Isnin, 18 Februari 2019

Soalan / 243: Bolehkan kita berjumpa


Soalan / 243: Bolehkan kita berjumpa

بسم الله الرحمن الرحيم، وصلى الله على محمد وآل محمد الائمة والمهدين وسلم تسليماً كثيراً.


السلام على الحسين وعلى علي بن الحسين وعلى آولاد الحسين وعلى أصحاب الحسين، السلام عليك يا مولاي يا أبا صالح، السلام عليك يا مولاي وبن مولاي يا أبا العباس يا أحمد الحسن مكن الله لك في الأرض وجعلنا الله من المجاهدين معكم في نصر محمد وآل محمد (ع).

Ya Tuanku Ya Maulai. Saya dapat penghormatan mendengar suara tuan dalam rakaman ucapan tuan kepada semua manusia, tetapi saya berharap, dan saya bercita-cita untuk lebih daripada itu. Saya ingin diberi penghormatan dengan bertemu tuan pada waktu terdekat. jika tuan bersetuju, saya seorang lelaki yang terbuang di dunia ini dan saya mahu dibimbing ke jalan yang betul untuk terus hidup melalui jalan yang lurus, dan saya tidak boleh melampaui tuan dan saya tidak perlu meminta sesuatu yang tidak patut, saya tahu saya seorang yang telah menderhaka kepada Tuhan banyak kali tanpa rasa segan atau malu, tetapi saya tidak mahu berputus asa dari rahmat Allah dan pengampunanNya. meminta ampun kepada Allah Tuhanku dan bertaubat kepadaNya dari segala dosa-dosa kepadanya dan bertaubat kepadaNya,
والسلام عليكم ورحمة الله و بركاته.


Yang mencintai yang terbuang: Abu Ali

Pengirim: Abu Ali - Kuwait

Jawapan:

بسم الله الرحمن الرحيم، والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.
Saya memohon kepada Allah supaya memberi pembukaan kepada orang-orang yang beriman dan menghina orang-orang kafir dan memudahkan untuk bertemu setiap orang mukmin dan mukminah dengan limpah kurniaNya yang amat besar dan berharap bahawa ini akan menjadi lebih awal daripada sepatutnya.

Saya meminta kepada Allah sypaya melapangkan dada saudara kepada iman dan memudahkan urusan saudara untuk kebaikan hari akhirat saudara dan dunia saudara. Dialah Wali dan Dialah yang melindungi orang-orang yang soleh.

Ketahuilah bahawa kita tidak menjauhkan diri daripada mereka yang meminta kita, sungguh kita akan bertemu dengan rahmat Allah, untuk membantu kita orang-orang yang beriman dan yang yakin.

والسلام عليكم ورحمة الله و بركاته.

Ahmad Al-Hassan

✡✡✡✡✡


Tiada ulasan: