Khamis, 16 Julai 2015

Munajat Imam Ahmad a.s di hari-hari terakhir di bulan ramadhan yang mulia.

Munajat Imam Ahmad a.s di hari-hari terakhir di bulan ramadhan yang mulia.

إلهي هذا شهرك الكريم وقد انقضت ايامه وليس لي عمل اعتمد عليه، فارحم فقري واملأ يدي الفارغة المرفوعة في ساحتك فإن عطاءك ابتداء.
إلهي وقفت ببابك.
فإن تفضلت علي واستعملتني بخدمتك فطالما كنت كريما محسنا معي.
وإن لم تستعملني لأني لست أهلا لذلك فكثير علي أنك وفقتني للوقوف ببابك ولم تطردني من بابك رغم تقصيري وقلة عملي.

Kenyataan FB terkini Imam Ahmad Al Hassan a.s  (16 07 2015 / 30 Ramadan 1436).

Munajat Imam Ahmad a.s di hari-hari terakhir di bulan ramadhan yang mulia.

Ya Tuhanku, ini adalah bulanMu yang mulia, yang hari-harinya berlalu tanpa ada amalan yang dapat aku bergantung dengannya. Engkau kasihilah kefakiranku dan penuhilah tangan kosongku yang diangkatkan ke sisiMu, sesungguhnya kurniaanMu adalah permulaan.

Ya Tuhanku, aku berhenti di pintuMu.

Sekiranya Engkau mengutamakanku dan menggunakanku untuk berkhidmat padaMu, selama itulah kemuliaan dan kebaikan bersama-samaku. Sekiranya Engkau tidak menggunakanku kerana aku tidak layak untuk itu, maka itupun sudah banyak buatku kerana Engkau membenarkanku berada di muka pintuMu dan tidak mengusirku dari muka pintuMu, di samping kekuranganku dan sedikitnya amalanku.


p/s: masih menunggu kenyataan rasmi dari pejabat Imam di kota suci Najaf..in sya Allah

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam tuan macam mana mahu join dengan syed ahmad a.s ??? saya sudah download tatacara solat yang di ajarkan oleh syed ahmad a.s. dan saya sudah amalkan solat ini.

Amani Rahadjeng berkata...

Assalamu'alaikum