Selasa, 24 Mei 2016

Kakaknya yang meninggal dunia menangisi anak-anak lelakinya!


Kakaknya yang meninggal dunia menangisi anak-anak lelakinya!
ماتت وهي تبكي على الأولاد !

Saya dalam perjalanan ke salah sebuah bandar untuk bertemu dengan beberapa orang ansar, saya ditemani salah seorang mukmin, dan saya mendengar berita kematian ibu Syed Ahmad Al-Hassan (as) (rahimaha Allah) dan Kemudian selepas itu saya mengucapkan takziyah kepada beliau dengan ucapan::
               
إنا لله وإنا إليه راجعون، وسيعلم الذين ظلموا آل محمد حقهم أي منقلب بنقلوب.
Sesungguhnya kita adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kita kembali. Dan orang-orang yang menzalimi Aali Muhammad itu kelak akan mengetahui ke tempat mana mereka akan kembali.

عظم الله لكم الأجر بشهادة الطاهرة المظلومة وانتقالها إلى جوار رحمة ربها محتسبة مقهورة.
Semoga Allah memperbesar pahala bagimu. menyaksikan yang disucikan lagi dizalimi, beralih kepada keselamatan rahmat Tuhannya yang dipaksakan.

أحسن الله لكم العزاء، ولا حول ولا قوة إلا بالله
Semoga Allah menghibur kamu dengan ketenangan, tiada daya dan upaya melainkan dengan Allah].

Beliau (as) menjawab,

] عظم الله أجوركم وتقبل الله أعمالكم، جزاكم الله خير جزاء المحسنيين.

[Semoga Allah memperbesar pahala bagimu dan semoga Allah menerima amal-amal kamu, Semoga Allah memberi balasan baik bagi orang-orang.yang membuat kebaikan

Hari-hari sebelum kematiannya Saya melihat rukya yang merisaukan dan mengejutkan saya dari tidur, kedua-duanya mengenai kematiannya.

Dua minggu sebelum kematiannya seorang Alawiyah  melihat rukya: bahawa di situ ada keranda dan saya bersama anak saya dan Al-Alawiyah itu bersholat ke atasnya dari tiga sudut, dan ia adalah satu perkara yang besar dan penting.

Al-Alawiyah itu juga melihat rukya dua hari sebelum kematian ibu saya: Ia telah meninggal dunia dan menjadi tenang lalu saya dan Al-Alawiyah itu menghampirnya dan membawanya..

Pada tahun 2002, apabila kami keluar dari rumah di mana ibu (rahimaha Allah) tinggal dan kami tidak dapat kembali kerana sangat dicari oleh para penzalim, saya melihat suatu rukya: Saya berada di Najaf di rumah terakhir yang diserang oleh para penzalim dan memaksa kami keluar.

Saya melihat dalam rukya itu, saya berdiri di suatu tempat, dan saya melihat bahawa ada satu letupan nuklear besar seolah-olah begitu ramai yang mati. maknanya mungkin separuh penduduk yang mati atau beberapa tempat ditinggal penduduknya. Selepas ini, saya berdiri dan saya berpakaian dalam pakaian seragam tentera, dan membawa bendera besar dan ia sangat penting, dan saya berjalan ke utara, walaupun saya berada di tengah-tengah Iraq, saya telah pergi ke rumah bapa saya (rahimahu Allah) tempat saya membesar bersama ibu saya (rahimaha Allah) dan apabila saya mendekati rumah itu dari jauh saya melihat seluruh bumi kehijauan dan sangat cantik. Saya melihat anak-anak abang saya, dan kemudian saya melihat anak saudara saya memberitahu saya dari jauh: Kami semua dalam keadaan baik, hanya Makcik Zainab telah meninggal dunia!

Lalu saya juga melihat kakak saya itu dari jauh, bercakap pada saya, katanya, dia telah meninggal dunia. Dia menangisi anak-anak lelakinya, Saya ingin melihat mereka walaupun untuk seketika!

Apabila saya mendengarkan, saya tidak dapat berjalan. Lalu saya tersungkur dan duduk di atas tanah menangis dan saya berkata, apa yang tinggal, dan saya boleh mendengar laungan kuat dari tujuh langit, seolah-olah para malaikat menangis, rukya berakhir. Rukya ini sudah lama dan saya menceritakannya kepada beberapa orang ansar awal.

Hanya yang menyakitkan saya adalah tidak melihat anak-anak, untuk mengusap-ngusap mereka, dan saya juga sangat rindu berjauhan dengan mereka, Tetapi jika dibawa bersama sangat mudah untuk mereka terbunuh].


✡✡✡✡✡


Tiada ulasan: