Selasa, 11 Ogos 2015

Soalan 250: Janji Berjihad Seorang Mukminah


Soalan 250: Janji Berjihad Seorang Mukminah

السلام على مولاي وابن مولاي
Salam atas maula ku dan anak kepada maula ku

Pada tahun Intifadah tahun 1988 saya telah berjanji dengan Allah (AWJ) untuk melibatkan diri saya, harta dan keluarga saya semuanya Fi Sabil Lillah dan iaitu berjihad di Palestin, dan ketika itu saya belum berkahwin, dan saya adalah dari kumpulan tanpa kerakyatan atau “Bedoons” dan tidak dapat melakukan perjalanan dan kemudian saya berkahwin dan mendapat empat orang anak. Saya telah mengandung tujuh bulan dan mendapat pasport pada tahun 2001. Saya menulis kepada Sistani penyebab perjanjian saya dengan Allah (AWJ). Maka telah tertulis (wajib) untuk saya duduk di rumah mengurus dan mendidik keluarga dengan tarbiyah agama. Di sini ada salah seorang ulama Al-Syed Syirazi menerangkan bahawa Perjanjian saya tidak sah, dan begitu juga ulama lain, tetapi saya tidak yakin dengan jawapan itu, tetapi saya terhenti. Dan saya ingin menambah sesuatu yang penting saya yang janjikan dengan Allah (AWJ) bahawa saya tidak akan mengubah perjanjian saya ini.

Sedarkan saya, ya Maulai dengan hak bapamu Al-Hujah dan sampaikan berbanyak-banyak salam dan rindu dari saya. Saya takut dan saya tahu bahawa Tuhanku (AWJ) Maha Penyayang. Saya tidak berniat untuk berundur dari Perjanjian tetapi bagaimana perlaksanaannya? Wa Al-Salam. Anakmu Zainab Khakazad.

Penghantar: Zainab – Emirates

Jawapan:
         
بسم الله الرحمن لرحيم،
وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً كثيراً

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani
                             
Selawat Allah ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.

Janji Setia dengan perjanjian adalah dari bayangan iman anda dalam kebenaran. Jihad bersama ansar Imam Mahdi (as) dengan perkataan dan petunjuk kepada manusia kepada kebenaran dan semua yang Allah permudahkan bagi anda dari jalan jihad di jalanNya. ini adalah jalan kepada Allah dan kepada bilik suciNya SWT telah dibuka. Berbahagialah orang-orang yang memecah masuk ke jalan yang mendaki lagi sukar (Al-‘Aqabah), dan Memasuki ke halaman yang suci dan berdiri di hadapan Tuhan mereka, untuk mendedahkan diri mereka dengan kuasa yang diberi Tuhan mereka untuk berkhidmat tanpa meminta apa-apa sebagai balasan.

Seruan (dakwah) kebenaran ini adalah pintu yang luas Allah terbuka untuk menyebarkan agama Allah bukan sahaja di Palestin, atau di tanah umat Islam, tetapi di setiap tempat di atas bumi ini. maka berbahagialah orang-orang yang mempelajari kebenaran, dan mereka yang mengetahui kebenaran untuk menyebarkannya di setiap bahagian bumi ini.

            
Ahmad Al-Hassan
         

✡✡✡✡✡


Tiada ulasan: