Selasa, 12 Ogos 2014

Soalan 38: Mereka adalah ejen (talibarut) Amerika

Soalan 38: Saya mendengar rakaman penuh dari pita rakaman tetapi ada yang mengutuk polis dan mengatakan bahawa mereka adalah ejen (talibarut) Amerika, ini tidak benar; kerana mereka memenuhi tuntutan kehidupan, dan sebahagian daripada mereka mempunyai tanggungjawab kekeluargaan, dari mana mereka akan dapatkan untuk menyara hidup? Sila jawab secepat yang mungkin. Saya seorang pemerhati (menyelidiki) anda dan saya seorang pelajar di Hauzah, saya menanggalkannya kerana banyak masalah di sana dan saya berumur 23 tahun.

Ahmad
21 / Rabi3 Al-Tsani / 1426 H

Jawapan:
بسم الله الرحمن الرحيم، والحمد لله رب العالمين
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang, dan pujian bagi Allah Tuhan sekalian alam.

1- Siapa yang membawa senjata bahu membahu bersama dengan orang kafir Amerika, dan menyerang Maqam Ali ibn Abi Talib [as], dan berbangga membunuh anak-anak muda di Maqam Ali ibn Abi Talib [as], dan [kemudian] beliau keluar di saluran satelit dengan mulutnya menitis darah anak-anak muda yang mengambil jalan keluar dengan makam Ali ibn Abi Talib seperti jenayah Al-Jazairiy, Ketua Polis di Najaf; bukankah dia seorang ejen syaitan dan seorang tentera Syaitan Amerika?

2- Polis Najaf telah menyebabkan beratus-ratus orang awam mati, ketika mereka berada dalam perarakan aman tanpa senjata. Orang-orang yang melepaskan tembakan senjata dan kebencian mereka untuk membunuh beratus-ratus orang-orang miskin berlumuran dengan darah mereka; tidakkah mereka ejen syaitan dan tentera Syaitan Amerika?

3 Terdapat beberapa anggota polis dan pengawal yang kembali dengan kehendak mereka dan beriman dengan seruan yang benar ini, dan sebahagian daripada mereka adalah pegawai yang berpangkat tinggi. Saya telah meminta daripada mereka semua supaya tidak menyokong orang-orang yang zalim walaupun dengan serpihan kurma kering, dan supaya berlaku adil kepada orang-orang yang tertindas, walaupun ia adalah disebabkan mereka, dan bersedia pada setiap masa untuk menghadapi orang-orang kafir Amerika dan pengikut mereka yang tidak bermoral.


Ahmad Al-Hassan
Jamadiy Al-Awwal / 1426 H


✡✡✡✡✡

Tiada ulasan: