Isnin, 17 Ogos 2015

Soalan 272: Tuduhan tanpa dalil hanya cemuhan


Soalan 272:  Tuduhan tanpa dalil hanya cemuhan

Saudara-saudari dalam laman Al-Mahdiyun sekalian, keberkatan mereka selamanya.. Salam ke atas kamu ..

Saya ingin bertanya kepada anda, Wahai kamu sekelian! mengapa Allah Ta’ala tuliskan keghaiban Al-Maula (Semoga Allah mempercepat kelapangannya)??
Anda mendakwa pertama penampilan penggantinya, tidakkah dia ghaib dan Khalifah akan zahir dengan keajaiban, ke manakah kecerdasan bangsa turun-temurun anda? Dan dari manakah anda dapat jumlah pembiayaan yang luar biasa ini sedangkan negara yang kamu belum dapat menguasainya??? Kepada penipuan golongan jenis mana yang hendak anda rujuk, adakah pada Khamenei Si Dajjal atau pada Abdul Aziz bermata satu, atau pada Al-Jaafari penaung Pakistan ???? Atau Al-Maliki pembunuh yang dihormati?? Atau pengikut Ibn Taimiyyah atau Ibn Abd Al-Wahhab Si Yahudi?? Dari mana asal kamu??

Tinggalkanlah Syiah dan keadaannya wahai dajjal-dajjal penyamar yang membunuh Syiah Aali Muhammad dengan penglibatan keremehan kamu dan kamu tambah musibah Aali Al-Bayt atas musibah mereka, dan bahawa ia adalah Omar (daripada Allah apa yang bernilai) telah mematahkan tulang rusuk Al-Zahra’ tetapi kamu telah mematahkan semua tulang rusuk Al-Zahra’.. Semoga kamu melepasinya.

Penghantar: Abu Ahmed, Iraq – Najaf Al-Asyraf.

Jawapan:
       
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani,
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Dan selawat Allah atas Muhammad dan keluarga Muhammad, para Imam dan Mahdi-mahdi dan salam pengiktirafan.
                      

Laknat Allah dan para malaikat-Nya, nabi-nabi dan rasul-rasul-Nya dan laknat Imam-imam dan para syuhadaa’ dan sholehin ke atas setiap musuh keluarga Muhammad (as) dan setiap musuh agama mereka dan syariat mereka dan ke atas yang bernaung dengan kafir Barat dan kafir Zionis yang keji.

Jika anda mencari kebenaran dengan dalil-dalil maka berikut adalah sumber-sumber ansar Imam Mahdi (as) tidak ditinggalkan masalah-masalah tanpa jawapan, dan telah diperincikan dalil-dalil Al-Syed Ahmad Al-Hassan dari Al-Quran dan Sunnah Nabi Muhammad dan Aali Muhammad (as) dan ia ada di laman yang berikut: www.almahdyoon.org

Tetapi jika anda bukan mencari kebenaran maka kami bermohon kepada Allah untuk mengubah keadaan anda kepada apa yang diredhaiNya dan memberikan hidayah kepada anda untuk menolong Imam Mahdi (as) dan menyokong utusan dan washiynya dengan kebenaran (haq), Al-Syed Ahmad Al-Hassan.

Bagi keingkaran anda pada kezuhuran washiy Imam Mahdi (as) sebelum kemunculannya yang diberkati.

Aku katakan: Imam Mahdi (as) wujud dan masih hidup lebih seribu tahun, dan bahawa dia sekali-kali tidak akan dilahirkan lagi walaupun selepas dingkari bahawa dia mempunyai washiy atau pengganti (khalifah), maka dia hidup dalam keghaiban dan keghaibannya memungkinkannya untuk mempunyai washiy sebagai nabi Allah Musa (as), maka apakah sikap anda terhadap riwayat-riwayat yang menunjukkan bahawa Imam Al-Mahdi (as) mempunyai persiapan-persiapan sebelum kebangkitannya yang mulia??!!! [142].

Bagi apa yang kamu lemparkan kepada kami dengan tuduhan-tuduhan kamu..... maka ketahuilah bahawa kamu akan ditanya esok dan kamu akan tergagap-gagap dalam menjawabnya... dan ya, pada penghakiman Allah Taala dan kiamat yang dijanjikan

Dan kami bermohon kepada Allah Taala supaya membantu anda untuk bertaubat dan mendapat hidayah.


Al-Lajnah Al-3ilmiyah (Lujnah Ilmu)

Ansar Al-Imam Al-Mahdi (Semoga Allah menempatkannya di bumi.)
                
Syeikh Nadzim Al-3uqailiy



✡✡✡✡✡


-----------------------------
[142] - dan dari Abdullah bin Al-Harits bin Juz’ Al-Zubaidi, beliau berkata: Rasulullah (S) bersabda: (Akan keluar kaum dari arah Timur menyelesaikan (memudahkan) Kerajaan Al-Mahdi) Majmu3 Al-Zawaid: Jilid 7: halaman 318, Mizan Al-Hikmah: Jilid 1: halaman 354.

Diriwayatkan dari Abbas, beliau berkata: (Jika datang panji-panji hitam dari timur sahabat\sahabatnya akan memudahkan Kerajaan Al-Mahdi) Mu3jam Ahadits Al-Imam Al-Mahdi (as): Jilid 1: halaman 388.



Tiada ulasan: