Jumaat, 8 Ogos 2014

Soalan 16: Adakah dikuasai kuasa tertentu?

Soalan 16: Adakah kemungkinan terdapat satu kuasa tertentu yang mengambil alih minda bawah sedar anda dan memberi anda perasaan itu?

Rita George, Wanita Keristian
25/1/ Rabi3 Al-Awwal/1426 H

Jawapan: Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang, dan segala puji-pujian bagi Allah, Tuhan sekalian alam.

Jesus (Isa (as)) berkata:

Barangsiapa berasal dari Allah, ia mendengarkan firman Allah; itulah sebabnya kamu tidak mendengarkannya, karena kamu tidak berasal dari Allah." Orang-orang Yahudi menjawab Yesus: "Bukankah benar kalau kami katakan bahwa Engkau orang Samaria dan kerasukan setan?" Jawab Yesus: "Aku tidak kerasukan setan, tetapi Aku menghormati Bapa-Ku dan kamu tidak menghormati Aku. Tetapi Aku tidak mencari hormat bagi-Ku: ada Satu yang mencarinya dan Dia juga yang menghakimi. Aku berkata kepadamu: Sesungguhnya barangsiapa menuruti firman-Ku, ia tidak akan mengalami maut sampai selama-lamanya."


Ahmad Al-Hassan



✡✡✡✡✡

_______________

[46] - Injil Yohanes (John) bab 8: 47-51 

Tiada ulasan: