Rabu, 6 Ogos 2014

Soalan 6: Mengenai rukya peribadi

Soalan 6: Terima kasih kerana memberi perhatian kepada seorang manusa yang sesat seperti saya yang mencari imam dan menghalangnya dari mementingkan diri (ananiah) dan cintakan dunia, dan sekarang saya mempunyai rukya (mimpi) yang ingin saya tanyakan kepada tuan, dan bayangannya berkisar mengenai Syed Ahmad Al-Hassan.

Kira-kira setahun yang berlalu dari sekarang, saya dan sekumpulan rakan-rakan bercakap tentang perkara Syed Ahmad Al-Hassan dan kesahihan kata-kata beliau, pada malam yang sama saya melihat dalam mimpi: Saya dan abang saya, Fahmi dan kawan saya Encik Ghalib berdiri pintu Hadhrat Imam Ali (as), pintu sebelum pintu makam Thahir, kami berdiri dan melihat kepada makam dikelilingi lingkaran cahaya melalui pintu makam, yang terasa seperti kami melintasi pintu pertama dan pintu kedua yang lain daripada kami. Itulah rukyanya Wa Allahu A3lam.

3ala’ Razak
7 / Mac / 1426. H
Jawapan:
بسم الله الرحمن الرحيم، والحمد لله رب العالمين
Sedemikian itulah kebaikannya, InsyaAllah.

Ahmad Al-Hassan


✡✡✡✡✡

Tiada ulasan: