Khamis, 14 Ogos 2014

Soalan 45: Soalan dari yang berpegang dangan tali Allah,

Soalan 45:
بسم الله الرحمن الرحيم،
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على خاتم الأنبياء والمرسلين محمد بن عبد الله عليه أفضل الصلاة وأتم التسليم. أمّا بعد:

Kepada pendakwa yang melihat Imam Mahdi yang dinanti-nantikan, yang pengetahuannya adalah di sisi Allah Yang Maha Tinggi, dan tidak menunjukkan bukti yang jelas atau bukti muktamad mengenai penampilan, terutama kini kita hidup dalam revolusi yang besar, teknologi komunikasi berwayar dan tanpa wayar, serta teknologi rakaman moden, yang membenarkan sesiapa yang telah melihat dia merakam perbualan langsung dengannya, suara dan gambar, saya minta dengan nama Allah, Yang telah menciptakan degala sesuatu , dan Yang menjernihkan setiap situasi (masalah) sukar, untuk mengembalikan kewarasan anda, dan untuk berhenti berpura-pura dari menyebarkan dan memberi fitnah di antara orang-orang Islam, dan untuk berhenti mengeluarkan kebenaran untuk menyesatkan dari Jin dan Manusia untuk meneruskan tindakan yang mengelirukan mereka, dan mendakwa bahawa syafaat anda kepada mereka pada masa kemunculan Mahdi sebenar dinanti-nantikan.

Ini adalah amaran kepada anda, dan ia adalah amaran terakhir, dan jika anda tidak berhenti menunjukkan iman anda, dan menyembunyikan kekufuran anda, maka saya bersumpah dengan nama Allah yang tiada Tuhan selain-Nya, saya akan membunuh kamu dengan pedang saya, wahai munafik, lidah yang fasih, pengguna sihir dalam memancing manusia.

Saya mengetahui kedudukan anda dan ia telah dinyatakan kepada saya oleh peralatan saya yang unik tidak kira berapa banyak anda cuba untuk menyembunyikannya, dan Allah adalah panduan dan caranya.

Yang berpegang dangan tali Allah,
,
Hamad bin Hassan bin Zayed Al Mulhan
Arab Saudi
30 / Rabi3 2/1426 H

Jawapan:
بسم الله الرحمن الرحيم، والحمد لله رب العالمين

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang, dan semua puji-pujian bagi Allah, Tuhan sekalian alam.

Anda mendakwa untuk berpegang dengan tali Allah, dan tali Allah adalah Al-Quran, dan di dalam al-Quran ada satu ayat, yang jika anda membaca, anda akan banyak bersabar. Allah berfirman: 

بَلْ كَذَّبُواْ بِمَا لَمْ يُحِيطُواْ بِعِلْمِهِ وَلَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ كَذَلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الظَّالِمِينَ

{Bahkan mereka pula terburu-buru mendustakan Al-Quran yang fahaman mereka tidak dapat meliputi Segala isi pengetahuannya, dan belum datang kepada mereka kenyataan Yang menjelaskan kebenarannya. Demikianlah juga orang-orang sebelum mereka mendustakan. maka lihatlah Bagaimana akibat orang-orang Yang zalim itu.} [109]

Jadi dengan bukti apa dan dengan pengetahuan apa anda menuduh saya dengan pembohongan dan kepura-puraan!
Dan dalam Al-Quran ada satu ayat, yang jika anda membacanya , anda tidak akan mengabaikan, tidak akan bersumpah, dan tidak akan mengancam, Allah berfirman: 

وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ  لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ  ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِينَ

{Dan jika dia mengadakan terhadap Kami sebahagian daripada kata-kata, tentulah Kami menyentapnya dengan tangan kanannya, sudah tentu Kami kemudian memotong tali jantungnya} [110]

Dan Imam Al-Sadiq (as) berkata, "Perkara ini tidak boleh dituntut oleh sesiapa kecuali oleh pemilik yang sah, atau sebaliknya Allah akan memotong usianya" [111]

Dan dalam Al-Quran ada satu ayat, yang jika anda membacanya, anda tidak akan menuduh saya menjalankan sihir, Allah berfirman:

كَذَٰلِكَ مَآ أَتَى ٱلَّذِينَ مِن قَبْلِهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا قَالُوا۟ سَاحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ

{Demikianlah - tidak ada seorang Rasul pun Yang datang kepada kaum-kaum Yang terdahulu dari mereka, melainkan ada Yang berkata: "Dia adalah seorang ahli sihir, atau seorang gila"}. [112]

Kemudian saya katakan kepada kamu, sesiapa yang seperti saya tidak takut melainkan Allah, dan tidak tergoda oleh apa-apa melainkan Allah dan melalui Allah SWT. Seperti datuk saya adalah utusan Allah (S) menghadapi berhala apabila dihina Quraisy yang ingin membunuhnya, dan saya seperti datuk saya Al-Hussain (as) menghadapi berhala apabila dia terkorban dari urat ke urat, hingga ke akhir hayatnya, saya tidak akan menutup pintu untuk menghadapi anda, tetapi saya menjemput anda untuk berdoa kepada Allah dan bertanya kepadaNya pengetahuan apa yang telah diperselisihkan mengenai kebenaran, dan pengetahuan tentang kebenaran saya dari rahsia dunia dan rahsia Allah SWT. Dan berdoa dengan doa ini

[Berdoalah untuk penglihatan (rukya) kamu yang disebutkan di atas dalamjawapan: Soalan 14]

Ahmad Al-Hassan
Jamadi Al-Awwal / 1426
            
              

✡✡✡✡✡


------------------------------
[109] - Yunus 10:39.
[110] - Al-Haaqah 69:44-46.
[111] – Al-Kafi: Jilid 1: halaman 373, Al-Imamah Wa Al-Tabshirah: halaman 136, Tsawab Al-A3mal: halaman 214.
[112] - Az-Zaariat 51:52.

Tiada ulasan: