Jumaat, 21 Ogos 2015

21 08 2015


21 08 2015
  
KHUTBAH PERTAMA

 بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ  *  الْحَمْدُ لِلَّـهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ * وَالْحَمْدُ لِلَّـهِ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون ،  
وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً كثيراً.   
أشهد ان لا إله إلا الله و حده لا شريك له، و أشهد أن محمدا عبده ورسله ، و أشهد ان عليا و الأئمة من ولده حجج الله ، و أشهد أن المهدي و المهديين من ولده حجج الله، يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّـهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ، 

Wahai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah sebenar-benar takwa kepada-Nya; dan janganlah sekali-kali kamu mati melainkan dalam keadaan beragama Islam.

Wahai ansar Allah,
Wahai ansar Imam Mahdi     
Wahai ansar Imam Mahdi Pertama sekelian

Imam Ahmad Al Hassan memberi kita pengajaran dari orang-orang mukmin yang berbai’ah di zaman Rasulullah (S), Dalam firman Allah AWJ (Azza Wa Jalla)

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم


بسم الله الرحمن الرحيم
﴿لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحاً قَرِيباً﴾،

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

"Sesungguhnya Allah telah redha terhadap orang-orang mukmin ketika mereka berbai’ah kepadamu di bawah pohon, maka Allah mengetahui apa yang ada dalam hati mereka lalu menurunkan ketenangan atas mereka dan memberi balasan kepada mereka dengan pembukaan yang dekat." [Al-Fath 48:18]

﴿وَالسَّابِقُونَ الأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالأَنصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّضِيَ اللّهُ عَنْهُمْ وَرَضُواْ عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَداً ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ﴾

"Orang-orang yang terdahulu lagi yang pertama-tama dari golongan muhajirin dan ansar dan orang-orang yang mengikuti mereka dengan baik, Allah ridha kepada mereka dan merekapun ridha kepada Allah dan Allah menyediakan bagi mereka syurga-syurga yang mengalir sungai-sungai di dalamnya selama-lamanya. Mereka kekal di dalamnya. Itulah kemenangan yang besar." [At-Taubah 9:100]..
                                                       
Kedua-dua ayat di atas dalam Hakimiyah Allah (Ketuanan atau Kerajaan Allah) menerangkan redha Allah pada orang-orang yang berbai’ah (berjanji setia) kepada Khalifah Allah di bumi-Nya di zaman mereka, dan Allah SWT memuji mereka kerana perbuatan yang mulia ini, dan tidak seperti yang difahami oleh sebahagian Ahl Al-Sunnah dengan gambaran yang terbalik dan percaya bahawa pemurnian (pujian) dalam kedua-dua ayat ini adalah untuk sesiapa sahaja yang hadir berbai'ah, tidak kira apa yang telah dia dilakukan selepas itu.

Maka Allah telah mengatakan:

"Allah telah redha dengan orang-orang mukmin ketika mereka berbai’ah kepadamu di bawah pohon, kerana Dia tahu akan apa yang ada dalam hati mereka, dan Dia menurunkan ketenangan kepada mereka, dan membalas mereka dengan pembukaan (kemenangan) yang cepat

Ia adalah pujian kepada orang-orang yang berbai’ah pada masa itu dan Allah ridha atas bai’ah mereka kepada khalifah-Nya di bumi-Nya pada zaman mereka. Jadi keredhaan disyaratkan dengan bai’ah kepada khalifah Allah di bumi-Nya - Muhammad (S).
("Ketika mereka berbai’ah kepadamu di bawah pohon")
Maka Allah SWT redha dengan mereka; kerana mereka berbai’ah kepada khalifah Allah di muka bumi-Nya pada zaman mereka. Maka, jika mereka berpaling dari undang-undang Allah ini iaitu berbai’ah kepada khalifah Allah pada zaman mereka tetapi tidak ada keredhaan atas mereka, bahkan akan bertukar kepada azab Allah atas mereka, itulah sebabnya ia wajib (difardhukan) ke atas orang-orang yang masih hidup selepas Muhammad (S). bahawa mereka mesti mencari Khalifah Allah dan berbai’ah kepadanya, untuk tetap berpegang teguh dengan iman mereka dan melaksanakan Perjanjian (3ahd) dan Persetiaan (Mitsaq), dan tidak menukar undang-undang Pelantikan Allah yang disebut di dalam Al-Quran dengan jelas
:
﴿وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً﴾

"Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para Malaikat: "Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi." [Al-Baqarah. 2:30]

Dengan itu ayat Al-Qur'an akan tetap juga terpakai pada mereka selepas kewafatan Muhammad (S) " Allah telah redha dengan orang-orang mukmin ketika mereka berbai’ah kepadamu.".

Allah SWT berfirman:

﴿إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْراً عَظِيماً﴾

"Bahwasanya orang-orang yang berbai’ah kepada kamu sesungguhnya mereka berbai’ah kepada Allah. Tangan Allah di atas tangan mereka, maka barangsiapa yang melanggar bai’ahnya (janjinya) niscaya akibat ia melanggar janji itu akan menimpa dirinya sendiri dan barangsiapa menepati janjinya kepada Allah maka Allah akan memberinya pahala yang besar." [Al-Fath 48:10],

Dan apa yang kurang difahami dari ayat ini adalah keredhaan, dalam ayat yang terdahulu, ia adalah satu keredhaan bersyarat yang berkaitan dengan berbai’ah, berpegang teguh dan memenuhi perjanjian Allah, tidak hanya dengan berbai’ah "barangsiapa yang melanggar janjinya (bai’ahnya) nescaya akibat ia melanggar janji itu akan menimpa dirinya sendiri dan barangsiapa menepati janjinya kepada Allah maka Allah akan memberinya pahala yang besar", dan oleh itu tidak ada keredhaan mutlak, tidak ada keredhaan kekal dan tidak ada keredhaan berterusan, tetapi hanya keridhaan yang tertakluk dengan perlakuan dan syarat tertentu, dan adalah perlu (wajib) untuk meneruskannya tanpa melanggar persetiaan, dan ini tidak dapat dicapai selepas kematian khalifah Allah sebelumnya, melainkan dengan berbai’ah kepada khalifah berikutnya, dan dengan cara ini, Bai'ah (janji setia) menjadi lebih lengkap dengan Perjanjian (3ahd) dan tidak membatalkan Persetiaan (Mitsaq) yang sebenar

Allah SWT berfirman:

﴿أَفَمَن يَعْلَمُ أَنَّمَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَبِّكَ الْحَقُّ كَمَنْ هُوَ أَعْمَى إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُوْلُواْ الأَلْبَابِ * الَّذِينَ يُوفُونَ بِعَهْدِ اللّهِ وَلاَ يِنقُضُونَ الْمِيثَاقَ * وَالَّذِينَ يَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللّهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَيَخَافُونَ سُوءَ الحِسَابِ * ....... وَالَّذِينَ يَنقُضُونَ عَهْدَ اللّهِ مِن بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللّهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الأَرْضِ أُوْلَئِكَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَلَهُمْ سُوءُ الدَّارِ﴾

"Adakah orang yang mengetahui bahwasanya apa yang diturunkan kepadamu dari Tuhanmu itu yang benar, sama dengan orang yang buta? Hanyalah orang-orang yang berakal saja yang dapat mengambil pelajaran, * (yaitu) orang-orang yang memenuhi janji (3ahd) Allah dan tidak merusak Persetiaan (Mitsaq), * dan orang-orang yang menghubungkan apa-apa yang Allah perintahkan supaya dihubungkan, dan mereka takut kepada Tuhannya dan takut kepada hisab yang buruk. * .....  Orang-orang yang merusak janji (3ahd) Allah setelah diikat setia (Mitsaq) dengan teguh dan memutuskan apa-apa yang Allah perintahkan supaya dihubungkan dan mengadakan kerusakan di bumi, orang-orang itulah yang memperoleh kutukan dan bagi mereka tempat kediaman yang buruk (Jahannam)." [Ar-Ra'd 13:19-25].


Allah SWT berfirman terdahulu:

"Orang-orang yang terdahulu lagi yang pertama-tama dari golongan muhajirin dan ansar dan orang-orang yang mengikuti mereka dengan baik, Allah ridha kepada mereka dan merekapun ridha kepada Allah dan Allah menyediakan bagi mereka syurga-syurga yang mengalir sungai-sungai di dalamnya selama-lamanya. Mereka kekal di dalamnya. Itulah kemenangan yang besar"

Ayat .Ini adalah bukti kesinambungan Khalifah Allah di bumi-Nya selepas Rasulullah (S). Maka yang dimaksudkan dengan yang mengikuti Muhajirin dan Ansar bukanlah dengan memperingati orang dan peristiwa mereka, kerana mereka bukan orang-orang yang sempurna (makshum), dan begitu juga dengan semua perbuatan mereka, maka tidak diragukan lagi bahawa perbuatan-perbuatan itu adalah fitnah yang paling tercela dan harus dihindari, seperti sebahagian daripada mereka menyembah berhala sebelum beriman, dan sebahagian daripada mereka minum arak selepas iman, dan dengan itu tujuan mengikut mereka yang paling penting di sini adalah diberikan kepada mereka nama-nama ini - Orang-orang yang terdahulu lagi yang pertama-tama dari golongan muhajirin dan ansar - dan itulah iman mereka pada Muhammad (S) yang menganggap baginda sebagai Hujjah Allah di zaman mereka dan Khalifah Allah di bumi-Nya, supaya mereka dipuji dengan jelas atas perbuatan mereka, dan itulah kepercayaan mereka dengan Hujjah Allah dalam di zaman mereka dan mereka mendahului iman dengannya dan mereka tidak mempunyai kelebihan atas orang yang ditetapkan selepas mereka; Oleh kerana mereka yang terdahulu, namun ia adalah orang-orang dari zaman mereka, sehingga memuji mereka - dengan kedudukan mereka sebagai orang yang luput - adalah perbandingan kepada orang-orang pada zaman mereka, Oleh kerana keutamaan yang diciptakan selepas mereka, berabad-abad secara mutlak adalah tidak adil kepada orang-orang yang kemudian dari mereka,

Tetapi kata-kata itu bertentangan dengan keadilan ilahi dan fitrah manusia yang dijadikan atasnya dan yang membolehkan dia sentiasa dan selama-lamanya untuk menjadi yang terbaik daripada penciptaan dan di hadapan para pendahulunya, dan ia adalah perkara biasa yang anda katakan tentang dua orang yang wujud pada zaman Nabi Muhammad (S). dan yang percaya kepada-Nya seorang demi seorang bahawa seseorang mendahului seseorang dalam beriman dengan Muhammad (S), tetapi adalah tidak benar untuk kamu katakan mengenai dua orang yang diciptakan dalam waktu yang berbeza bahawa seseorang mendahului seseorang yang lain dalam beriman dengan Muhammad (S), kerana seseorang daripada mereka mendahului kewujudan yang lain di dunia ini. Samada salah seorang daripada mereka ada pada zaman Nabi (S) atau kedua-dua daripada mereka adalah terkemudian dari zaman baginda (S), Ini adalah kerana yang terdahulu yang dipuji adalah dengan persaingan dan kemajuan dalam amalan dan ketaatan berbanding yang lain, dan bukan hanya oleh kemajuan garis masa.


Dan oleh itu, apa yang dimaksudkan dengan ayat: "dan orang-orang yang mengikuti mereka dengan baik, Allah ridha kepada mereka dan merekapun ridha kepada Allah dan Allah menyediakan bagi mereka syurga-syurga yang mengalir sungai-sungai di dalamnya selama-lamanya. Mereka kekal di dalamnya. Itulah kemenangan yang besar." adalah mengikuti mereka dengan beriman dengan Khalifah Allah pada setiap zaman, jadi orang-orang yang mengikuti mereka dengan baik adalah semua orang-orang yang beriman kepada Khalifah Allah dalam zaman mereka dan mereka menyokongnya sampai hari kiamat, dan mereka juga mempunyai kelebihan dengan pertimbangan mereka mendahului dalam amalan dan keikhlasan mereka. Watak (pendahulu) ini tidak berkesudahan; bahkan sifat Hijrah (beralih) dan Nushrah (sokong) tidak berakhir sampai hari kiamat, oleh itu para pengikut (Tabi3in) bukan kumpulan dari abad pertama, kedua atau ketiga, tetapi pengikut-pengikut (Tabi3in) adalah kumpulan (firqah) yang selamat sehingga hari kiamat.
                        
Dan untuk mengatakan bahawa mereka adalah kelompok tertentu terhad kepada satu, dua atau tiga abad adalah tidak adil dan berat sebelah kepada hak orang-orang beriman pada zaman terkemudian, yang mungkin boleh menjadi yang terbaik dari yang pertama oleh keikhlasan, dan pelopor utama (Al-Sabiqun Al-Awwalun) di antara Muhajirin dan Ansar adalah sifat orang-orang yang ikhlas yang beriman pada Khalifah Allah pada setiap zaman, maka mereka bersama Muhammad (S). yang beriman dengannya, dan semua orang mempunyai keutamaannya mengikut keutamaan (yang mendahului), amalannya dan keikhlasannya, dan mereka juga bersama Ali (as), sehingga urusan ini berterusan pada setiap zaman mempunyai pelopor utama (Al-Sabiqun Al-Awwalun) Muhajirin dan Ansar.

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّـهِ وَالْفَتْحُ ﴿١ وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّـهِ أَفْوَاجًا ﴿٢ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ ۚ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا ﴿٣


KHUTBAH KEDUA

بِسْمِ اللهِ الرَّحَمٰنِ الرَّحِيْمِ. اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِيْ لآَ اِلٰهَ اِلاَّ هُوَ الْوَاحِدُ الصَّمَدُ الَّذِيْ لَمْ يَتَّخِذْ صَاحِبَةً وَّلاَ وَلَدًا*  وَّ اَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَ رَسُوْلُهُ الْمُجْتَبٰي وَ اَنَّ عَلِيًّا اَمِيْرُ الْمُؤْمِنِيْنَ وَ سَيِّدُ الْوَصِيِّيْنَ وَ اَنَّ ذُرِّيَّتَهُ الْمَعْصُوْمِيْنَ اَئِمَّتُنَا *  اُوْصِيْكُمْ عِبَادَ اللهِ بِتَقْوَي اللهِ  *
وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً كثيراً.

Wahai hamba Allah, saya menasihati saudara semua supaya bertakwa kepada Allah serta saya berpesan kepada saudara semua untuk taat kepada -Nya. Saya menyeru saudara semua (dan diri saya) supaya melakukan perbuatan-perbuatan baik sebelum hari yang tidak dapat dielakkan datang, sebelum kematian meragut kita; tidak mungkin untuk kita melarikan diri dari kematian itu.

Wahai ansar Allah,
Wahai ansar Imam Mahdi    
Wahai ansar Imam Mahdi Pertama sekelian

Imam Ahmad Al Hassan menerangkan Taurat dan Injil yang wujud pada masa ini terdapat pada keduanya bahagian-bahagian yang diselewengkan.  
Salah seorang penganut Kristian yang berhubung dengan Imam Ahmad Al Hassan untuk mencari kebenaran mengakui akan beriman dengan dakwah Al-Yamani ini. Dia telah menceritakan bahawa penyelewengan yang dilakukan oleh Gereja Katolik dan Paus selama beratus-ratus tahun dahulu, dan kemudian Gereja Protestan yang disokong oleh Gereja Sedunia Zionis untuk mengaburkan agama Kristian yang sebenar, yang tidak percaya pada Triniti,

Dia telah mula mengaku Allah Maha Esa lagi Maha Tunggal yang telah mengutus Isa, atau Jesus – Al-Masih - Kristus – (as) dan setelah menjalankan kewajipannya, dia bangkit untuk menghadapi raja, yang hampir akan menegakkan Keadilan selepas menghapuskan agama-agama palsu dan menyempurnakan kehendak Allah, iaitu bahawa manusia hidup di syurga, dan yang telah membawa kita keluar darinya kerana dosa Adam dan Hawa.

Dia juga berharap dapat bertanyakan maklumat tentang di manakah penyelewengan di dalam Al-Kitab yang suci itu; kerana mereka mempunyai Kitab Suci yang agak berbeza daripada yang sedia ada di kalangan semua gereja-gereja.
Imam Ahmad Al Hassan minta beliau menghantarkan apa yang dia miliki supaya. Imam dapat tunjukkan dan nyatakan dengan lebih jelas, dengan kehendak Allah.

Imam Ahmad Al Hassan menyeru kepadanya dengan berkata:
Saya adalah Utusan penghibur kepada nabi-nabi Allah dan Rasul-rasulNya dan yang dijanjikan oleh Isa (as). Seperti yang terdapat dalam Injil Yohanes, bab XVI: 5 -13

Isa (as) berkata: (Tetapi sekarang Aku pergi kepada Dia yang telah mengutus Aku, dan tiada seorangpun di antara kamu yang bertanya kepada-Ku: Ke mana Engkau pergi?.
Tetapi karena Aku mengatakan hal itu kepadamu, sebab itu hatimu berdukacita.
Namun benar yang Kukatakan ini kepadamu: Adalah lebih berguna bagi kamu, jika Aku pergi. Sebab jikalau Aku tidak pergi, Penghibur itu tidak akan datang kepadamu, tetapi jikalau Aku pergi, Aku akan mengutus Dia kepadamu. Dan kalau Ia datang, Ia akan menginsafkan dunia akan dosa, kebenaran dan penghakiman; Akan dosa, karena mereka tetap tidak percaya kepada-Ku; Akan kebenaran, karena Aku pergi kepada Bapa dan kamu tidak melihat Aku lagi;
Akan penghakiman, karena penguasa dunia ini telah dihukum.Masih banyak hal yang harus Kukatakan kepadamu, tetapi sekarang kamu belum dapat menanggungnya.
Tetapi apabila Ia datang, yaitu Roh Kebenaran, Ia akan memimpin kamu ke dalam seluruh kebenaran; sebab Ia tidak akan berkata-kata dari diri-Nya sendiri, tetapi segala sesuatu yang didengar-Nya itulah yang akan dikatakan-Nya 

اَللّٰهُمَّ عَرِّفْنِىْ نَفْسَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَّمْ تُعَرِّ فْنِىْ نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُوْلَكَ ، اَللّٰهُمَّ عَرِّفْنِى رَسُوْلَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِىْ رَسُوْلَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ، اَللّٰهُمَّ عَرِّفْنِىْ حُجَّتَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَّمْ تُعَرِّ فْنِىْ حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِيْنِىْ
                                                         

Ya Allah kurniakanlah aku makrifah padaMu, kerana jika aku tidak dapat makrifah padaMu aku tidak kenal UtusanMu, Ya Allah kurniakanlah aku makrifah (perkenalkan) kepada UtusanMu, kerana jika aku tidak dapat makrifah pada UtusanMu aku tidak kenal HujjahMu, Ya Allah kurniakanlah aku makrifah kepada HujjahMu kerana jika aku tidak dapat makrifah pada HujjahMu, aku akan sesat dari (mengenal) agamaku
[Doa Ma'rifah Zaman Ghaibah]



اِنَّ اللهَ وَ مَلٰئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلَي النَّبِيِّ يَآَيُّهَا الَّذِيْنَ اٰمَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا،* اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلٰي مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِيْنَ  *وَ عَلٰي عَلِيٍّ اَمِيْرِ الْمُؤْمِنِيْنَ وَ عَلٰي فَاطِمَتَ الزَّهْرَآءِ بِنْتِ مُحَمَّدٍ*  وَّ عَلَي الْحَسَنِ الْمَقْتُوْلِ بِسَمِّ الْجَفَا  *وَ الْحُسَيْنِ الشَّهِيْدِ بِكَرْبَلاَ * وَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ذِي الْمِحَنِ وَ الْعَنَآءِ  *وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ  *وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ  *وَّ مُوْسَي بْنِ جَعْفَرِ  *وَ عَلِيِّ بْنِ مُوْسٰي  *وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ  *وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ  *وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ  *وَ الْحُجَّةِ الْقَآئِمِ بِالْحَقِّ الْمُنْتَظَرِ الْمَهْدِيِّ ، الَّذِيْ بِبَقَآئِهِ بَقَيْتِ الدُّنْيَا وَ بِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرٰي،* وَ عَلٰي اَحْمَدٍ الْحَسَنِ اليَمانِي* وَصِيَّ وَ الرَّسُولَ الإمامَ الْمَهْدِيُّ  *مَكَّنَ اللهُ لَهُ فِيْ الأرْضِ،* اللّهُمَّ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ ، رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا،* رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِّلَّذِينَ كَفَرُوا وَاغْفِرْ لَنَا رَبَّنَا ۖ إِنَّكَ أَنتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ

اللّهُمَّ أَعِزَّ الاسلامَ والمسلمين اللهم انْصُرِ الإسلامَ وَالمسلمين ، اللّهُمَّ انْصُرْ اِخْوانَناَ مِنْ أنصارُ الإمامَ الْمَهْدِيُّ المُسْتَضْعَفِينَ وَالمَظْلُومِينَ، اللّهُمَّ انْصُرْ اِخْوانَناَ مِنْ أنصارُ الإمامَ الْمَهْدِيُّ في ماليزيا وسنغافورة وفي تايلاند وفي مصر وفي سوريا في ايران وفي العراق في كُلِّ مَكانَ وَفي كُلِّ زَمانَ ، اللّهُمَّ انْصُرْهُمْ على عَدُوِّكَ وَعَدُوِّهِمْ ، وَأَهْلِكِ الكفرةَ والكافرين والشركَ والمشركين والنفاقَ والمنافقين والظُلْمَ والظالمين وَدَمِّرْ أَعْداءَكَ أَعْدَاءَ الدِين مِنَ العلماء غير العاملين والمستعمِرِين والمستكبرين ، يا رب العالمين
                       
اِنَّ اللهَ يَأْمُرُكُمْ بِالْعَدْلِ وَ الْاِحْسَانِ وَ اِيْتَآءِ ذِي الْقُرْبٰي وَ يَنْهٰي عَنِ الْفَحْشَآءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ الْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكُرُوْنَ.

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣ وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ ﴿٤ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٥ لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ ﴿٦

Tiada ulasan: