Rabu, 11 Disember 2013

Soalan 413: Doa untuk perlindungan dari kejahatan Shayatin dari kalangan manusia dan jin.



Doa dari Yamani (as)
31 Disember 2012
Baqiyat Allah

Doa dari Ahmed al-Hasan as untuk perlindungan dari kejahatan Shayatin dari kalangan manusia dan jin.

Soalan 413: Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani,
Selawat dan salam dari Allah ke atas Muhammad dan keturunan Muhammad para Imam dan Mahdi-Mahdi .

Salam sejahtera ke atas kamu wahai Ahli bait Nabi dan seruan Risalah. Salam sejahtera ke atas kamu wahai Baqiyat Allah di muka bumi -Nya. Salam ke atasmu dan ke atas wasi mu Ahmed al-Hasan as .

Wahai Imam dan al-Yamani dari keturunan Muhammad as , saya berharap tuan akan mengajar saya dan Ansar berdoa bagi melindungi daripada kejahatan Syaitan-syaitan, manusia dan jin, kerana mereka telah meningkat dalam bilangan terutama pada titik dan masa ini, dan saya memohon kepada Allah swt untuk memberikan kejayaan dan membuat ia mudah untuk anak-anak untuk bertemu bapa mereka Imam al-Mahdi dan wasinya as, semoga Allah memberi kuasa kepada mereka di muka bumi -Nya.
Salam ke atas Fatimah, bapanya, suaminya, anak-anaknya dan rahsia yang dikurniakan padanya.

Pengirim : Abu Ali - Al Kuwait


Jawapan:

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani,
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan sekalian alam.
Selawat dan salam dari Allah ke atas Muhammad dan keturunan Muhammad para Imam dan Mahdi-Mahdi .

Untuk perlindungan dari Syaitan-syaitan, manusia dan jin, membaca 10 kali selepas solat subuh

أَشْهَدُ أَنْ لآ إلَهَ إلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ ، إِلَهً وَاحِدًا أَحَدًا فَرْدًا صَمْدًا لَمْ يَتَّخِذْ صَاحِبَةً وَلاَ وَلَدًا .

 "[Ashadu an la ilaha illa Allah, wahdahu la shareeka Lahu, ilahan Wahidan Ahadan Fardan Samadan, lam yattakhith sahibatan wala waladan].

"Saya naik saksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah, dan KeesaanNya dan tiada sekutu bagiNya, Tuhan yang Esa, Sendirian, Himpunan Kehendak, yang tidak mengambil isteri dan tidak juga anak.

Juga berdoa dengan doa ini:

(يَا عَزِيزُ الْعِزَّ فِي عِزِّهِ، يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ ، أَعِزْنَا بِعِزِّكَ ، وَأَيِّدْنَا بِنَصْرِكَ ، وَابْعِدْ عَنَّا هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينَ ، وَادْفَعْ عَنَّا بِدَفْعِكَ ، وَامْنَعْ عَنَّا بِمَنْعِكَ ، وَاجْعَلْنَا مِنْ خِيَارِ خَلْقِكَ ، يَا وَاحِدُ يَا أَحَدُ يَا فَرْدُ يَا صَمَدُ .).

(Ya 3zizu l-3izza fi 3izzihi, Ya 3aziz Ya 3aziz Ya 3aziz, Aa3izzina bi3izzika, wa aiyidna biNashrika, wab3id 3anna hamazaati l-Syayaathina, waAdfa3 3anna bidaf3ika, waAmna3a 3anna biman3ika, waAj3alna min khiyari khalqika, Ya Wahidu ya Ahadu ya Fardu ya Shamadu.

 "Wahai Yang Mulia. Mulia dalam kemuliaan -Nya. Wahai yang mulia, Wahai yang mulia, memuliakan kami dengan kemuliaan Mu, dan Tolonglah kami dengan kemenangan Mu, dan jauhkan kami daripada bisikan syaitan, dan lindungi kami dengan perlindungan Mu, dan menghalang [jahat] dari kami dengan pencegahan Mu, dan menjadikan kami antara yang terbaik daripada penciptaan Mu, Ya Wahid, ya Ahad, ya Fard, ya Samad. "

Wassalaamu ‘alaikum wa Rahmatu Allah wa Barakatuh

Ahmad Al-Hasan
Zhul Hujja 1430 A.H



Tiada ulasan: