Isnin, 8 Jun 2015

Dakwaan-dakwaan Pergerakan Panji Hitam (Black Banner)


Menyangkal Pergerakan Panji Hitam Yang Terburu-Buru

بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

والحمد لله رب العالمين، وصلَّ اللهم على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam. Dan Selawat Ya Allah! ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.

Post pertama ini saya akan kemukakan enam dari sepuluh dakwaan:
         


Dakwaan-dakwaan Pergerakan Panji Hitam (Black Banner)


Dakwaan pertama: Tiga wakil adalah berhala anak lembu (Al-‘Ijl) dan Samiri dan juga Imam tidak mempunyai laman facebook. Kami menolak semua buku-buku dan kenyataan selepas 2008.

Sangkalan (ansar): Mereka telah dilantik oleh Imam dari laman facebook rasminya.

Pembantah (Black Banner (BB)) berkata: Mereka adalah Patung anak lembu dan Samiri





Kiri Sheikh Natheim Al-Uqaili, Tengah Syed Wathiq Al Hussaini, Kanan Syed Hasan Hamami (Semuga Allah memelihara mereka Insya Allah)

Imam Ahmad Al-Hasan (as) berkata:

"Dengan keutamaan Allah SWT terdapat pejabat yang mewakili saya dalam Al-Najaf al-Asyraf dan diuruskan oleh Syed Hasan Hamami, Syed Wathiq Al Hussaini dan Sheikh Natheim Al-Uqailim. " - Rabi'ei Al-Tsani 1435 H.

         


Penyata Ifhaam pada 2005 sebelum (2008)
                                                      
Natheim Al-Uqailim (seorang wakil pejabat Najaf itu). Saya memohon kepada Allah bahawa Sheikh Natheim Al-Uqaili, ulama yang dikasihi dan (ADVISING GUARDIAN) Penjaga Nasihat untuk keluarga Muhammad telah berjaya sebagai tindak balas ini untuk mendedahkan kebenaran, dengan bergantung kepada Kitab Allah dan riwayat-riwayat yang mulia Nabi Muhammad (S) dan Ahl Al-Bait baginda Yang disucikan.
Ahmad Al-Hasan
Rabi'ei Al-Awwal 1, 1426 H
(2005) before (2008)

Bagaimana boleh seorang Penjaga Nasihat (ADVISING GUARDIAN) untuk keluarga Muhammad akan dipanggil berhala anak lembu atau Samiri


Dakwaan Kedua: 12 orang yang melihat (berjumpa) Imam Al-Mahdi telah muncul!

Bacalah hadits berikut::

Imam Ja'afar (as) berkata: "Qaim tidak akan muncul sehingga 12 lelaki semuanya akan mengatakan bahawa mereka melihatnya, maka orang-orang mengatakan mereka pembohong" Ghaibah Al-Nu'mani p 285

Sangkalan (ansar): Apakah nama-nama mereka? mereka dari Negara mana?

Pembantah (BB) berkata: Kami tidak tahu tetapi Imam Al-Mahdi telah muncul dan dia memerintahkan kami.

Pembantah (BB)  Imam Al-Mahdi (as) muncul dalam bulan Januari selepas Raja Abdullah meninggal dunia dan 12 orang yang telah melihat Imam mengatakannya.

Sangkalan (ansar): Namakan kepada saya 12 pendakwa tersebut.

Pembantah (BB): Saya minta maaf kami tidak tahu nama-nama mereka.

Sangkalan (ansar): Sila baca apa yang Imam Ahmad Al-Hasan kata sebelum tahun 2008.

Ahmad Al-Hasan (as) berkata:

"Sesiapa yang mendakwa mempunyai hubungan dengan Imam Al-Mahdi (as) dan tidak kembali (dirujukkan) kepada saya dalam samada kecil atau besar, adalah pendusta yang berdusta kepada Allah dan Rasul-Nya"
Tinggalan (Baqiah) dari keluarga Muhammad (as)
Penjuru yang Kuat Ahmad Al-Hasan
1 / Syawal 1424 H (2003!!)
SEBELUM 2008
Sumber: Kenyataan Pendedahkan Pusara Al-Zahraa’ (as)



Dakwaan Ketiga: Imam Al-Mahdi (as) berkata: panji putih telah bertukar kepada bendera hitam kepada 12 orang tersebut.

Sangkalan (ansar): Seperti yang kita telah dibuktikan, sesiapa yang mendakwa telah berhubung dengan Imam Al-Mahdi (as) selepas Al-Yamani adalah seorang pendusta, tidak kira siapa dia, jika dia tidak kembali (rujuk) kepada Yamani

Ahlubayt (as) berkata riwayat berikut:
      
Imam Al-Shadiq (as): "Akan ada seorang lelaki muncul dari keluarga Muhammad dan dia mesti memegang sepanduk putih," Bihar Al-Anwar jilid 47 ms. 94

BUKAN HITAM



Dakwaan Keempat: Suara Imam di facebook suara tersebut bukan suara beliau.

Sangkalan (ansar): Buatlah ujian padanan suara

Bagi saya ia adalah suara yang sama, saya cadangkan kepada pergerakan panji hitam yang terburu-buru ini menggunakan (Software) 'Cotton swabs' ia tidaklah mahal


Mengapa mereka menjadi gerakan panji hitam yang terburu-buru?

Jawapan (ansar):
Imam Al-Shadiq (as) berkata ketika Muhzim masuk mendapatkannya lalu ia berkata kepada Imam: Bolehkah aku menjadi tebusan anda, beritahu saya tentang perkara ini kita sedang menunggu bilakah masanya?

Beliau (Imam) berkata:. Oh Muhzim, orang-orang yang memberikan penentuan masa telah berbohong dan orang-orang yang terburu-buru telah terkorban dan mereka yang menyerahkannya terselamat. - " - Al-Kafi Jilid1 halaman 368


Dakwaan Kelima: Ahmad Al-Hassan berada dalam Ghaibah (Keghaiban)

Sangkalan (ansar): Tunjukkan saya di mana kenyataan beliau bahawa beliau memasuki Al-Ghaibah (Keghaiban)?
      
Pembantah (BB): Tidak ada bukti.

Sangkalan (ansar): Jangan letakkan perkataan itu keluar dari mulut Imam, dia bersembunyi dari musuh bukan Ghaibah sebagaimana Nabi (S) juga bersembunyi dari musuh-musuh baginda.


Dakwaan Keenam: Lelaman fb Imam adalah Samiri.

Sangkalan (ansar): Anda secara batil telah menuduh orang yang benar (soleh) sama seperti orang-orang Yahudi ketika mereka memalsukan Taurat dalam bab Keluaran (Exodus) dan berkata Harun (as) adalah orang yang membentuk patung berhala anak lembu.
      
Dan sekarang anda mengatakan bahawa Imam Ahmad Al-Hasan membentuk sebuah patung berhala anak lembu (orang-orang yang dilantik olehnya dan pejabat beliau.)


(3) Lalu seluruh bangsa itu menanggalkan anting-anting emas yang ada pada telinga mereka dan membawanya kepada Harun.
(4) Diterimanyalah itu dari tangan mereka, dibentuknya dengan pahat, dan dibuatnyalah dari padanya anak lembu tuangan. Kemudian berkatalah mereka: "Hai Israel, inilah tuhanmu, yang telah menuntun engkau keluar dari tanah Mesir!"

<<Exodus Keluaran Bab 32:3-4>>

Orang Yahudi membuat pendustaan yang jelas tentang Nabi Harun (as) terhadap seorang maksum seperti bagaimana kamu membuat pendustaan yang jelas terhadap seorang maksum!








Tiada ulasan: