Khamis, 29 Januari 2015

Soalan 85: Terus Berjuang

Soalan 85: Terus Berjuang
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani,
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.            
Salam atas kamu rahmat Allah serta keberkatanNya

Ada banyak perkara yang saya temui dan yang akan saya bawa pada tuan yang berlegar pada rakyat Iraq yang mulia yang beriman kepada Rasul Allah Muhammad (S), dan juga Wali Allah Ali (as); Oleh itu, saya katakan jika saya dapat bertempur dengan Amerika (laknat Allah atas mereka) di antara persaudaraan yang tergolong dalam aliran Al-Sadriy atau untuk bergerak dengan pengikut Muqtada al-Sadr, atau Tentera Mahdi (as). Apakah tangung jawab kami pada kedudukan ini, kita akan berdiam diri atau menolong saudara-saudara kita dengan harta dan senjata dan diri kita? Terima kasih banyak-banyak.

:
Penyoal: Hussein Madlul 3athib Al-Tamimi


Jawapan:
           
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً كثيراً.



Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani,
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Dan selawat Allah atas Muhammad dan keluarga Muhammad, para Imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktirafan

Mesti berjuang terus menerus atas kuasa-kuasa pendudukan kafir dan atas segala keadaan dan segala kemungkinan, dan terdapat Kitab «Jihad Pintu Syurga» di dalamnya lebih terperinci kagi dan anda boleh melihatnya [153].



✡✡✡✡✡
                                                           
______________________________
[153] – Adalah diketahui bahawa yang pertama mengisytiharkan jihad terhadap pendudukan Amerika adalah Al-Syed Ahmad Al-Hassan, dalam satu kenyataan khas pada 10 Muharram, tahun pertama kemasukan kuasa-kuasa pendudukan asing di Iraq, dan Al-Syed Ahmad Al-Hassan dan para sahabatnya mengalami penderitaan besar kerana kenyataan ini oleh kuasa-kuasa pendudukan asing dan ejen-ejen mereka serta para ulamak jahat, dan perkara ini berterusan hingga dipenjara dan diseksa, telah diserahkan pasukan polis bukan Iraq yang mengedarkan kenyataan itu dan mereka menyerahkan kepada kuasa-kuasa pendudukan asing, tetapi sesiapa yang bersama Allah, Allah akan bersamanya, Allah telah mengeluarkan sahabat-sahabat Al-Syed Ahmad Al-Hassan dari cengkaman penjajahan, dan membawa masuk rakan usaha sama dan pengkhianat yang hina dan memalukan di dunia dan di akhirat, Dan orang-orang yang zalim itu kelak akan mengetahui ke tempat mana mereka akan kembali. Dan kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertakwa". dan Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam. (Pengulas).


Tiada ulasan: