Sabtu, 15 Ogos 2015

Soalan 266: Solat dengan tatu

Soalan 266: Solat dengan tatu
بسم الله الرحمن الرحيم     
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
Salam atas kamu, dan rahmat Allah serta keberkatanNya.


Saya ingin mendapat makluman: Saya membuat tatu pada lengan kiri saya sejak sepuluh tahun yang lalu. Tatu itu bermula dari bahu hingga ke lengan. Kini saya berusia 31 tahun. Saya ingin tahu apakah hukum solat dengan tatu ini; Adakah ia perlu dikeluarkan melalui pembedahan, dan adakah ia sangat perlu untuk dikeluarkan atau apa yang perlu saya lakukan?

Sila maklumkan kepada saya. Semoga Allah member ganjaran yang baik.

Penghantar: 3imad Yusuf Al-Hamid - Arab Saudi

Jawapan:
         
بسم الله الرحمن لرحيم
والحمد لله رب العالمين
وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً كثيراً
                                  
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani
                             
Segala puji bagi Allah, Selawat Allah ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.
          
Tidak perlu mengeluarkannya sekarang dan tidak memudaratkan untuk bersolat dengan kewujudannya di tangan anda.


Ahmad Al-Hassan
                    

✡✡✡✡✡



Tiada ulasan: