Isnin, 16 Disember 2013

Hari al-Hussain as


Imam as Facebook Post : Hari al-Hussain as
5 November 2013
Super User

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
Salam ke atas kamu, rahmat Allah dan berkahNya.

Saya memohon kepada Allah agar kamu berada dan dalam keadaan sihat.
Semoga Allah memberikan ganjaran yang besar kepada kamu dan menerima amal-amal kamu.

Saya ingin berkongsi dengan kamu ayat-ayat ini pada hari-hari yang baik, hari-hari abadi al-Hussain yang telah didedahkan dan terdedah kepada pemberontakan terhadap pelantikan ilahi.

Salam ke atas al-Hurr di hadapanmu [al-Hussain],
Betapa besar perjuangan yang digembeling.
Salam atasnya sejauh takat siksa,
Dan ke takat putus mulia.
Salam ke atasnya, dan juga cela,
Yang mencela adalah yang cintanya mendalam.
Bagaimana kamu boleh dihalang,
Walaupun kamu punyai seribu pedang,
Pernahkah dalam hidup mu telah dihalang?
Bagaimana kamu boleh disenyapkan ,
Walaupun kamu punyai seribu pedang,
Jika aku sendiri masihkah aku akan berhenti?
Aku tidak akan menunggu mereka mengeliling urat darahku.
Akan ku koyak sempadan Iraq,
Walaupun kekang  mereka berada di mulutku.
Aku akan ubah sejarah tanah ini,
Jadi anak-anak Muljam tidak menggapainya.

Nukilan- oleh penyair Iraq : Mr Abdul Razzaq Abdul Wahid.

- Lihat lebih lagi di:

http://saviorofmankind.com/homepage/88-english-uk/article/810-imam-pbuh-facebook-post-days-of-al-hussain-pbuh#sthash.2QV7AE5X.dpuf

Tiada ulasan: