Rabu, 18 Disember 2013

Bendera Hitam dari Khorasan


Bendera Hitam dari Khorasan

Keterangan: Menurut ramalan nabi Muhammad (saw), tentera yang tanpa henti akan bangkit dari tanah Khurasan memegang Bendera Hitam Islam di akhir zaman. Tentera ini akan menakluki beberapa tanah yang diduduki umat Islam hingga ia sampai ke Jerusalem. Kemudian ia akan berbaiah kepada Imam al Mahdi (as).



Bendera Hitam:

Terdapat dua jenis bendera dalam Islam.

Yang pertama dipanggil Al-Liwaa dan berfungsi sebagai tanda untuk pemimpin tentera Islam. Ia juga bendera Negara Islam. Liwaa Rasul (saw) adalah sehelai kain putih dengan perkataan لآ اله الا الله محمد رسول الله bertulis merentasinya.

Yang lain dipanggil sebagai Ar-Rayah dan digunakan oleh tentera Islam. Raya Rasul (saw) adalah sehelai kain wool hitam dengan perkataan لآ اله الا الله محمد رسول الله ditulis di atasnya.

Oleh itu, Liwaa adalah bendera putih dengan tulisan hitam dan Raya adalah bendera hitam dengan tulisan putih.



Khurasan:

Khurasan di zaman Nabi Muhammad (saw) termasuk seluruh Afghanistan, bahagian utara Pakistan termasuk Bahagian Malakand, Pusat Negeri-negeri Asia, sebahagian daripada Iran. Masih wilayah di Timur Utara Iran dinamakan sebagai Khurasan.









HADIS-HADIS


Diriwayatkan oleh Anas:
Rasulullah telah memaklumkan umat tentang kesyahidan Zaid, Ja'far dan Ibn Rawaha sebelum berita kematian mereka berlaku. Nabi bersabda, "Zaid mengambil bendera (sebagai komander tentera) dan telah syahid, maka Ja'far akan mengambil dan syahid, dan kemudian Ibn Rawaha mengambilnya (Ar Raya) dan mati syahid." Pada masa itu Nabi telah menitiskan air mata. Baginda menambah, "Kemudian bendera itu diambil oleh Pedang kalangan Pedang Allah (Khalid) dan Allah menjadikan mereka (iaitu umat Islam) menang."
Ketumbukan tentera yang diketuai oleh Rasulullah (saw) - (Al-Maghaazi) - Bukhari: Buku 5: Jilid 59: Hadis 561

Al-Barra'a Ibnu Azeb (ra) telah bertanya mengenai Raya Rasulullah (saw). Beliau berkata: "Ia adalah hitam, mempunyai empat sudut dan diperbuat daripada bulu (wool)."

Ini dan hadith dengan jelas membuktikan bahawa Muhammad (saw) telah menetapkan bendera untuk kebaikan umatnya.

Rasulullah (saw) menawan dan memasuki Makkah dengan Liwaa (bendera putih)
"Nabi berkata:.. 'Tiga orang akan dibunuh di tempat di mana kamu simpanan harta. Setiap daripada mereka akan menjadi anak seorang Khalifah dan tidak seorang pun daripada mereka akan dapat memegang harta itu. Kemudian panji-panji hitam akan keluar dari timur ...' Jika anda melihatnya, pergi dan berikan baiah kamu, walaupun kamu perlu merangkak atas ais (salji), kerana dia adalah Khalifah Allah, Imam Mahdi."

✡✡✡✡✡


Posts: 203
Joined: Sun Sep 13, 2010 22:14
Lokasi: Milton, ON, Kanada
jantina:

   Rabu 2 April 2011 21:44

Re: Bendera Hitam datang dari Khurasan ..
Hei manusia hanya untuk menunjukkan kesilapan besar dalam teks anda, KESELURUHAN AFGHANISTAN termasuk daripada hampir SEPARUH PAKISTAN sebelum 1947: p

Juga Suku Ziarah (Balochistan, Pakistan) rujuk kepada Ziarah sebagai KHURASAN. Mereka mengatakan bagaimana bapa mereka dan bapa-bapa mereka memanggilnya sebelum ini. Perlu diingat ini adalah suku kaum pahlawan / militia kasar yang buta huruf dan kebanyakan mereka tidak tahu kepentingan Khurasan atau apa nilai yang dipegang oleh Islam
HARAMKAN.



 ✡✡✡✡✡

AbuMuslimKhurasani
Posts : 8
Joined : Wed 23 Mei 2012 00:17
Negara: Turki
  Wed 23 Mei 2012 12:28
Re: bendera Hitam datang dari Khurasan ..
Panji Hitam Imam al Mahdi Empayar Uthmaniyyah dan Kembalinya sistem Khalifah

✡✡✡✡✡


 AbuMuslimKhurasani
Posts : 8
Joined : Wed 23 Mei 2012 00:17
Negara: Turki
  Jum 10 Ogos 2012 02:29
Re: bendera Hitam datang dari Khurasan ..

Ia biasanya dipegang oleh ahli sejarah Eropah dan Seljuk mewakili orang Turki pertama "yang berhijrah ke dalam" tanah Islam. Satu kajian lebih dekat sumber sejarah menunjukkan bahawa pandangan ini tidak mengambil kira orang-orang Turki yang tinggal di Khurasan yang lebih besar sebelum dan selepas Penaklukan Arab abad ketujuh dan kelapan A:D

Catatan-catatan Islam disokong oleh Kenyataan di Byzantine, Syria dan Catatan-catatan Cina yang merujuk kepada Ephthalites dan orang lain sebagai orang Turki. Kandungan pelbagai keterangan ini Turki menunjukkan bahawa mereka tidak semata-mata tentera upahan, mahupun kelas pemerintah, tetapi merupakan bahagian penting daripada penduduk Khurasan dan Tansoxania . The Muslim World, Jilid 35, Issue 4, muka surat 308-315 , Okt 1945


Abu Muslim telah dihantar ke Khurasan oleh Abbasiyyah pada mulanya sebagai wakil propaganda dan kemudian memberontak bagi pihak mereka. Pada 15 Jun, 747 Abu Muslim mengibarkan panji-panji hitam dan mula pemberontakan terhadap Umayyah.

Akhirnya , Kerajaan Penindas Umayyah, yang berdasarkan fanatik keunggulan Arab, melihat umat Islam bukan Arab sebagai hamba semata-mata untuk ditindas dan dihina sepanjang masa; yang telah menghina orang-orang dari garis keluarga Nabi dan menjadikan tidak menghormati orang-orang ini sebagai dasar negara; dan yang sebahagian besarnya tidak pernah dialu-alukan oleh masyarakat Islam kerana dasar-dasar yang zalim itu, telah terikat di lenyap dalam menghadapi tentera pemberontak yang diketuai oleh Abu Muslim al-Khurasani dan kebanyakannya terdiri daripada anggota tentera Turki, komander dan orang di Timur . (750).

Khalifah Bani Abbasiyah tumbuh selama dua abad, tetapi perlahan-lahan menjadi mundur dengan kenaikan kepada kuasa tentera Turki yang telah diwujudkan oleh Mamluk .

298/2  "Tidak lama lagi panji-panji hitam akan tampil ke hadapan dari Khurasan, jika kamu melihat mereka kemudian pergi kepada mereka walaupun kamu perlu merangkak atas ais, kerana di kalangan mereka ada khalifah Allah, Imam Mahdi."

diriwayatkan oleh Thayban ra ditulis dalam Ramuzul hadis oleh ABDUL'AZIZ BEKKINE



Dan Ibn Abi Shaybah, Nu'aym ibn Hammad dalam al-Fitan, Ibn Majah dan Abu Nu'aym meriwayatkan dari Ibn Mas'ud [radhiyallahu 'anhu] bahawa beliau berkata:

"Sebaik sahaja kami bersama Nabi Allah [sallallahu ' alayhi wa-sallam], apabila sekumpulan pemuda dari Bani Hashim mendekati. Apabila Nabi [sallallahu 'alayhi wa-sallam] melihat mereka, matanya dipenuhi dengan air mata dan warna nya berubah.

Dia [iaitu Ibn Mas'ud] berkata: "Saya berkata:" Kita lihat sesuatu pada muka tuan yang membimbangkan kami " Jadi Baginda berkata:

Nota: Keturunan Bani Hashim terlibat dalam Dinasti Umaiyah.

"Kami, Ahl al-Bayt, adalah suatu kaum yang Allah telah pilih selepas ini di seluruh dunia ini. Dan Ahl al-Bayt selepas ku akan menghadapi ujian, dibuang negeri dan dihlau, sehingga orang-orang dari sebelah timur datang dengan sepanduk hitam, dan mereka akan meminta apa yang sepatutnya, tetapi tidak diberi. Oleh itu, mereka akan berjuang dan menang, dan diberikan apa yang mereka meminta. tetapi mereka tidak akan menerimanya dari mereka sehingga mereka menyerahkannya kepada seorang lelaki dari Ahl al-Bayt ku, yang akan mengisinya [iaitu bumi] dengan keadilan, kerana mereka telah mengisinya dengan kezaliman. Oleh itu, sesiapa ddi kalangan kamu bertemu dengan masa itu, maka hendaklah dia pergi kepada mereka, walaupun dia mesti merangkak atas ais, kerana dia adalah Imam Mahdi."

Hadis ini adalah mengenai dengan peninggalan suci dan panji-panji uqab dalam pemilikan orang Turki . Dan ia menggambarkan hal keadaan pada masa itu.




✡✡✡✡✡

Tiada ulasan: