Selasa, 18 Disember 2018

Kulitan


 

Terbitan Ansar Imam Mahdi (as) / nombor (1961)


Keakuan – Al-Ana
Dan Pembukaan Yang Nyata


Terjemahan dari Kitab

الأنــا والفتح المبين
(Al-Ana Wal-Fath Al-Mubin)


Himpunan tulisan, ucapan dan pernyataan (bacaan dan rakaman audio) dari Imam Ahmad Al-Hasan (as) washi dan utusan Imam Mahdi (as)



Hasil Pena

Misy3al Al-Musa


Edisi Pertama
1435 H – 2014 M

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Seruan dakwah Al-Syed Ahmad Al-Hassan (as), Anda boleh layari laman web berikut:




Dihadiahkan

Kepada Sohib Al-‘Ashr wa Al-Zaman (Pemilik masa dan zaman)
Kepada Maula dan Tuan-ku Yamani Aali Muhammad dan Mahdi Pertama (as)
Imam Ahmad Al-Hasan (as)
Kepada roh-roh syuhada’ para ansar
Kepada para tahanan yang dizalimi
Para pejuang yang berada di penjara penzalim
Kepada pera ansar di timur dan barat

اللَّهُمَّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي  وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي  وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي

Ya Allah, lapangkanlah untukku dadaku dan permudahkanlah untukku urusanku, dan dan lepaskanlah kekakuan dari lidahku, supaya mereka mengerti perkataanku,

اَللّٰهُمَّ عَرِّفْنِىْ نَفْسَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَّمْ تُعَرِّ فْنِىْ نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُوْلَكَ ،
اَللّٰهُمَّ عَرِّفْنِى رَسُوْلَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِىْ رَسُوْلَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ،
اَللّٰهُمَّ عَرِّفْنِىْ حُجَّتَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَّمْ تُعَرِّ فْنِىْ حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِيْنِىْ

Ya Allah kurniakanlah aku makrifah padaMu, kerana jika aku tidak dapat makrifah padaMu aku tidak kenal UtusanMu,
Ya Allah kurniakanlah aku makrifah (perkenalkan) kepada UtusanMu, kerana jika aku tidak dapat makrifah pada UtusanMu aku tidak kenal HujjahMu,
Allah kurniakanlah aku makrifah kepada HujjahMu kerana jika aku tidak dapat makrifah pada HujjahMu, aku akan tersesat dari (mengenal) agamaku
                                          
الْحَمْدُ لِلَّـهِ الَّذِي هَدَانَا لِهَـٰذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّـهُ
والْحَمْدُ لِلَّـهِ على كل حال.

Segala puji bagi Allah yang telah memberi petunjuk kepada kami semua ini. Dan kami sekali-kali tidak akan mendapat petunjuk kalau Allah tidak memberi petunjuk kepada kami. dan segala puji bagi Allah atas segala-galanya.

اللهم اجعلنا كما تحب، ولا تجعلنا كما نحب.

Ya Allah, jadikanlah kami seperti yang Engkau inginkan , dan jangan jadikanlah kami seperti yang tidak Engkau inginkan .

اللهم هب لنا حلاوة الانقطاع إليك،
واستعلمنا لطاعتك ولو في آن.

Ya Allah kurniakanlah kepada kami kemanisan yang muktanat ke hadratMu, Kami meminta untuk mentaatiMu secepat mungkin (sekarang).

اللهم إني أسالك التجافي عن دار الغرور، والإنابة إلى دار الخلود،
والإستعداد للموت قبل حلول الفوت.
Ya Allah, aku bermohon kepadaMu agar jauhkanlah aku dari tempat yang penuh tipuan (dunia), dan kembali bersandar ke tempat yang abadi (akhirat), dan bersiap-siap menghadapi kematian sebelum tidak dapat melepaskan diri

. اللهم إني أسالك خير الخير رضاك والجنة، وأعوذ بك من شر الشر سخطك والنار،

Ya Allah aku mohon kepadaMu yang terbaik dari yang baik keredhaanMu dan Syurga dan aku berlindung kepadaMu dari kejahatan yang Engkau murkai dan dari Neraka.

اللهم لك ركعت وبك آمنت ولك أسلمت وعليك توكلت، خشع لك قلبي وسمعي وبصري ولحمي ودمي وما أقلته قدماي غير مستنكف ولمستكبـر.

Ya Allah kepadaMu aku tunduk, denganMu aku beriman dan kepadaMu aku bertawakkal. KepadaMu tunduk khusyuk hatiku, pendengaranku, mataku, dagingku, darahku, dan apa yang meletakkan kakiku dari enggan dan sombong...



✡✡✡✡✡
                  

Sebelum✡✡Menu✡✡Selepas



Tiada ulasan: