Isnin, 15 November 2021

Pembuktian dari Laman Rasmi Al-Mahdyoon 19.6

Bencana Hari Khamis, Dan Wasiat Rasulullah (S) Di Malam Kekewafatannya

رزية يوم الخميس ووصية رسول الله (ص) ليلة وفاته

 

Adakah Umar takut nanti orang-orang munafik memperkecilkan kesahan penulisan itu?

 

- Dan mereka berkata: Mungkin Omar takut orang-orang munafik memperkecilkan kesahan Tulisan itu, kerana baginda dalam keadaan sakit maka akan mengundang punca fitnah.

 

Jawapannya:

 

Perkara ini tidak masuk akal terhadap sabda baginda (S): Tidak akan tersesat, kerana isi (teks-nash) tulisan ini nanti akan menjadi sebab (punca) mereka terselamat dari kesesatan, bagaimana boleh ia menjadi sebab bagi fitnah diperkecilkan orang munafik? Jika takut kepada orang-orang munafik yang memperkecilkan kesahihan penulisan itu, mengapa mereka menabur benih memperkecil-kecilkannya dengan menentang 

1. Hadits bencana hari Khamis, dan Wasiat Rasulullah (S) di malam kewafatan baginda

2. dakah Al-Rasul (S) benar-benar tidak berniat untuk menulis suatu apa pun, tapi baginda hanya mahu menguji kata-katanya saja tidak lebih dari itu?

3. Apakah Urusan Al-Rasul (S) Adalah Urusan Bermesyuarat Dengan Para Sahabatnya?

4. Apakah Umar berpendapat lebih utama meninggalkan dari membawa tinta dan kertas?

5. Apakah Umar takut bahawa Nabi (S) menulis hal-hal manusia yang tidak boleh dijelaskan?

6. Adakah Umar takut nanti orang-orang munafik memperkecilkan kesahan penulisan wasiat itu?

7. Adakah Umar memahami Arahan Nabi (S) dengan cara yang berbeza?

8. Arahan lain dari kejadian itu, dan jawabannya

9. ... Dan aku lupa yang ketiga

10. Tetapi adakah ditulis Wasiat itu?

11. Dalil Wasiat mesti ditulis:

Pertama - Ayat-ayat Al-Quran

Kedua: Abu Bakar wasiatkan Umar dan kumpulan Umar yang cadangkan sekumpulan.

Ketiga: sabda Rasulullah (S) Akan menulis yang tidak akan tersesat selepasnya

Keempat: isi perintah itu disokong oleh Al-Quran dan banyak Hadits yang menunjukkan pelantikan kepimpinan ilahi

12. Inilah Wasiat Rasulullah (S) pada malam kewafatan baginda


dan membantah, dan mengatakan (baginda) meracau.. Sebagaimana yang mereka tafsirkan mengenai kata: Cukuplah bagi kita Kitab Allah, kerana Dia SWT mengatakan:

 ﴿مَّا فَرَّطْنَا فِي الْكِتَابِ مِن شَيْءٍ﴾

(Tiadalah Kami alpakan sesuatupun dalam Al-Kitab,)

 

Dan dengan firmanNya AWJ:

﴿الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ﴾

(Pada hari ini telah Kusempurnakan untuk kamu agamamu,)

 

Ia tidak betul, kerana ayat-ayat tersebut tidak memberitahu tentang terselamat dari kesesatan, atau menjamin bimbingan (hidayah) kepada manusia, apakah boleh meminta untuk meninggalkan penulisan yang bergantung kepada keduanya? Walau pun mempunyai Al-Quran Al-Aziz dapat menyebabkan terselamat dari kesesatan, apa yang berlaku dengan umat ini dengan kesesatan dan berpecah belah, seolah-olah tiada harapan untuk pulih.

 

Kembali Ke Laman Untuk Ahl Al-Sunnah Wal-Jamaah

 

 

Tiada ulasan: