Ahad, 22 Disember 2013

Amalan membaca surah al Nur Buktikan Kebenaran Ahmad A.S


Posts : Nizar

Joined : Sat 10 Mac 2012 23:16
Duduk 3 Ogos 2013 12:19

Allah Buktikan Kebenaran Ahmad A.S.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

Salam alaikum wr wb . Pertama sekali, aku berlindung kepada Allah dariAnaniahI.

Ini adalah sesuatu yang ditunjukkan Allah swt kepada saya beberapa bulan yang lalu, dan kini saya ingin berkongsi dengan saudara semua, selepas membuat istikhara kepada Allah swt dan alhamdulillah ternyata positif.

Beberapa bulan lalu, saya mendengar dari seorang Ansar yang Imam Ahmad al -Hasan as berkata , membaca surah al Nur 70 kali tanpa henti (kecuali untuk solat , makan dan tidur) akan menyebabkan seseorang itu melihat banyak rahsia dan Allah swt akan mendedahkan kepadanya apa yang Dia swt kehendaki. Jadi saya memutuskan untuk melakukannya .. dengan hanya satu tujuan .. bahawa Allah swt dengan jelas menunjukkan kepada saya kebenaran Ahmad Al -Hasan as, jika Ahmad as benar, saya mahu Allah tunjukkan kepada saya dengan jelas .. jika Ahmad as sebenarnya palsu.. saya mahu Allah tunjukkan kepada saya dengan jelas. Dan Alhamdulillah saya pun melakukannya.

Saya mengambil masa kira-kira 4-5 hari untuk selesai membacanya, tetapi Alhamdulillah 4-5 hari ini telah dipenuhi dengan visi Imam ke-12 as, peristiwa alamat dan masa depan (futuristik), dan rahsia yang diturunkan oleh Allah swt kepada saya. Tetapi apa yang saya benar-benar ingin berkongsi dengan saudara semua adalah apa yang berlaku selepas saya selesai membaca..

Saya tidak peduli bagaimana peliknya akan kelihatan, tetapi demi Allah, rohani saya naik (mikraj) ke langit yang lebih tinggi! Pertama saya perlahan-lahan mula terapung ke langit maka pada titik tertentu berlepas pada kelajuan yang sangat tinggi ke langit... saya benar-benar berada di sana, memerhatikan angkasa lepas .. menakjubkan dan pada masa yang sama menakutkan (saya takut pada ketinggian). Kemudian pada titik tertentu saya menjadi berat dan jatuh kembali ke badan saya (saudara tidak ingin merasai hal ini ..) .. ini berlaku selama kira-kira 3-4 kali (naik kemudian jatuh kembali ke bawah), sehingga dalam perjalanan ke atas, saya membuat zikir kepada Allah swt (Allahu akbar, Subhanallah, dan lain-lain) .. dan kemudian Subhanallah semua rasa berat hilang dan jadi lebih cepat daripada sebelumnya dan naik ke titik yang sangat tinggi, untuk menggambarkan jarak saya mengembara adalah mustahil .. saya terus tertanya-tanya di mana mikraj ini (kenaikan) akan berakhir , sehinggalah saya melihat ke atas dan melihat sebuah Pintu Nur (cahaya) yang besar dan saya naik ke arahnya tanpa kawalan saya .. dan apabila saya masuk , saya tidak dapat menggambarkan apa yang ada di sana .. ada di mana-mana beribu-ribu Nur dan yang tidak terhingga yang tidak dapat digambarkan.

Dan merasakan semua orang sedang menunggu saya di sana? ? Ahmad Al -Hasan a.s. Lelaki yang di dunia ditolak, suara-Nya begitu besar dan berkuasa .. dan ini adalah apa yang dia kata kepada saya: حياكم الله , حياكم الله جميعا (hayakum Allah , saya tidak tahu apa maksud yang sebenarnya dalam bahasa Inggeris).

Jika ini bukan Allah swt yang memberi keterangan kepada Khalifah Ahmad as, maka saya tidak tahu apakah dia itu.. Saya menghabiskan 5 hari membaca surah al Nur 70 kali dan saya telah meminta Allah swt untuk menunjukkan kepada saya kebenaran manusia ini, sebenarnya, ini saja hasrat saya pada Allah swt .. dan kemudian ini yang berlaku. Sesiapa yang membacanya dan berfikir saya berbohong dalam apa-apa cara sekalipun, maka hendaklah dia mencubanyai, Allah swt tidak akan berdusta kepada sesiapa pun! Allah adalah jauh lebih besar daripada semua ini.

Kepada semua orang-orang yang berdegil angkuh dan berkata Ahmad as adalah ahli sihir, beritahu saya sekarang .. adakah Al-Quran sekarang juga adalah sebuah kitab sihir kerana ia membuktikan kepada Ahmad as? ? atau adakah Ahmad a.s. mengalahkan Allah dan melanggar Kerajaan Langit? Sesiapa yang membaca al-Quran akan mengetahui Allah swt melindungi langit yang lebih tinggi dan ia adalah mustahil untuk mana-mana unsur jahat untuk memasukinya.. atau Allah pula cuba menipu ciptaannya apabila meminta kepadaNya panduan???

Sebenarnya, tidak ada sihir di sini .. tiada siapa yang boleh melanggar Kerajaan Langit .. dan Allah swt adalah jauh lebih agung daripada untuk menipu seseorang yang dengan ikhlas meminta kepadaNya panduan.. yang haq adalah jelas bagi sesiapa yang mahu melihat .. yang had adalah dengan Ahmad as .. yang benar adalah bersama Ahmad as!!

Demi Allah lelaki ini tidak meninggalkan apa-apa bukti .. setiap bukti yang ada untuk dibawa, dia bawakan kepada anda, Wasiat ar-Rasul (sudah mencukupi!!!) , Yang telah disebut dalam beberapa riwayat, Mubahila, qasam al-bara' , beribu-ribu penglihatan-penglihatan (visi) dan kashf, mukjizat, istikhara, ilmu, dan dia adalah satu-satunya manusia tidak menyeru kepada kedaulatan manusia (pilihan raya, syura), tetapi dia menyeru kepada Allah dan juga bapa-bapanya as lakukan ... dan masih ada seseorang yang datang dan berkata " Ahmad tidak mempunyai bukti langsung" .. inna lillah wa inna ilayhi raji'uun! Semua orang-orang yang degil dan angkuh, demi Allah, jika malaikat turun dan memberitahu kamu Ahmad as adalah benar, kamu tidak akan percaya.

Last edited by Nizar di Sun 4 Ogos 2013 01:48 ,
disunting sebanyak 2 kali.

"Orang akan menentang sesuatu yang mereka jahil mengenainya" - Imam Ali (as)

1 ulasan:

Unknown berkata...

Subhanallah...pengalaman yg menakjubkan...setiap org mempunyai yg berbeza2 dan sy juga pernah mengalami pengalaman satu ketika dulu bila diri ini begitu taksub dgn wilayah imam Ali a.s dgn membaca ziarah nahiyah dan fikiran di penuhi dgn kesedihan diatas apa yg berlaku terhadap imam Hussain a.s