Selasa, 10 Mac 2015

Soalan 233: Al-Makshumin

Soalan 233: Al-Makshumin

Tuan yang mulia Saya seorang insan yang serba kurang, banyak dosa dan mengharapkan kemaafan dari Allah dan pengampunanNya, selepas membaca laman web tersebut dan mendapati ilu-ilmu yang cemerlang dari huruf-huruf dan kalimat-kalimat, saya berharap tuan menjawab beberapa soalan, dan bukan untuk menguji, siapalah kami untuk memastikan dan menguji adakah dari ahl Al-Wilayah ini, tetapi hanya untuk meyakinkan hati saya:
1. Apakah cara untuk menentukan bagi orang yang berpuasa puasa berbuka. Adakah anak bulan?
2. Siapakah pintu Imam Mahdi (as) dan pintu al-Askari (as).
3. Siapakah mereka dua puluh lapan huruf, huruf Arab, dan yang dicipta dalam tertib ini, atau adakah ia sesuatu yang lain?

Saya ulang kembali pada tuan-tuan yang mulia Untuk meyakinkan tuan bahawa saya hamba yang banyak dosa dan mengharapkan kemaafan Allah dan pengampunanNya untuk atas kekurangan saya, dan kami memohon kepada Allah untuk mempercepatkan kemunculan Qaim kita dan pembimbing kita menghancurkan kezaliman menyatakan yang hak, menakluk taghut dan menyucika orang-orang mukmin dan menyebar keadilan, memenangkan yang hak dan menenangkan jiwa-jiwa.

Dihantar oleh: hadi

Jawapan: Orang yang berpuasa menyempurnakan puasa mereka setiap hari dalam bulan Ramadan, dan juga hari terakhir bulan Ramadan, walaupun anak bulan melihat sebelum Maghrib.
Adapun huruf-huruf Arab menyatakan bahawa ianya isyarat (rujukan) pada awalan dinding (sekatan) – Awail Al-Sur - untuk empat belas maksumin, dan setiap satu daripadanya merupakan nama-nama untuk maksumin, mereka adalah Muhammad (S), Ali (as), Fatimah, (as), Al-Hassan (as), Al-Hussain (as), Ali, Mohammed, Jaafar, Musa, Ali, Muhammad, Ali Hassan, dan Muhammad (as), dan selebihnya dari empat belas huruf merujuk kepada seluruh keluarga Muhammad (as) untuk Mahdi-mahdi, yang merujuk kepada empat belas makam-makam bagi mereka (as).


Ahmad Al-Hassan



✡✡✡✡✡


Tiada ulasan: