Ahad, 8 Disember 2013

Visi Menjadi Nyata (Déjà Vu)

Déjà Vu

Mengapa kita kadang-kadang merasa bahwa sesuatu terjadi pada kita telah terjadi pada kita sebelumnya?
Sebuah pertanyaan yang dikirim kepada Imam Ahmad al- Hassan as , dan jawabannya :

Dan Salam bagimu dan rahmat Allah dan Berkah-Nya Imam Ahmad al - Hassan . Selawat dan salam Allah ke atas Muhammad dan keturunannya , para imam dan para Mahdi.

Mengapa kita kadang-kadang merasa bahwa sesuatu terjadi pada kita telah terjadi kepada kita sebelumnya (déjà vu)? Apakah ada rahasia di balik situasi ini? Dan apakah ada sesuatu yang boleh kita pelajari darinya?

Maafkan kekurangan saya dalam beramal antara tangan-tangan Tuan, saya meminta Allah untuk memberi kuasa kepada Tuan dan Ayah Tuan di bumi ini.

Dikirim oleh : Caroline Horn - Jerman


Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, Lagi Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam . Selawat dan salam Allah ke atas Muhammad dan keturunannya , para imam dan para Mahdi.

Roh manusia boleh diberitahu tentang beberapa perkara ghaib masa depan melalui pembacaan pada Lauh Tulisan penghapusan dan pengesahan* dan oleh banyak kaedah; darinya ia adalah satu kaedah yang jelas dan terkenal yang merupakan visi (penglihatan) yang anda lihat semasa tidur, sehingga ia menjadi kenyataannya seperti yang anda melihatnya dalam realiti selepas satu tempoh masa. Dan kadang-kadang, anda melihat visi dan melupainya apabila terjaga tetapi apabila kejadian itu berlaku dalam realiti anda menyedari bahawa ia telah berlaku kepada anda sebelumnya, jadi anda sama ada ingat bahawa ia telah berlaku dalam suatu visi sebelumnya dan anda telah lupa atau anda tidak menyedari bahawa ia telah berlaku dalam suatu visi sebelumnya, oleh itu anda tidak mengetahui mengapa anda rasa bahawa peristiwa ini berlaku kepada anda pada masa lalu.

Ahmad al - Hassan
Syawal 1433 Hijriah
----------------------------------
* Untuk lebih lanjut tentang Lauh Tulisan penghapusan dan pengesahan, lihat Terjemahan, Al-Mutasyabihaat Jilid 1 oleh Imam Ahmad al-Hassan as , Soalan 19. Dari Kitab Mutasyabihat – Muhkamaat dan Mutasyabihat

- atau Lihat lebih lanjut di :
http://www.saviorofmankind.com/homepage/88-english-uk/article/166-d%C3%A9j%C3%A0-vu#sthash.YVRPuzQd.dpuf

Artikel

Tiada ulasan: