Selasa, 12 Ogos 2014

Soalan 34: Kamu pendakwa gila

Soalan 34:
بسم الله الرحمن الرحيم،
والحمد لله رب العالمين
والسلام على من اتبع الهدى وعرف اليقين،
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang,
dan pujian bagi Allah Tuhan sekalian alam
dan Salam atas orang-orang yang mengikuti petunjuk dan mengenal dengan yakin..
                    
Ketahuilah Wahai pendakwa dengan risalah dan washiyah bahawa perkara itu mempunyai dua aspek: diketahui dan tidak diketahui, dan ini terpakai kepada semua di dunia yang fana’ ini. Bagi kenyataan kamu dengan risalah dan washiyah, ia benar-benar dari pendusta dan ditolak serta bercanggah dengan apa yang telah dihuraikan sebelumnya melalui lisan Al-Makshumin. Adapun kata-kata kamu bertemu Imam, adalah lebih wajar untuk dia [as] untuk muncul sendiri dan bukan melalui perantaraan Ahmad Al-Hassan, yang tujuan dari bukunya demi kepentingan wang Dirham dan menguruskan hal-ehwal Hauzah.

Ketahuilah Wahai pendakwa yang menyesatkan, yang terbaik dari apa yang kamu katakan adalah islah (reformasi), tetapi dengan nama kamu bukan di bawah nama Imam, kerana dia lebih hampir kepada takwa dan kebenaran. Oleh itu, kamu telah menyimbah minyak kepada api, bahkan kamu telah memperbodohkan manusia dengan menjadikan diri kamu sebagai safir (duta – naib - wakil) kelima.

Imam sesungguhnya mempunyai kedudukan yang mulia yang jauh lebih mulia dari yang diwakili oleh seseorang seperti kamu yang tidak tahu membezakan antara kepalsuan dan kebenaran. Risalah yang tidak ada pengawasan antara pelajar Hauzah yang tidak mengetahui apa-apa kebenaran, kecuali perkahwinan sementara, khums dan nifas, atau petikan ayat Al-Quran, atau menghafal beberapa riwayat dikaitkan dengan Aimmah [as]. Jika kamu jujur ​​dalam dakwaan kamu, dan itu adalah mustahil, saya menyeru kamu untuk berdebat melalui internet untuk menunjukkan pemikiran kamu yang tidak berupaya mengetahui rahsia Imam [Semoga Allah menyegerakan bantuan beliau- aj], dan apabila dia ghaib dan hilang dari pandangan manusia, agar kamu akan menjadi utusan pilihannya dan washiy yang memperjuangkan dakwah Muhammad bin Abdullah [S] dan dengan disokong oleh Jibrail dan Mikail untuk menakut-nakutkan untuk memperdaya manusia dengan nama-nama ini.

Saya menantang kamu mengetahui tentang Jibrael yang mewakili Al-Rasul yang Agung dimaksudkan kepada Nabi Terbesar, yang memperolok-olok, menjadi penyokong kamu dan berarti sayapnya di atas bahu kamu! Segala puji bagi Allah yang membimbing orang-orang buta yang akan mengurniakan dengan pandangan dan ketentuan, dan pujian bagi Allah; dengan pujina yang banyak untuk semua nnikmat-Nya.

Bagi orang-orang miskin yang mengikuti kamu, sesungguhnya syaitan telah membutakan pandangan mereka. Jadi saya memohon kepada Allah untuk membimbing mereka kerana jika mereka mempunyai akal, mereka tidak akan mengikuti kamu untuk disembelih mengejar Imam dan untuk dikorbankan penyangak palsu yang mengambil kesempatan daripada nama Imam..

Ketahuilah bahawa kamu bukan yang pertama atau terakhir. Tidak semua orang yang dibebani oleh diri sendiri dengan makan malam dan tidur dan melihat rukya (penglihatan) semasa tidurnya bermakna dia mesti dipatuhi. Saya nasihatkan kamu untuk meninggalkan makan malam pada malam ini dan tidur dengan selesa dengan perut yang ringan. Tinggalkan karut marut ini dan minta ampun kepada Allah untuk akal kamu yang telah rosak.

Ya Allah, aku sampaikan nasihat, dan menyeru mereka ke jalan kebenaran, Ya Allah, saksikanlah.

Hamba Allah yang lemah
Ali Al-Qaisi - Utusan umat manusia yang diseksa - dan washiy orang-orang miskin
24 / Rabi3 Al-Tsani / 1426 H

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang. Salam atas orang-orang yang mengikuti petunjuk

Demi Allah Saya minta maaf untuk apa yang saya tulis kepada kamu hari ini, kamu tidak berhak mendapat semua apa yang saya tulis. Lagipun saya meminta ampun kepada Allah untuk diri saya kerana telah menghina seorang lelaki pesakit mental dan gila. Saya memohon kepada Allah untuk menyembuhkan dan menyembuhkan kamu daripada penyakit kamu dan memberi ilham kepada keluarga kamu jalan ke hospital psikiatri untuk menenangkan kamu dari penyakit kamu. kamu mungkin akan mencari seseorang di sana yang akan mendengar dan percaya kepada kamu, saya memohon kepada Allah untuk menyembuhkan semua orang sakit.

Seruan untuk kesihatan / Ali al-Qaisi / warganegara yang baik

Ini adalah di luar tajuk, tetapi hadiah daripada saya:

Kes Musa dan laut tidak seperti yang kamu bayangkan, tetapi ia hanya satu wabak sekiranya air pasang adalah sesuatu yang berlaku secara semula jadi, dan oleh itu Firaun mengikuti Musa. Jika ia berlaku dengan cara yang kamu bayangkan, tidak ada yang akan memasuki laut dengan tenteranya kecuali orang gila seperti kamu.

Bacalah baris demi baris Hai pendakwa nubuwah dan washiyah

alaaalkaese@yahoo.com

Baghdad
Ali Al-Qaisi

Jawapan:
بسم الله الرحمن الرحيم
Tunggulah jawapan dari Al-Syed Ahmad Al-Hassan, Al-Yamani dan yang ditentukan dan dengar khutbahnya pada link berikut [link ini tidak berfungsi lagi].

Kami terima kasih kerana kata-kata kamu; kerana kamu telah mengesahkan salah satu daripada bukti-bukti yang menyokong kebenaran dakwah Al-Syed Ahmad Al-Hassan dan juga yang mengikutinya; kerana ia adalah salah satu daripada bukti-bukti yang kita temui terhadap mereka yang mendustakannya, iaitu:

Menuduh Al-Syed Ahmad Al-Hassan menjadi gila dan sakit. Oleh kerana ia adalah tuduhan yang tidak jauh kepada mana-mana Anbiak atau Aushiak. Patutkah penduduk Mekah menerima Rasulullah Muhammad [S] dengan kalungan bunga, atau adakah mereka menjerit kepadanya?

Dan saya katakan kepada kamu secara umumnya [...keliru] laltu gila, dan melemparkan batu kepadanya, dan patah tulang rusuk Al-Zahraa. Namun disebut dalam puluhan ayat-ayat Al-Quran yang menerangkan tuduhan terhadap para nabi (gila, ahli silap mata, dan lain-lain), dan penyokong mereka, pada mereka menjadi yang paling keji dan tidak terkecuali kepada mereka. [72]

Adakah kamu pernah mendengar ia berpunca daripada Abi Lahab, Firaun, Muawiyyah atau Saddam penjenayah, kerana mereka orang-orang yang sentiasa dihormati (Allah melaknat mereka dan melaknat sesiapa yang tidak melaknat mereka).

Masa itu adalah lebih baik [daripada sekarang], kerana [kehidupan] kita di zaman yang terburuk. Pertolongan adalah yang akan datang. Kutukan ditujukan pada Dajjal bermata satu yang muncul dari Sistan sebagai yang khabarkan oleh Ahlul Bait [as] dalam banyak sumber-sumber yang besar[73]. Sumpahan (laknat) ini pada Dajjal yang terbesar. Laknat ini adalah ke atas Al-Sufyani.

Ini adalah jawapan kami; Ansar Allah dan nabi-nabi, rasul-rasul, Al-Hussain dan Al-Mahdi [as]. Sementara, menunggu jawapan Al-Syed Ahmad Al-Hassan, walaupun kami mahu kamu bersumpah dengan sumpah pengampunan (taubat), iaitu: (berlepas diri dari daya Allah dan kekuatanNya kepada kekuatanku, bahawa jika Al-Syed Ahmad Al-Hassan adalah utusan dan washiy Imam Al-Mahdi) tetapi kami menasihatkan kamu untuk tidak melafazkannya kecuali hanya selepas jawapan Al-Syed Ahmad Al-Hassan, mungkin kamu akan mendapat petunjuk darinya.

Saudara yang gila dalam Laman ratusan tafsiran?
السلام على اليماني، السلام على اليماني.
Salam ke atas Al-Yamani, Salam ke atas Al-Yamani.
Akan menyusul kemas kini laman web dan bacalah semua bahagian laman web kami.

Ansar Al-Imam Al-Mahdy
Rabi3 Al-Tsani / 1426 H

Jawapan:
بسم الله الرحمن الرحيم، والحمد لله رب العالمين
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang
dan pujian bagi Allah Tuhan sekalian alam



Di dalam ayat ini: (Pukullah, tiap-tiap belahan adalah seperti gunung yang besar) kesemuanya enggan untuk menjadi air pasang seperti ditakwilan oleh sebahagian yang jahil dari kebenaran. Kerana air surut berlaku dalam satu arah mengikut air pasang surut, dan tidak terjadi bahagian terbahagi kepada dua bahagian air, setiap satu darinya lebih tinggi daripada daratan seperti gunung yang besar.

Saya katakan: kepada mereka yang jahil dari kebenaran bahawa ayat ini juga berlaku kepada Yusya3 (Yosua) bin Nun [as], washiy Musa [as], dan tenteranya. sungai yang terbelah dan mereka melintasi di dasar sungai. Ia juga berlaku dengan Elia [as] (ilyas) dan penggantinya Elisa [as] (Ilyasya3) seperti yang tersebut di dalam Taurat, dan sungai telah terbelah untuk beliau. Jadi adakah fenomena air pasang beralih kepada sungai-sungai?!.

Bagi yang lain daripada kata-kata Al-Qaisi ... jawapannya ada dalam kitab Allah:

﴿نْ وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ * مَا أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ * وَإِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ * وَإِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ * فَسَتُبْصِرُ وَيُبْصِرُونَ * بِأَيِّكُمُ الْمَفْتُونُ﴾

Nun, demi kalam dan apa yang mereka tulis,* berkat nikmat Tuhanmu kamu sekali-kali bukan orang gila. * Dan sesungguhnya bagi kamu benar-benar pahala yang besar yang tidak putus-putusnya. * Dan sesungguhnya kamu benar-benar berbudi pekerti yang agung. * Maka kelak kamu akan melihat dan mereka pun akan melihat, * siapa di antara kamu yang gila. [75]

Dan jawapannya adalah dalam kata-kata yang Maha Tinggi:

﴿اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَهُمْ فِي غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ * مَا يَأْتِيهِمْ مِنْ ذِكْرٍ مِنْ رَبِّهِمْ مُحْدَثٍ إِلَّا اسْتَمَعُوهُ وَهُمْ يَلْعَبُونَ * لاهِيَةً قُلُوبُهُمْ وَأَسَرُّوا النَّجْوَى الَّذِينَ ظَلَمُوا هَلْ هَذَا إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ أَفَتَأْتُونَ السِّحْرَ وَأَنْتُمْ تُبْصِرُونَ * قَالَ رَبِّي يَعْلَمُ الْقَوْلَ فِي السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ * بَلْ قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلامٍ بَلِ افْتَرَاهُ بَلْ هُوَ شَاعِرٌ فَلْيَأْتِنَا بِآيَةٍ كَمَا أُرْسِلَ الْأَوَّلُونَ﴾(

Telah dekat kepada manusia hari menghisab segala amalan mereka, sedang mereka berada dalam kelalaian lagi berpaling (daripadanya).  * Tidak datang kepada mereka suatu ayat Al Quran pun yang baru (di-turunkan) dari Tuhan mereka, melainkan mereka mendengarnya, sedang mereka bermain-main, * (lagi) hati mereka dalam keadaan lalai. Dan mereka yang zalim itu merahasiakan pembicaraan mereka: "Orang ini tidak lain hanyalah seorang manusia (jua) seperti kamu, maka apakah kamu menerima sihir itu, padahal kamu menyaksikannya?" * Berkatalah Muhammad (kepada mereka): "Tuhanku mengetahui semua perkataan di langit dan di bumi dan Dialah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui". * Bahkan mereka berkata (pula): "(Al Quran itu adalah) mimpi-mimpi yang kalut, malah diada-adakannya, bahkan dia sendiri seorang penyair, maka hendaknya ia mendatangkan kepada kita suatu mukjizat, sebagai-mana rasul-rasul yang telah lalu di-utus".  [76]


Dan jawapannya adalah dalam kata-kata yang Maha Tinggi:

﴿مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيماً﴾
Muhammad itu sekali-kali bukanlah bapak dari seorang laki-laki di antara kamu, tetapi dia adalah Rasulullah dan penutup nabi-nabi. Dan adalah Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.  [77]

Hai Nabi, sesungguhnya Kami mengutusmu untuk jadi saksi, dan pembawa kabar gemgira dan pemberi peringatan, * dan untuk jadi penyeru kepada Agama Allah dengan izin-Nya dan untuk jadi cahaya yang menerangi. * Dan sampaikanlah berita gembira kepada orang-orang mukmin bahwa sesungguhnya bagi mereka karunia yang besar dari Allah. * Dan janganlah kamu menuruti orang-orang yang kafir dan orang-orang munafik itu, janganlah kamu hiraukan gangguan mereka dan bertawakkallah kepada Allah. Dan cukuplah Allah sebagai Pelindung. [78]


Ahmad Al-Hassan
Jamadiy Al-Awwal / 1426 H
  


✡✡✡✡✡
                   
---------------------------
 [[72] - untuk mengetahui tabiat bantahan yang dialami oleh para Hujaj Allah SWT sila lihat buku Para penentang Khalifah Allah salah satu versi penyokong Imam Mahdi (as).
[73] - Sistan: adalah sebuah wilayah dari wilayah timur Iran. Telah berkata Al-Syeikh 3abbas dalam Al-Qumi Al-Kunniy wa Al-Alqaab: Sajistan barat Sistan, negeri yang besar dan luas dan terletak di selatan Hirah, seluruhnya berpaya pasir terdapat tanaman yang teruk. Al-Kunniy wa Al-Alqaab: Jilid 1, halaman 45.
[74] – Al-Syu3araa’ 26:63.
[75] - Al-Qalam 68: 1-6.
[76] - Al-Anbiak 21: 1-5.
[77] - Al-Ahzab 33:40.
[78] - Al-Ahzab 33: 45-48.

Tiada ulasan: