Jumaat, 8 Ogos 2014

Soalan 18: Minta bukti lagi.

Soalan 18: Salam sejahtera kepada anda Al-Sayed Ahmad Al-Hassan. 

Saya menerima semua jawapan anda, dan saya bersyukur dan berterima kasih atas keprihatinan anda kepadasaya ... tetapi sesuatu yang penting membuatkan saya keliru, dan ia adalah mengapa anda mahu tahu tahap pendidikan dan agama saya, semasa anda berkata: Saya lebih berpengetahuan tentang Injil daripada rakyatnya dan Taurat dan Quran anda ... dan lain-lain. Jadi kenapa Imam anda tidak memberitahu anda? Mengenai siapa saya dan tahap pendidikan saya supaya anda boleh membuktikan kepada orang-orang seperti saya kebenaran apa yang anda katakan, jadi apa jawapannya? Penghargaan yang terbaik dan kasih, sayang dan rasa hormat, semoga Tuhan melindungi anda dan menyelamatkan anda.

Rita George, Wanita Keristian
23/1/ Rabi3 Al-Awwal/1426 H

Jawapan: Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang, dan segala puji-pujian bagi Allah, Tuhan sekalian alam.

Demikian juga imam-imam kepala bersama-sama ahli-ahli Taurat dan tua-tua mengolok-olokkan Dia dan mereka berkata: Orang lain Ia selamatkan, tetapi diri-Nya sendiri tidak dapat Ia selamatkan! Ia Raja Israel? Baiklah Ia turun dari salib itu dan kami akan percaya kepada-Nya. Ia menaruh harapan-Nya pada Allah: baiklah Allah menyelamatkan Dia, jikalau Allah berkenan kepada-Nya! Karena Ia telah berkata: Aku adalah Anak Allah."
[Mathew 27: 41-43]

Dan adalah yang melihat Musa (as) tidak sedar bahawa ia adalah kayu yang dia sedang pegang dengan tangan kanannya? Jadi bagaimana pula dengan Allah SWT? Mengapa Dia bertanya kepadanya apa yang yang kamu pegang dengan tangan kanan kamu itu, wahai Musa?

Ahmad Al-Hassan



✡✡✡✡✡

Tiada ulasan: