Isnin, 16 Disember 2013

Kelahiran al-Hussain as



Imam SAW Facebook Post:
Kelahiran al-Hussain as

Super User

Salam ke atas kamu, rahmat Allah dan BarkahNya.

Semoga kamu diberkati pada kejadian hari-hari yang mulia, yang dikurniakan al-Hussain dan keturunan al- Hussain kepada kita, Selawat dan salam dari Allah ke atas mereka semua. al-Hussain as, anak-anak al-Hussain dan para sahabat al-Hussain yang telah mati syahid dengan al-Hussain, selawat Allah ke atasnya . Dan laknat Allah ke atas Yazid dan para pengikutnya hingga hari kiamat.

Riwayat al-Misbah: Diriwayatkan dari kenalan rapat Imam al-Askar , Abu al-Qasim bin al-Alaa Hamadani , mengetahui bahawa Imam al-Hussain as dilahirkan pada hari Khamis, pada 3 Syaaban. Jadi berpuasalah pada hari ini dan berdoalah dengan doa ini:

Ya Allah, aku mohon kepadaMu atas nama yang dilahirkan pada hari ini, seseorang yang dijanjikan mati syahid sebelum permulaan hayatnya dan sebelum kelahirannya, seorang yang kerananya langit-langit dan penduduknya menangis, begitu juga berlaku di bumi dan yang hidup di atasnya sebelum kakinya melangkah di atasnya, yang berkabung atas kematian, ketua Keluarga, seorang yang akan diberikan kemenangan pada Hari ar-Raj’a, seorang yang lemah telah diimbangi kerana pengorbanannya dengan nikmat para Imam yang dari keturunannya, dan diimbangi olehnya bahawa tanah di kuburannya membawa penawar, dan bahawa dia akan berjaya apabila dia kembali (Raj’a), dan bahawa pengganti selepas al-Qaim mereka dan keghaibannya adalah dari keturunannya, maka mereka akan membalas balik, bertindak balas, semoga Yang Maha Berkuasa dan menjadi penolong terbaik.

Selawat Allah ke atas mereka selagi malam dan siang silih berganti. Ya Allah, aku mohon kepadaMu dengan nama mereka dan bermohon kepadaMu dengan merayu daripada seseorang yang mengaku berdosa yang telah melakukan kejahatan kepada dirinya sendiri dengan pelanggarannya, dahulu dan sekarang. Dia mohon perlindunganMu sehingga dia mengunjungi kuburnya.

Ya Allah, berilah keberkatan kepada Muhammad dan keturunannya, dan masukkan kami bersama kumpulannya, dan membolehkan kami tinggal di dalam Rumah Mulia dan tempat tinggal kediaman bersama beliau. Ya Allah, apabila Engkau berikan kepada kami penghormatan pengiktirafannya, berikanlah kami penghormatan untuk dekat dengannya, berikanlah kepada kami kebahagiaan yang diperolehinya dan menikmati pangkat yang rapat dengannya, dan masukkanlah kami bersama orang-orang yang menyertainya dan mereka yang memohon rahmat- kepadanya setiap kali mereka menyebutnya, dan ke atas semua wasi-wasinya dan yang terpilih, yang Engkau tetapkan sebagai dua belas, bintang-bintang yang bercahaya dan hujjah-hujjah kepada semua manusia.

Ya Allah, kurniakanlah kepada kami pada hari ini limpah kurnia yang terbaik, mengabulkan semua doa kami pada hari ini, seperti Engkau hadiahkan al-Hussain kepada datuknya Muhammad, sebagaimana malaikat Fitrus mencari perlindungan di tempat lahirnya, jadi kami memohon perlindungan dalam penjaga kuburnya, seperti yang kami menyaksikan tanahnya dan mengharapkan kepulangannya. Amin, Ya Rabbal ‘Alamin.

- Lihat lebih lagi di:

Tiada ulasan: