Rabu, 3 Disember 2014

Soalan 580: Tiada Apa Yang Dapat Membahayakan Anda

Soalan 580: Tiada Apa Yang Dapat Membahayakan Anda
Soalan 580: 
 بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Pengasihani

Wahai tuan ku dan ketua ku, saya menulis kepada anda dalam keadaan ada api membakar dalam hati saya kerana ujian yang mencengkam. Dan segala puji bagi Allah atas UjianNya, saya tidak melihat sesuatu pun kecuali ianya indah belaka.

Wahai tuanku dan ketuaku, saya mengadu kepada anda berkenaan apa yang telah terjadi kepada saya, moga-moga aduan saya ini serta tuan yang mengetahui urusan ini akan menjadikan ia semakin mudah untuk saya. Pada 21hb Mac yang terakhir ini adalah hari saya mengadakan akad nikah, dan setelah seminggu, saya telah diceraikan. Sebabnya adalah kerana saya berpegang teguh kepada seruan tuan, dan walaupun saya tidak mengambil jalan menghina dan menfitnah, dan walaupun saya telah membuat pembuktian seperti yang tuan telah persembahkan, dan suami saya tidak dapat menjawab pembuktian ini, namun beliau lebih suka mengambil jalan menceraikan saya dari tinggal dengan saya. Saya berasa terluka dalam kerana beliau telah mencemarkan kehormatan saya. Sekarang beliau bersama ibunya merayau-rayau dikalangan manusia demi menyebarkan cerita palsu yang saya telah melaknat Sistani, dan kemudiannya menuduh saudara perempuan saya sebagai gila, dan kami telah mendengar bahawa ada sekumpulan orang mahu menyerang rumah saya; kerana kami menyebarkan dakwah.

Wahai tuanku, saya merasa kosong dan sejujurnya tidak tahu apa yang saya perlukan. Bagaimanapun, saya merayu agar anda membalas kepada saya, saya memerlukan sesuatu untuk menghilangkan kesedihan. Tunjukilah saya wahai tuanku, doakanlah saya agar Allah memberikan semula hak saya. Mohon jangan biarkan saya kecewa.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Penyoal: Ansariyah – Kuwait


Jawaban: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Pengasihani

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.


Segala puji bagi Allah uhan sekalian alam, solawat Allah atas Muhammad dan keluarga Muhammad, para Imam dan Mahdi-mahdi.

Semoga Allah memberikan anda kejayaan kepada semua perkara yang baik. Apakah perkara yang dapat membahayakan anda selagi anda berpegang teguh kepada kebenaran walaupun seluruh penduduk bumi melancarkan perang terhadap anda? Bukankah anda menyebutkan diri anda sebagai Syiah?! Bukankah anda mempunyai Fatimah (as) dan apa yang terjadi kepadanya sebagai contoh buat anda? Dan bukankah anda mempunyai Zainab (as) dan apa yang terjadi kepadanya sebagai contoh buat anda? Dan demi Allah jika anda bersabar dan menggigit kuat agama anda, anda akan melihat semua yang baik di dunia dan akhirat sementara musuh anda tidak akan melihat apa pun kecuali keburukan di dunia dan akhirat dan Allah akan memalukan mereka serta mereka akan kerugian di dunia dan akhirat. Sesungguhnya masa yang ditentukan bagi mereka adalah waktu pagi, dan bukankah pagi itu sangat hampir???

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Ahmed Al-Hassan

Pertengahan Sya3ban/1431H


Tiada ulasan: