Isnin, 4 November 2013

1 Safar, 37 AH/61 AH

pos padaKenyataan dari Yamani (as)
Dis 15, 2012
Satu lagi Pos Facebook oleh Yamani (saw)
olehBaqiyat Allah

Hari ini, hari Sabtu, adalah hari pertama bulan Safar dan kita ingat peperangan Siffin dan anak-anak (cucu) perempuan Muhammad saw memasuki Syria sebagai banduan, 1 Safar, 37 AH: Peperangan Siffin bermula antara tentera umat Islam diketuai oleh Imam Ali bin Abi Talib as dan tentera penyembah Hubal dipimpin oleh Muawiyah bin Abi Sufyan, (laknat Allah atasnya).

1 Safar, 61 AH : Konvoi tahanan dari keturunan Muhammad saw, Rasul Islam, memasuki Syria tempat Yazid bin Muawiyah bin Abi Sufyan, (laknat Allah atasnya) pemimpin penyembah Hobal.

Dan hari ini kita melihat wajah-wajah yang sama suram dan berniat jahat yang menentang Ali as dan menangkap keturunan Muhammad sebagai tawanan, mereka telah dikumpulkan oleh syaitan di Syria, penjenayah, penyembelih dan pembunuh memenuhi Syria dengan kejahatan, pembunuhan dan pencerobohan ke atas Syiah dan Sunni.

Mereka merobohkan masjid dan Husseiniyah [tempat-tempat ibadat Syiah], membunuh orang-orang muda secara kejam dengan pisau kerana (kononnya) mereka menyeru kepada Islam, mencemar kehormatan, kasih sayang dan kemanusiaan, sama seperti nenek moyang mereka, pembunuh al -Hussein as yang menyempelih Penghulu Pemuda Syurga dan yang sangat dikasihi Rasulullah Muhammad saw, yang berkata kepadanya, "Kamu tidak akan meneguk air sehingga kamu memasuki api neraka " dan mereka menyeru kepada Islam dan mengikuti Muhammad saw, dan mereka memanggil nama Muhammad saw.
Mereka adalah orang-orang yang disokong oleh Amerika Syarikat dan Barat hari ini hanya kerana mereka disokong al-Qaeda dan Osama Laden sebelum ini di Afghanistan, selepas pendudukan Soviet.

Yang mengambil tanggungjawab untuk membekalkan senjata anti-pesawat kepada mereka yang tidak bertamadun? Adakah Amerika Syarikat benar-benar tidak mengetahui yang membekalkan mereka dengan senjata anti-pesawat? Dan adakah Amerika Syarikat benar-benar tidak mengetahui dengan meletakkan senjata itu ke tangan penduduk adalah satu ancaman kepada pengkalan udara awam di Syria, Iraq, Lebanon dan juga Jordan?

Adakah Amerika Syarikat yang menyokong penyembelih al-Qaeda ini yang bertopeng di sebalik nama-nama yang berbeza-beza, benar-benar tidak tahu bahawa jika mereka berjaya menumbangkan rejim pemerintah di Syria dengan kekuatan senjata dan membunuh dengan pisau, mereka akan menuju ke arah memusnahkan Iraq, Lebanon, Jordan dan membunuh Sunni dan Syiah di dalamnya?

(Diterjemahkan oleh : Jawatankuasa Terjemahan Rasmi Imam Ahmed Alhasan, as) juga mencatatkan di: http://www.saviorofmankind.com, laman web English rasmi sebagai Imam


"Kami telah membuktikan hujah kami dengan bukti yang sah dan rasional, dan ia diterbitkan dalam buku dan yang terbaru adalah Kitab Wasiat Suci, dan mereka tidak mempunyai jawapan selain daripada kebohongan dan kelicikan, sesuatu yang tidak ampuh yang mempersoalkan rantaian penyampai Wasiat, Wasiat yang sering diriwayatkan dan disebut di tempat-tempat lain dan juga, rantaian penyampai telah diisytiharkan sahih oleh al-Toosi, kerana dia menyifatkan penyampai adalah syiah [orang tertentu]. Dan mereka, dan semua ulamak selepas al-Toosi, bergantung kepada kata-kata al-Toosi mengenai penyampai (perawi), dan mereka tidak boleh menafikan kata-kata al-Toosi tentang penyampai dengan kata-kata ulamak baru-baru ini, jika tidak, walaupun serbuk antara tangan mereka yang mereka panggil Penilaian Perawi # akan dimusnahkan, supaya kebenaran tentang kata-kata ulamak terkini mengenai perawi adalah adalah sesuatu yang betul-betul tidak bernilai selagi ia adalah kata-kata yang menolak bukti yang sah.

Mereka tidak berupaya untuk memberikan bukti yang sah atau rasional untuk ideologi tiruan (taklid) mereka di mana mereka membina ulamak agama mereka. Jadi mereka tidak mempunyai ayat al-Quran dengan bukti yang jelas atau riwayat mutlak dengan bukti mutlak dan mereka tidak mempunyai bukti rasional lengkap. Jadi peraturan yang merujuk kepada orang yang berilmu adalah wajib tidak terpakai apabila ia datang kepada mereka kerana mereka yang mengeluarkan andaian dan mereka pengeluar-pengeluar andaian, pada tahap terbaik. Dan yang sebenar adalah bahawa mereka kadang-kadang tidak mengeluarkan sesuatu selain khayalan seperti waktu solat di kawasan berhampiran kutub utara atau selatan.

Selain itu, beberapa orang-orang yang menggelar diri mereka ulamak tidak faham apa yang dikatakan kepada mereka, maka ketika kami meminta bukti daripada mereka untuk fahaman mereka yang bertaklid kepada bukan maksum, kita dapati mereka menyampaikan bukti iaitu sesuatu yang dirujuk secara rasional kepada pakar dalam bidang tertentu [rujuk kepada ulama kerana mereka adalah pakar-pakar dalam bidang agama]. Dan kata-kata ini bermakna ia adalah halal atau tidak adalah wajib, pada tahap terbaik. Dan ada juga perbincangan mengenai keharusan ini. Dan apabila mereka yang mengutarakannya berkata sebagai bukti rasional, ini bermakna bahawa sama ada mereka tidak faham apa yang kita katakan kepada mereka atau mereka mengakui bahawa fahaman mereka adalah suatu perubahan (bid’ah) dan ia adalah palsu dan tidak mempunyai bukti, dan bahawa mereka melepaskan fahaman kewajipan bertaklid kepada bukan maksum selepas kami jelaskan kepalsuan kepada mereka, dan mereka dan mereka terpaksa melakukan fahaman keharusan atau bahawa ia disukai.

Dan jika ini berlaku, mereka harus mengumumkan bahawa mereka melepaskan fahaman palsu mereka dan mereka berubah dari mempercayai bahawa ia adalah wajib kepada mempercayai bahawa ia adalah dibenarkan, dalam usaha kita untuk bergerak perbincangan kami dengan mereka untuk ketika itu dan membincangkan fahaman baru mereka.

Saya menunggu jawapan ulamak dan hujjah mereka mempertahankan fahaman kewajipan bertaklid kepada bukan maksum atau untuk mereka mengumumkan bahawa ia adalah satu fahaman yang tidak sah dan bahawa mereka telah tersilap menerimanya.

1 penilaian Perawi [ilmu al-Rijal] secara harfiah: "pengetahuan manusia", merujuk kepada disiplin pengajian agama Islam di dalam istilah hadith di mana penyampai riwayat (perawi) dinilai. Matlamatnya adalah untuk membezakan hadith sahih dari hadith tidak boleh diterima dalam mewujudkan dan memperkukuhkan ilmu dan amalan agama. Ilm ar-Rijal adalah sinonim dengan apa yang biasanya dirujuk sebagai al-jar wa al-tadīl (keraguan dan pengiktirafan) - kritikan dan pengisytiharan penerimaan perawi hadith [ Wikipedia ]. -Trans
(Jawatankuasa Terjemahan Rasmi Imam a.s. )
Semua mesej Facebook oleh Imam a.s. diterjemahkan ke Bahasa Inggeris juga boleh didapati di : www.saviorofmankind.com

Lihat Juga >>>  Wahabi, Sufyani dan Hubal


Tiada ulasan: