Khamis, 7 Mac 2019

Soalan 333: Masalah perkahwinin


Soalan 333:
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، اللهم صل على محمد وآل محمد الأئمة والمهدين وسلم تسليماً.
أشهد أن لا اله إلا الله، وأشهد أن محمداً رسول الله، وأشهد أن علياً والأئمة من ولده حجج الله، وأشهد أن أحمد والمهديين من ولده حجج الله.

Istikhaarah saya kepada Allah dalam perkara yang saya mahu sampaikan kepadaNya, Insya-Allah, jawapannya memihak kepada perkara ini, Dan niat saya, saya maksudkan kepada tuan, Selagi tuan imam saya, saya meminta izin dan akan menyatakan kepada tuan; kerana ia tidak pernah mengecewakan dari bimbingan cahaya ilahiyah.

Saya merenungkan agar Allah membantu saya untuk mengenali tuan dan mengikuti kebenaran, Saidi wa maulai saya maksudkan pintumu supaya tidak menolak dan mensia-siakan saya dan saya bermohon berlindung kepada Allah dari Al-Ana dan saya mahu menjadi khadam untuk menyapu debu di kaki tuan yang mulia, Sesungguhnya saya sedar jalan yang benar, Al-Hamdu Lillah dan telah dikurniakan oleh salah seorang Ansar (semoga dia dilindungi Allah) ketinggian Allah SWT, Ansari ini adalah pasangan dan bapa anak saya yang sekarang kami telah berpisah dan kini sudah berkahwin, Saya dan anak saya memerlukannya dan saya ingin melengkapkan jalan yang diberkati dengannya. Saya bermaksud menawarkan supaya dia boleh menerima saya sekali lagi dan melindungi saya dan tidak menyakiti saya untuk menjadi isteri kedua selama ia dalam hukum Allah,

Saidi wa maulai terangilah saya dengan cahayamu dan jika tuan benarkan niat saya ini, Insyaallah saya akan mencari redha Allah dan redha wali dan hujahNya (as), Saya berharap tuan tidak akan mengecewakan, wahai yang menolong orang-orang yang memohon pertolongan dan melepaskan orang yang dalam kesukaran, wahai yang Allah jadikan khalifahNya di bumiNya. Saidi wa maulai tuan adalah bapa kepada kami, Allah menolongmu dan tempat bagimu di sisi Ilahi. Amin dengan haq datukmu Muhammad (S) dan datuk-datukmu yang disucikan (as)
والحمد لله وحده وحده وحده.

اللهم احفظ سيدي يماني آل محمد المهدي أحمد (ع). اللهم حفه بملائكتك المقربين وأيده بروح القدس يا رب العالمين ... اللهم وانصره نصراً عزيزاً، وافتح له فتحاً مبيناً، واجعل له من لدنك سلطاناً نصيراً، اللهم ومكن له في أرضك الساعة الساعة الساعة بحولك وقوتك يا كريم.

اللهم صل على محمد وآل محمد الأئمة والمهدين وسلم تسليماً.
أشهد أن لا اله إلا الله، وأشهد أن محمداً رسول الله، وأشهد أن علياً والأئمة من ولده حجج الله، وأشهد أن أحمد والمهديين من ولده حجج الله.

Pengirim: Ahmed Ali

Jawapan:
بسم الله الرحمن الرحيم
والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.

Semoga Allah memberi kejayaan kepada kamu, setelah kamu redha kepadaNya. Perkawinan jika tidak ada yang menyalahi dan yang menjadikannya diharamkan (seperti menggabungkan kedua saudara perempuan atau serupa dengannya). Maka ia adalah dihalalkan Allah, saya mohon kepada Allah kejayaan dan kesejahteraan anda.

Ahmad Al-Hassan
1430 H
* *                          

✡✡✡✡✡

Tiada ulasan: