Khamis, 29 Mac 2018

Doa Imam Al-Yamani (as) untuk melindungi dari syaitan-syaitan jin dan manusia


Doa Imam Al-Yamani (as) untuk melindungi dari syaitan-syaitan jin dan manusia
              
                   بسم الله الرحمن الرحيم                  
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihiani.
                         
اللهم صل على محمد وآل محمد الائمة والمهديين وسلم تسليما كثيرا 
Semoga Allah beselawat atas Muhammad dan Aali Muhammad, para Imam dan Mahdi-mahdi dan salam pengiktirafan sebanyak-banyaknya.
Doa Imam Al-Yamani (as) untuk melindungi dari syaitan-syaitan jin dan manusia

Bacalah 10 kali selepas sholat subuh

أَشْهَدُ أَنْ لآ إلَهَ إلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، إِلَهً وَاحِدًا أَحَدًا فَرْدًا صَمْدًا لَمْ يَتَّخِذْ صَاحِبَةً وَلاَ وَلَدًا .

 "[Asyhadu An La Ilaha Illa Allah, Wahdahu La Syarika Lahu, Ilahan Wahidan Ahadan Fardan Samadan, Lam Yattakhith Sahibatan Wala Waladan].

"Aku bersaksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah, dan KeesaanNya yang tiada sekutu bagiNya, Tuhan yang Esa, Sendirian, Yang Satu-satunya Tempat berhimpun segala kehendak, yang tidak mengambil pasangan dan tidak juga anak.

Juga berdoa dengan doa ini:

(يَا عَزِيزُ الْعِزَّ فِي عِزِّهِ، يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ ، أَعِزْنَا بِعِزِّكَ ، وَأَيِّدْنَا بِنَصْرِكَ ، وَابْعِدْ عَنَّا هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينَ ، وَادْفَعْ عَنَّا بِدَفْعِكَ ، وَامْنَعْ عَنَّا بِمَنْعِكَ ، وَاجْعَلْنَا مِنْ خِيَارِ خَلْقِكَ ، يَا وَاحِدُ يَا أَحَدُ يَا فَرْدُ يَا صَمَدُ .).

[Ya 3zizu l-3izza fi 3izzihi, Ya 3aziz Ya 3aziz Ya 3aziz, Aa3izna bi3izzika, wa aiyidna biNashrika, wab3id 3anna hamazaati l-Syayaathina, waAdfa3 3anna bidaf3ika, waAmna3a 3anna biman3ika, waAj3alna min khiyari khalqika, Ya Wahidu ya Ahadu ya Fardu ya Shamadu.]

 "Wahai Yang Mulia. Mulia dalam kemuliaan -Nya. Wahai yang mulia, Wahai yang mulia, memuliakan kami dengan kemuliaan Mu, dan Tolonglah kami dengan kemenangan Mu, dan jauhkan kami daripada bisikan syaitan, dan lindungi kami dengan perlindungan Mu, dan menghalang [jahat] dari kami dengan pencegahan Mu, dan menjadikan kami antara yang terbaik daripada penciptaan Mu, Ya Wahid, ya Ahad, ya Fard, ya Shamad. (Wahau Yang Satu, Yang Tunggal, Yang Satu-satunya Tempat berhimpun segala kehendak)"







✡✡✡✡✡
                                                           



Tiada ulasan: