Isnin, 16 Mei 2016

Setiap Satu Majlis Al-Hussein (as) Tidak Mencapai Matlamat!!


Setiap Satu Majlis Al-Hussein (as) Tidak Mencapai Matlamat!!
لا يوفق لمجلس الحسين (ع) كل أحد !!


Syed Ahmad Al-Hassan (as) menggalakkan para ansarnya untuk mengadakan majlis memperingati (berkabung) sempena syahidnya penghulu para syuhada, keluarga dan sahabat-sahabatnya yang suci (as), Maka sebahagian ansar telah menghidupkan semula hari-hari Asyura yang memilukan itu di mana jua tempatnya, tetapi - mereka yang hadir adalah anak-anak mereka – bilangan mereka tidak sampai lima belas orang.

Lalu mengeluhlah sejumlah kecil daripada mereka yang hadir di majlis Al-Hussein (as) itu. Manakala majlis-majlis dari mereka yang mengelak dari dakwah Al-Haq Tidak terkira ramai bilangannya para hadirin di dalamnya..

Beliau (as) menjawab, katanya:

Adakah bersama Al-Hussein beribu-ribu orang dan yang menghadiri majlis sebenar beliau beribu-ribu orang juga?

Perkara yang besar ini tidak selaras dengannya sedikit pun, dan yang sesuai dengannya adalah bagi mereka yang berkata bahawa ia mengukuhkannya!!

Beberapa tahun lalu mereka mengancam kita dengan alasan kekuasaan suatu kelebihan yang ada di tangan mereka atas kebenaran pemerintah dan ulamak agama, dan mungkin ramai daripada mereka yang mentertawakannya iaitu mereka yang mahu melakukannya tetapi tiada suatu pun kuasa di tangan mereka untuk melepaskan kemuliaan yang ada di sisi mereka, tetapi hakim hari ini mengenepikan mereka dan memandang rendah mereka dan yang rugi dunia dan di akhirat dan bukan hanya di dunia, dan Insya-Allah hari-hari mereka yang sesat itu semakin hampir dan kamu akan melihat hari-hari yang dijanjikan kepada mereka itu.


Sama seperti pada hari menarik diri orang-orang yang diapit oleh duta-duta dan menteri-menteri ... dan yang lain-lain, kamu akan dapati mereka pada hari itu dipandang rendah dan dihina iaitu mereka yang bersedia memerangi Aali Muhammad..

Setahun yang lalu saya melihat rukya (bermimpi)...... seolah-olah seorang mukmin sedang berdakwah.

Kemudian kelihatan dirobohkan dinding sekitar orang-orang yang sesat itu dari arah yang mareka tidak ketahui, Apabila dirobohkan manusia akan mendapat bimbingan (hidayah), Insya-Allah].



✡✡✡✡✡



Tiada ulasan: