkan kemusnahan sebahagian besar penduduk bumi, dan Allah melakukan apa yang dikehendakiNya, tetapi kemudian pada tahun 2012, saya mengatakan kepada kamu ia mungkin lebih dekat daripada ini, dan bagi Allah urusan sebelum dan selepasnya.

Jawapan soalan 7: Ketam laut haram dimakan, tetapi udang boleh dimakan.

[Soalan 10. Bagaimana boleh membuktikan kewujudan Allah kepada seorang atheis atau yang percaya pada materialisme?]

Jawapan soalan 10: Jika kamu masuk di kedua-dua tempat di mana ada pokok-pokok, dan kamu dapati salah satu dari tempat itu telah ditanam dengan pokok buah-buahan berjajaran dalam baris-baris dan ia berbaris lurus, Kemudian tempat yang kedua didapati ada pelbagai jenis pokok bercampur aduk antara satu sama lain dan tumbuh secara kebetulan, maka kamu akan mengurus dusun yang pertama iaitu dusun yang disusun oleh kekuatan akal, dan dusun yang satu lagi tiada seorang pun yang waras boleh mengurus penanaman pokok-pokok dan mengawal berbagai jenis tumbuh-tumbuhan tersebut.

Sekarang pergi ke kawasan tanah untuk mencari di mana banyak air tawar mengalir, kalau terbiar dan dipenuhi dengan wabak penyakit, serangga dan kulapuk, adalah sukar untuk menggunakannya, walaupun tidak mustahil, berbanding ada air yang telah berkumpul di dalam kelompok besar masih di permukaan bumi, seperti laut dan samudera, ia masin, kalau ia dipenuhi dengan air tawar yang mengandungi wabak dan penyakit, tentulah ia menjadi penyebab untuk kehancuran penduduk di bumi..

Lihatlah komposisi atmosfera, dan bagaimana ia beryindak dalam melindungi penduduk bumi dari radiasi sejagat (kosmik), sekiran tidak sedemikian, radiasi sejagat akan menghancurkan penduduk bumi.. lihat dan lihat ... Kamu akan dapati segala-galanya teratur, tepat dan berkadaran, Adakah terdapat seorang lelaki yang menghormati akalnya mengatakan bahawa ini adalah kebetulan, atau ada Kuasa Bijak Mutlak meletakkan sistem ini begitu tepat? Saya berfikir bahawa ini adalah cukup bagi mereka yang menghormati akalnya dan tidak mahu terus menerus sombong takbur pada Yang Maha Pencipta.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
Salam atas kamu rahmat Allah serta keberkatanNya
                                    
Ahmad Al-Hassan
Jamadi Al-Awwal /1431 H     

                  
                       
✡✡✡✡✡



Tiada ulasan: