Jumaat, 18 September 2015

2015 09 18


2015 09 18
  
KHUTBAH PERTAMA

 بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ  *  الْحَمْدُ لِلَّـهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ * وَالْحَمْدُ لِلَّـهِ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون ،  
وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً كثيراً.      
أشهد ان لا إله إلا الله و حده لا شريك له، و أشهد أن محمدا عبده ورسله ، و أشهد ان عليا و الأئمة من ولده حجج الله ، و أشهد أن المهدي و المهديين من ولده حجج الله، يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّـهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ، 

Wahai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah sebenar-benar takwa kepada-Nya; dan janganlah sekali-kali kamu mati melainkan dalam keadaan beragama Islam.

Wahai ansar Allah,
Wahai ansar Imam Mahdi     
Wahai ansar Imam Mahdi Pertama sekelian

Berikut adalah nasihat Al-Syed Ahmad Al Hassan buat para ansar, yang didatangkan sebagai jawapan atas pertanyaan dan permintaan daripada saudara 'Alaa' yang dimuliakan. Ianya bertarikh: Rabu, 16 safar 1430 hijrah.

Setelah ber-basmalah, bertahmid, berselawat kepada Al-Rasul Muhammad dan Keluarga Muhammad, para Imam dan para Mahdi. Yang ditenangkan dan disucikan serta limpahan salam pengiktirafan dengan panjang lebar. Beliau juga telah bermuhasabah secara menyahat hati.

Sehimggalah beliau (as) berkata:

Apakah yang telah aku katakan kepada kalian: (Janganlah kalian menjadi ansar Ahmad Al Hassan, seorang hamba yang akan mati, yang tidak berkemampuan atas sesuatu pun. Tetapi jadilah ansar kepada yang sentiasa hidup, yang tidak mati dan yang berkemampuan atas segala sesuatu). Bermaksud: Janganlah kalian disibukkan oleh kiblat berbanding Hakikat yang kalian tujui. Jadikanlah hati-hati kalian melekat kepadaNya swt dan bukannya dengan salah seorang hamba-hambaNya, walau hamba ini adalah khalifah Allah di bumiNya. Kalian mentaati khalifah Allah kerana Allah memerintahkan kalian sedemikian. Jadikanlah pengorbanan-pengorbanan kalian bersama khalifah Allah; kerana Allah memerintahkan kalian sedemikian, bukan kerana kalian mencintai insan ini yang Allah jadikannya sebagai khalifahNya di bumiNya. Ini adalah syirik yang menghalang manusia mukmin soleh daripada meningkat naik ke jalan-jalan langit (samawaat).

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
﴿وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللّهِ إِلاَّ وَهُم مُّشْرِكُونَ﴾

"Dan sebahagian besar dari mereka tidak beriman kepada Allah, melainkan dalam keadaan mempersekutukan Allah." (Surah Yusuf: 106)

Ketahuilah bahawa Allah menjadikan perasaan kasih dan cinta kepada kami di dalam hati-hati orang yang beriman, yang membelasi hati-hati mereka untuk mengingati kami dan dan air mata mereka mengalir kerana kerinduan pada kami. Kalian diuji dengan ini juga, maka janganlah kalian disibukkan dengan ini berbanding Allah. Janganlah kalian menjadi seperti orang yang disibukkan dengan cermin berbanding gambaran yang ada di dalamnya, kerana cermin itu hanya wujud untuk menyampaikan kepada kalian gambaran tersebut.

Ketahuilah, semoga Allah merahmati kalian bahawa khalifah Allah di bumiNya, hanyalah bukti-bukti yang mereka dikenal oleh orang yang mengenali mereka dan Allah dikenali melalui mereka. Matlamat dan tujuan kalian adalah Allah dan untuk mengenaliNya swt. Oleh itu, awaslah kalian dan berwaspadalah daripada disibukkan dengan bukti-bukti (Semoga Allah mensejahterakan kesemua mereka) berbanding tujuan kalian yang telah mereka tunjuki dan halakan kepadanya.

Aku ringkaskan kata-kataku dengan dua kalimat yang aku letakkan di leher-leher kallian: (Berwaspadalah kalian dan berasa cemaslah dengan kiblat, kerana ia adalah kiblat yang diarahkan kalian untuk menghadap wajah melaluinya. Berwaspadalah kalian dan berasa cemaslah dengan kiblat, kerana ia kiblat yang diinginkan adalah apa yang disebaliknya).

Aku mengingatkan kalian agar tidak menghalusi khalifah Allah di bumiNya kerana dia hanyalah kiblat kalian kepada Allah dan aku juga takut kalian berasa cemas dengan khalifah Allah berbanding daripada mengingati Allah swt; kerana khalifah Allah hanyalah kiblat kepada Allah.

Seterusnya, jadikanlah kesibukan kalian pada berbuat baik sesama kalian dan bersifat belas ihsan sesama mukmin, semoga Allah merahmati kalian. Dengan izin Allah, tiada di kalangan kalian orang yang beriktikad bahawa Allah swt mempunyai sekutu dan tiada juga di kalangan kalian yang beriktikad bahawa Allah swt, yang mana Dia adalah cahaya (Nur) yang tiada kegelapan (zhulmah) padaNya bertahalul (bertempat) di salah satu alam makhluk di mana kegelapan bercampur aduk dengan cahaya. Bahkan ia tertegak dengan cahayaNya swt yang Maha Tinggi lagi Maha Besar. Sebagaimana aku menganggapi kalian mengetahui bahawa Allah berkata-kata kepada orang yang ikhlas kepadaNya daripada kalangan makhlukNya: Aku Hidup yang tidak mati dan Aku telah menjadikan kamu hidupan yang tidak mati, Aku berkata kepada sesuatu "Jadilah", lalu ia jadi dan Aku menjadikan kamu berkata kepada sesuatu "Jadilah", lalu ia jadi".[48]

Firman Allah Taala:

﴿لَا يَذُوقُونَ فِيهَا الْمَوْتَ إِلَّا الْمَوْتَةَ الْأُولَى وَوَقَاهُمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ﴾

"Mereka tidak akan merasakan mati di dalamnya kecuali kematian di dunia. Dan Allah memelihara mereka dari azab neraka." [Al- Dukhan:56] 

Mereka semua tidak mati dan tidak mengenal kematian melainkan keluarnya mereka daripada dunia ini.

Firman Allah Taala:

﴿وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَصَعِقَ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَمَن فِي الْأَرْضِ إِلَّا مَن شَاء اللَّهُ ثُمَّ نُفِخَ فِيهِ أُخْرَى فَإِذَا هُم قِيَامٌ يَنظُرُونَ﴾

"Dan ditiuplah sangkakala, maka matilah siapa yang di langit dan di bumi kecuali siapa yang dikehendaki Allah. Kemudian ditiup sangkakala itu sekali lagi, maka tiba-tiba mereka berdiri menunggu." [Al-Zumar:: 68]  

Mereka semua tidak mati, bahkan mereka tidak terperanjat dan tidak mati ketika Israfil meniupkan sangka kala.

Firman Allah Taala lagi:

﴿يَبْقَى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ﴾

"Dan tetap kekal Wajah Tuhanmu yang mempunyai kebesaran dan kemuliaan." [Al-Rahman: 27] 

Mereka tidak binasa kerana mereka adalah wajah Allah, bermaksud: bahawa Allah berhadapan dengan makhluk lain melalui mereka.

Tetapi, di manakah hidupan yang tidak mati selainNya? Siapakah yang Hidup tidak mati itu sendiri? Di manakah yang mengatakan kepada sesuatu "jadilah" lalu ia jadi dengan daya dan kekuatan selainnya, bahkan memerlukan izin selainnya? Siapakah yang berkata "jadilah" lalu ia jadi dengan daya dan kekuatanNya sendiri:

﴿ ... قَالَ اللّهُ يَا عِيسى ابْنَ مَرْيَمَ اذْكُرْ نِعْمَتِي عَلَيْكَ ............... وَإِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ بِإِذْنِي فَتَنفُخُ فِيهَا فَتَكُونُ طَيْراً بِإِذْنِي﴾

[Ingatlah], ketika Allah mengatakan: "Wahai Isa putera Maryam, ingatlah nikmatKu kepadamu.......dan [ingatlah pula] di waktu kamu membentuk dari tanah [suatu bentuk] yang berupa burung dengan izinKu, kemudian kamu meniup padanya, lalu bentuk itu menjadi burung [yang sebenar] dengan izinKu." [Al Maidah 5:110]

Hendaklah Kalian tinggalkan perbahasan dan pertengkaran, semoga Allah merahmati kalian, serta berkata-katalah dengan manusia mengikut kadar kemampuan akal mereka.

Aku berpesan kepada kalian supaya menyampaikan kebenaran kepada orang yang menuntutnya dengan lemah lembut, belas ihsan dan bertimbangrasa. Kalian membawa makanan daripada langit kepada mereka, oleh itu, janganlah kalian menyertakan pemberian kalian dengan ungkitan dan menyakiti perasaan si penerima:

﴿يأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تُبْطِلُواْ صَدَقَاتِكُم بِالْمَنِّ وَالأذَى﴾

"Wahai orang-orang beriman, janganlah kamu menghilangkan sedekahmu dengan mengungkit-ungkitnya dan menyakiti [perasaan si penerima]" [Al-Baqarah:2: 264]

Jangan kalian jadikan hidayah mereka sebagai keinginan kalian, tetapi jadikanlah keinginan kalian untuk menjadi pembantu kami di lapangan hari kiamat. Jadilah kalian daripada kalangan orang yang para Malaikat berbangga dengan mereka.

Bantulah kami dengan ilmu dan amal, serta ikhlas sesama kalian. Jadilah sebaik-baik umat yang dikeluarkan buat umat manusia. Sekiranya kalian tidak menjadi Ashabul Kahfi, maka kalian jadilah orang-orang yang menakjubkan mereka yang sebelum dan sesudah kalian.

Firman Allah Taala:

﴿أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَباً﴾

Adakah engkau menyangka, bahawa "Ashaabul Kahfi" dan "Ar-Raqiim" itu sahaja yang menakjubkan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaan Kami?" [Surah Al Kahf: 9.].

Dan hanya mendengarkan kepala Hussein bin Ali as membacakan: "Bahawa Ashaabul Kahfi dan Ar-Raqiim itu sahaja yang menakjubkan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaan Kami?." Bermaksud: Ashabul Kahfi yang lain, mereka adalah sahabat-sahabat Qoim yang menuntut bela dan berpegang teguh dengan agama Hussain yang dibunuh kerananya iaitu ketuanan Allah (Hakimiyyah Allah).

Kalian telah berpegang dengan agama keseluruhannya iaitu ketuanan Allah. Tiada sesuatu pun yang dapat memudharatkan orang yang datang dengan ketuanan Allah di hari kiamat kelak dan orang yang mencuaikannya tidak mendapat manfaat suatu apa pun. Pada hakikatnya, orang-orang yang mencuaikan ketuanan Allah dituliskan mereka daripada kalangan orang yang menentang Muhammad, walau mereka mendakwa diri mereka sebagai pengikutnya. Mereka dituliskan dari kalangan penentang-penentang Ali, walau mereka mendakwa sebagai pengikutnya (syiahnya). Mereka dituliskan sebagai penentang-penentang Hussein, yang mengorbankan hatta anak kecilnya yang masih menyusu dan menjulang kepalanya dihujung tombak, demi memastikan ketuanan Allah.

Demi Allah, yang tiada Tuhan melainkan Dia, merekalah yang membawa kepala Hussain dihujung tombak pada zaman ini. Cukuplah buat mereka kehinaan dan keaiban, apabila mereka mendapati diri mereka di penghujung perjalanan, yang mana mereka tidak memahami sesuatu pun daripada agama Tuhan ataupun revolusi Hussain as.

Bertahun-tahun lamanya kalian mendengar mereka berkata terang-terangan di atas mimbar bahawa Hussain tidak pernah keluar demi kekuasaan. Mereka meyakini bahawa dengan ini mereka mensucikan Hussein as dari kekejian, sedangkan tuntutan khalifah Allah terhadap ketuanan Allah adalah tugas yang ditetapkan ke atasnya, dengan cara ia adalah aib dan penuh kekurangan bagi selainnya; kerana khalifah Allah berdasarkan tuntutannya terhadap ketuanan Allah adalah perlaksanaan kehendak Allah, sedangkan tuntutan selainnya berdasarkan ketuanan manusia adalah bertentangan dengan kehendak Allah. Orang yang dilantik Allah sebagai Imam, Allah tidak meredhai mereka menolak Imamah atau meninggalkan tugasnya dalam menunjukkan hidayah kepada manusia ke jalan yang lurus.

Oleh itu, bagaimana mereka mewajibkan bahawa Hussein as tidak pernah menuntut ketuanan Allah dan tidak pernah menuntut kekuasaan, yang disebabkannya manusia diuji dan terbahagi kepada dua bahagian pada setiap zaman; di kalangan mereka ada yang seperti Iblis mengatakan "aku" atau "kami" dan di kalangan mereka ada yang seperti Malaikat, yang di dalam sujud mereka mengatakan HUA.

Seterusnya, lihatlah musibah yang menimpa mereka pada masa lalu, yang menganggap bahawa Hussein as tidak pernah keluar menuntut kekuasaan dan menurut pemikiran mereka menganggap berketuakan Hussein as, adakah mereka pada hari ini mempunyai pegangan yang sama dengan mereka di masa lalu???!!!

Aku tinggalkan kalian dan manusia sekaliannya untuk menilai iaitu melihat mereka melompat-lompat di atas kerusi kekuasaan seperti monyet.

Wahai ansar Allah yang dikasihi, kalian telah tahu kejahilan mereka dan kebinasaan mereka. Mereka telah binasa dan membinasakan, maka bertimbang rasalah kepada orang yang telah mereka binasakan, mudah-mudahan mereka mendapat petunjuk:

﴿ادْعُ إِلِى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ﴾

"Serulah ke jalan Tuhanmu dengan hikmat kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik dan berbahaslah dengan mereka dengan cara yang lebih baik; sesungguhnya Tuhanmu Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalanNya dan Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat hidayat petunjuk."[Surah An Nahl: 125] 

اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ وَ وُلْدِ هِیَ احمد الحسن في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً ‏وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

Ya Allah jadikanlah bagi Waliy Mu Al-Hujjah bin Al-Hassan, selawat Mu ke atasnya dan ke atas bapa-bapanya dan anak-anaknya Ahmad Hassan, pada saat ini dan pada setiap saat dan sebagai Waliy, penjaga, ketua, penolong, penunjuk dan pembantu sehingga Engkau tempatkannya di bumi Mu secara sukarela dan kenikmatan yang berpanjangan di dalamnya.



اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
﴿إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَفَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ * إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ﴾


KHUTBAH KEDUA

بِسْمِ اللهِ الرَّحَمٰنِ الرَّحِيْمِ. اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِيْ لآَ اِلٰهَ اِلاَّ هُوَ الْوَاحِدُ الصَّمَدُ الَّذِيْ لَمْ يَتَّخِذْ صَاحِبَةً وَّلاَ وَلَدًا*  وَّ اَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَ رَسُوْلُهُ الْمُجْتَبٰي وَ اَنَّ عَلِيًّا اَمِيْرُ الْمُؤْمِنِيْنَ وَ سَيِّدُ الْوَصِيِّيْنَ وَ اَنَّ ذُرِّيَّتَهُ الْمَعْصُوْمِيْنَ اَئِمَّتُنَا *  اُوْصِيْكُمْ عِبَادَ اللهِ بِتَقْوَي اللهِ  *
وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً كثيراً.

Wahai hamba Allah, saya menasihati saudara semua supaya bertakwa kepada Allah serta saya berpesan kepada saudara semua untuk taat kepada -Nya. Saya menyeru saudara semua (dan diri saya) supaya melakukan perbuatan-perbuatan baik sebelum hari yang tidak dapat dielakkan datang, sebelum kematian meragut kita; tidak mungkin untuk kita melarikan diri dari kematian itu.

Wahai ansar Allah,
Wahai ansar Imam Mahdi    
Wahai ansar Imam Mahdi Pertama sekelian

Membicarakan masalah taubai!!  
Adakah taubat diangkat apabila urusan Al-Syed Al-Yamani menjadi tetap dan stabil dan sebelum [dia] menyerahkan panji-panji kepada Imam Al-Hujjah (as), atau tertutup pintu taubat apabila kebangkitan panji-panji Al-Yamani dan tidak diterima taubat dari orang-orang yang ingin bertaubat?


Taubat diterima dalam setiap keadaan kecuali apabila turunnya bencana mukjizat Ilahiyah yang tidak meninggalkan sebarang ruang atau kawasan yang dihilangkan; kerana iman manusia diterima di sisi Allah. Pintu taubat diangkat dan tidak diterima iman manusia atau taubatnya, kerana sesungguhnya ia adalah iman kebendaan seratus peratus, sama seperti keadaan turunnya azab Allah SWT, ke atas sesiapa yang mendustakan Rasul. Oleh itu, tidaklah pada zaman itu diangkat taubat darinya semua ciptaan melainkan setelah diturunkan kepada mereka tanda-tanda dan mukjizat bencana yang merangkumi kesemua mereka, dan diangkat halaman iman kepada yang ghaib daripada mereka seluruhnya.

Bagi turunnya tanda-tanda bencana atas kumpulan tertentu sahaja, maka, untuk itu taubat itu akan ditarik balik untuk mereka sahaja. Dan itu adalah tanda-tanda umum; yang mungkin terjadinya bencana dikenakan bagi sesuatu kaum dan bukan kepada orang-orang lain sesuai dengan apa yang ada pada mereka dari maklumat dan makrifat sebelum mereka menerimanya dari Allah sebagai alasan untuk mereka. Maka tempoh diterima taubat dari tiada kekalnya sesuatu halaman atau ruang untuk beriman kepada yang ghaib, dan bertaubat (kembali) kepada yang ghaib dan bukanlah mukjizat kebendaan yang menarik yang tidak meninggalkan apa-apa ruang untuk yang ghaib.

Yang Maha Tinggi berfirman:
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم

﴿لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ﴾

{Sesungguhnya Kami telah mengutus rasul-rasul Kami dengan membawa bukti-bukti yang nyata dan telah Kami turunkan bersama mereka Al Kitab dan neraca (keadilan) supaya manusia dapat melaksanakan keadilan. Dan Kami ciptakan besi yang padanya terdapat kekuatan yang hebat dan berbagai manfaat bagi manusia, dan supaya Allah mengetahui siapa yang menolong-Nya dan rasul-rasul-Nya padahal Allah tidak dilihatnya. Sesungguhnya Allah Maha Kuat lagi Maha Perkasa.} [Al-Hadid 57:25] .
      
Dan anda juga boleh membaca dengan lebih terperinci dalam Kitab Pencerahan Jilid 3', dan juga dalam Tafsiran Ayat Surah Yunus' mengenai perkara ini dan semoga Allah memberikan anda kejayaan.
Oleh Imam Ahmad Al Hassan (as)

اَللّٰهُمَّ عَرِّفْنِىْ نَفْسَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَّمْ تُعَرِّ فْنِىْ نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُوْلَكَ ، اَللّٰهُمَّ عَرِّفْنِى رَسُوْلَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِىْ رَسُوْلَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ، اَللّٰهُمَّ عَرِّفْنِىْ حُجَّتَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَّمْ تُعَرِّ فْنِىْ حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِيْنِىْ
                                                           

Ya Allah kurniakanlah aku makrifah padaMu, kerana jika aku tidak dapat makrifah padaMu aku tidak kenal UtusanMu, Ya Allah kurniakanlah aku makrifah (perkenalkan) kepada UtusanMu, kerana jika aku tidak dapat makrifah pada UtusanMu aku tidak kenal HujjahMu, Ya Allah kurniakanlah aku makrifah kepada HujjahMu kerana jika aku tidak dapat makrifah pada HujjahMu, aku akan sesat dari (mengenal) agamaku
[Doa Ma'rifah Zaman Ghaibah]

اِنَّ اللهَ وَ مَلٰئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلَي النَّبِيِّ يَآَيُّهَا الَّذِيْنَ اٰمَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا،* اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلٰي مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِيْنَ  *وَ عَلٰي عَلِيٍّ اَمِيْرِ الْمُؤْمِنِيْنَ وَ عَلٰي فَاطِمَتَ الزَّهْرَآءِ بِنْتِ مُحَمَّدٍ*  وَّ عَلَي الْحَسَنِ الْمَقْتُوْلِ بِسَمِّ الْجَفَا  *وَ الْحُسَيْنِ الشَّهِيْدِ بِكَرْبَلاَ * وَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ذِي الْمِحَنِ وَ الْعَنَآءِ  *وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ  *وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ  *وَّ مُوْسَي بْنِ جَعْفَرِ  *وَ عَلِيِّ بْنِ مُوْسٰي  *وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ  *وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ  *وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ  *وَ الْحُجَّةِ الْقَآئِمِ بِالْحَقِّ الْمُنْتَظَرِ الْمَهْدِيِّ ، الَّذِيْ بِبَقَآئِهِ بَقَيْتِ الدُّنْيَا وَ بِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرٰي،* وَ عَلٰي اَحْمَدٍ الْحَسَنِ اليَمانِي* وَصِيَّ وَ الرَّسُولَ الإمامَ الْمَهْدِيُّ  *مَكَّنَ اللهُ لَهُ فِيْ الأرْضِ،* اللّهُمَّ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ ، رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا،* رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِّلَّذِينَ كَفَرُوا وَاغْفِرْ لَنَا رَبَّنَا ۖ إِنَّكَ أَنتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ

اللّهُمَّ أَعِزَّ الاسلامَ والمسلمين اللهم انْصُرِ الإسلامَ وَالمسلمين ، اللّهُمَّ انْصُرْ اِخْوانَناَ مِنْ أنصارُ الإمامَ الْمَهْدِيُّ المُسْتَضْعَفِينَ وَالمَظْلُومِينَ، اللّهُمَّ انْصُرْ اِخْوانَناَ مِنْ أنصارُ الإمامَ الْمَهْدِيُّ في ماليزيا وسنغافورة وفي تايلاند وفي مصر وفي سوريا في ايران وفي العراق في كُلِّ مَكانَ وَفي كُلِّ زَمانَ ، اللّهُمَّ انْصُرْهُمْ على عَدُوِّكَ وَعَدُوِّهِمْ ، وَأَهْلِكِ الكفرةَ والكافرين والشركَ والمشركين والنفاقَ والمنافقين والظُلْمَ والظالمين وَدَمِّرْ أَعْداءَكَ أَعْدَاءَ الدِين مِنَ العلماء غير العاملين والمستعمِرِين والمستكبرين ، يا رب العالمين
                         
اِنَّ اللهَ يَأْمُرُكُمْ بِالْعَدْلِ وَ الْاِحْسَانِ وَ اِيْتَآءِ ذِي الْقُرْبٰي وَ يَنْهٰي عَنِ الْفَحْشَآءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ الْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكُرُوْنَ.

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّـهِ وَالْفَتْحُ ﴿١ وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّـهِ أَفْوَاجًا ﴿٢ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ ۚ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا ﴿٣


Tiada ulasan: