Isnin, 4 November 2013

Surat Imam Ahmad Al Hassan as kepada Ansar Malaysia

Surat Imam Ahmad Al Hassan   
بسم الله الرحمن الرحيم       
والحمد لله
أسأل الله ان يبارك عمل الانصار في مصر حفظهم الله وسدد خطاهم.

بالنسبة للانصار في ماليزيا وسنغافورا حفظهم الله أسأل الله ان يبارك فيهم وفي عملهم وان يفتح الله لهم ابواب رحمته وييسر امورهم لما فيه خير آخرتهم ودنياهم ،
يمكنهم حفظهم الله ان يباشروا بفتح مدرسة ومكان للعبادة ، وليحاولوا العمل بتنظيم وبهدوء وليتجنبوا استفزاز احد، وان شاء الله يمكنهم ايصال الحق للناس في ماليزيا وشرق آسيا عموما، والشعب الماليزي شعب طيب عموما وان شاء الله يكون فيه خير كثير ورحمة الله قريب من المحسنين.

اما الترجمة الى لغة الملايو فأرجوا من الحوزة العلمية تخصيص كتب تبليغية مختصرة كبداية للترجمة الى لغة الملايو ،
وأيضا ارجو ممن لديهم معرفة من الانصار ايجاد طريق لترجمة هذه الكتب كبداية ، وبعدها يمكن ترجمة الكتب المهمة تباعا الى لغة الملايو ان شاء الله.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

احمد الحسن
جمادى الثاني 1434 هـ/ق.


IN April Of 2013, A Delegation From Malaysia Visits The Mimbar


Surat Imam Ahmad Al Hassan as                                         

بسم الله الرحمن الرحيم        
والحمد لله


Saya bermohon kepada Allah semoga memberkati kerja-kerja ansar di Mesir, Allah memelihara dan melancarkan pergerakan mereka.

Bagi ansar di Malaysia dan Singapura, semoga Allah memelihara mereka. Saya bermohon kepada Allah semoga memberkati mereka dalam kerja-kerja mereka dan semoga Allah membuka pintu rahmat dan memudahkan urusan mereka untuk kebaikan dunia dan akhirat mereka,

Allah akan memelihara mereka dengan mula membuka tempat belajar dan tempat beribadat, tetapi cuba untuk diatur dan secara senyap-senyap dan mengelakkan tercetusnya salah faham, Insya-Allah, mereka boleh menyampaikan kepada orang yang tepat di Malaysia dan Asia Timur secara amnya. Dan rakyat Malaysia, secara umumnya orang yang baik, dan, insya Allah, menjadi kebaikan yang meluas, dan rahmat Allah sangat hampir kepada orang yang membuat kebaikan..


Adapun penterjemahan ke Bahasa Melayu maka aku berharap daripada Hauzah Ilmiah agar dapat mengkhususkan kitab-kitab penyampaian (dakwah) yang ringkas sebagai permulaan untuk diterjemahkan ke dalam Bahasa Melayu, dan aku juga berharap kepada sesiapa dalam kalangan para ansar yang mempunyai pengetahuan agar dapat mewujudkan jalan bagi penterjemahan kitab-kitab ini sebagai permulaan, dan selepas itu barulah boleh dilakukan penterjemahan kitab-kitab penting ke dalam Bahasa Melayu sebagai langkah susulan in sya Allah [#]

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته..

Ahmed Hassan
Jumadi Ath Thani 1434 AH / .


-----------------------------------------
# diedit oleh Mohamad Sidik:





4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Macam mana saya nak jumpa dengan pemimpin awak? Ada nombor talipon yang saya boleh hubungi? Awak pernah jumpa dia? Kalau sudah mungkin boleh ceritakan pada saya bagaimana dia.

Aba Al-Hussaini berkata...

Saudara boleh meninggalkan no telefon saya akan hubungi saudara

Unknown berkata...

+6281251962222

Unknown berkata...

Salam .. Jika nak jadi ansar bagaimana?