Sabtu, 16 Mac 2019

Soalan 346: Bekerja dengan Nashibi


Soalan 346: Bekerja dengan Nashibi

بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على أشرف الخلق أجمعين محمد وعلى أهل بيته الطاهرين أئمة ومهديين وسلم تسليماً كثيراً..


Salam atasmu, Saidi wa Maulai, Wahai washi dan utusan Imam Mahdi (as) dan rahmat Allah dan barkahNya, serta keampunan dan keredhaanNya. Maulai, saya mempunyai masalah Syar3iyah, semoga Allah memberi ganjaran kepada tuan dengan yang terbaik, soalan saya ialah:

Saya bekerja dengan syarikat kontraktor Muslim untuk syarikat Muslim lain, dan pemiliknya anti-Imam (as) dan Ansar, yang mempunyai beberapa kuasa dalam kuasa sebagai ketua parti-parti pemerintah di negara ini, Syarikat kontraktor ini membayar saya bayaran pengangkutan, memandangkan kerja saya memerlukan pemindahan, Adakah dibenarkan untuk meminta upah selain gaji sebenar untuk pengangkutan tersebut, iaitu, saya berkata kepada mereka, sebagai contoh, saya menghabiskan seribu dengan hakikat bahawa hanua menghabiskan 500, ini kerana saya memerlukan beberapa perkara dan bahawa syarikat itu akan menolak ini daripada pemilik syarikat kedua yang anti seperti dinyatakan di atas, Bolehkah saya ber berbuat begitu?

Saya sangat berterima kasih dan semoga Allah memberi ganjaran kepada tuan dengan pahala yang terbaik untuk orang-orang yang soleh.

Pengirim:- Muhib – Magghribi

Jawapan:

بسم الله الرحمن الرحيم
والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.

Nasjibi memusuhi para imam atau atau Mahdi-mahdi atau syiah mereka, kerana tidak mengikuti imam-imam, wang mereka tidak diharamkan. Anda boleh mengambilnya atau mengambil sebahagian daripadanya jika anda boleh, dan jika tidak merbahaya.


Ahmad Al-Hassan
                                     
                              
✡✡✡✡✡


Tiada ulasan: