Selasa, 26 April 2016

Sebahagian Tindakan Mereka Terhadap Al-Haq Dan Pemiliknya!


Ini Adalah Sebahagian Daripada Tindakan Mereka Terhadap Al-Haq Dan Pemiliknya!
هذه بعض أفعالهم مع الحق وصاحبه !


Ada seseorang telah menghantar soalan bertanyakan kepada Syed Ahmad Al-Hassan (as), meminta beliau untuk menerangkan kedudukan dan kelayakannya, dan soalannya berbunyi:

[Adapun jika aku bertanya kepada mereka yang mengejar dunia sebagai persediaan akhirat, maka tidaklah beruntung perniagaan kamu dan tidaklah kamu mendapat pertolongan (kejayaan). Maka berkatalah secara jujur kerana kematian tiada hijab antara aku dan dia yang dapat disembunyikan, dan aku tidak mahu bertemu dengan Tuhanku dengan wajah (muka) hitam semasa dia memintaku untuk menegakkan seruan kebenaran. Aku tidak menjawab kerana aku meninggalkan kebenaran pada  ahlinya]

Berikut dibawakan jawapan Syed Ahmad Al-Hassan (as) kepadanya.:

. .. Dan ketahuilah semoga Allah memberi kejayaan kepada kamu, bahawa aku berhujjah dengan wasiat Rasul Allah Muhammad (S). Wasiat yang baginda sifatkan sebagai pemilihara dari kesesatan. Dan kami telah membuktikan kesahihan sumber pengambilannya. Dan jelas terbukti tidak dapat dielakkan dengan pemakaiannya (selaras) bagi pendakwanya untuk membenarkan tujuannya (alasannya) … dan perselisihan kita bertambah kepadanya jika dia tidak mempunyai dalil syar’ei maupun dalil aqli atas tuntutannya dari aqidah wajib bertaqlid kepada bukan maksum. Maka dia tidak berdaya menolak dalil qath'ei (bukti yang tepat) yang saya bawakan kepadanya. Tidak ada hujjah di hadapan Allah untuk mereka yang menurut perkara yang salah (batil) yang tidak dapat mengemukakan dalil syar’ei maupun dalil aqli dan dengan meninggalkan kebenaran dan agama Al-Ilahi Al-Haq kita, agama para nabi dan agama Muhammad dan Aali Muhammad (as) yang menjadikan ia sebagai dalil syar’ei yang qath'ei (dalil nash syariat yang tepat)…

Ada yang menamakan diri mereka ayat-ayat (Ayatullah) dan tempat rujukan (Marajik) lari dari berhadapan dan berbahas secara langsung dengan saya, saya berada di Najaf di kawasan kejiranan Al-Nashr dan pintu rumah saya sentiasa terbuka siang dan malam, dan saya menerima sesiapa sahaja, saya telah membuat tawaran perdebatan langsung kepada mereka dan mengumumkan kesediaan untuk berdebat di mana sahaja tempat pilihan mereka, walaupun di pejabat mereka dan menunggu selama bertahun-tahun tanpa suatu jawapan pun!

Kemudian, apabila mereka dapati bahawa mereka tidak dapat melepaskan kemarahan mereka, mereka gerakkan kekuatan tentera pengikut setia mereka dan cuba untuk membunuh saya atau menangkap saya dan menyerang Pejabat Dakwah berhampiran dengan (maqam) Imam Ali (as) dan menahan sekumpulan orang yang beriman tanpa apa-apa kesalahan hanya kerana mendedahkan kejahilan Marajik mereka dan ketidakmampuan mereka untuk berhadapan dengan ilmu yang dikemukakan oleh Ahmad Al-Hassan, mereka melakukan semua ini untuk melarikan diri dari perdebatan awam; kerana mereka akan menunjukkan kekosongan ilmu aqidah dan mendustakan agama mereka yang mengadakan rujukan ke atas aqidah wajib bertaqlid kepada bukan maksum.

Dan setelah memaksa saya dengan kekerasan senjata untuk mengeluarkan saya dari rumah saya di pinggir Najaf tidak dapat menutup pintu perbahasan, bahkan saya membuka pintu yang lain, yang terbuka kepada mereka hingga ke hari ini, di mana saya bangun dengan mendatangkan aqidah Al-Haq dalam kitab (tulisan) dan meminta mereka untuk membalasnya, dan perbahasan secara bertulis, tetapi mereka juga keberatan hingga ke hari ini sebagaimana kamu dapat lihat.

Akhirnya beberapa hari yang lalu diterbitkan “Kitab Al-Washiah Al-Muqaddasah” (Kitab Wasiat Suci) di mana jawapan tertera di dalamnya dengan dibentangkan Wasiat berserta dalil-dalil qath’einya atas peribadi sebenar yang mendakwanya. Marilah kita meninggalkan segala yang lepas dan kembali kepada kedua-dua jawapan, dan saya menyeru mereka untuk menjawab semula secara ilmiah yang mempunyai nilai, dan mintalah bantuan Marajik di Najaf (Iraq) dan Qom (Iran) dan untuk bersoal jawab dan mulakan perbahasan secara bertulis antara saya dengan mereka. Saya beritahu kamu terlebih dahulu: Bahawa mereka tidak akan mahu bersoal jawab, mereka dari awal lagi telah menghasut tentera untuk menyerang ke atas pejabat dan begitu berani menutupnya di Najaf, ini tidak lain hanya satu sebab iaitu untuk lari dari perbahasan. Bagaimana hendak menunggu mereka pada hari ini untuk bersoal jawab. Ya demi Allah, hanya ada satu cara yang mungkin mendatangkan hasil, ia adalah menggesa mereka dan memaksa mereka untuk bersoal jawab melalui kamu.

Jika mereka tidak mahu untuk membahaskan dua soal jawab yang menjadi iktiqad kami, kita mulakan perdebatan bertulis antara saya dan mereka dalam aqidah mereka yang mewajibkan bertaqlid kepada bukan maksum.

Adapun anak-anak muda mereka dari para pendakwah yang  mendakwa boleh berijtihad dan yang sumpamanya, mereka boleh bersoal jawab secara lisan dan tulisan dengan syeikh-syeikh ansar Imam Mahdi. Mereka meminta perbahasan awam ini disiarkan pada saluran (TV) satelit untuk menjelaskan Aqidah Al-Haq kepada umat manusia.
,
Mereka melarikan diri setiap kali mereka diajak keluar (berbahas) atas alasan untuk mewajarkan mereka melarikan diri dari perbahasan dengan ansar Imam Mahdi (as)

Mereka dituduh melarikan diri dari ansar dan perdebatan senyap, dan juga mengambil jalan mendustakan menipu manusia.

Sebagai contoh: Al-Kurani dan Markaz Pengikut Al-Sistani mengatakan bahawa nama salah seorang dari bapa-bapa saya [Kathe3 - Katek] Nama ini diulang-ulang dalam TV satelit dengan mengatakan : [Ibn Kuwaithe3 - Kuwaitek].  Ini sikap semborono untuk mengkhianati seorang manusia.

Bagaimana boleh seorang tokoh besar dan terkenal ini yang berusia lanjut berdusta dan mempunyai tingkah laku beradab ini.

Walaupun nama saya dalam rekod pendaftaran rasmi di Iraq adalah Ahmad, Ismail, Saleh, Hussein, Salman, dan tidak ada nama Kathe3 atau Qathe3. Dari manakah Al-Kurani ambil nama Kathe3 ini?

Jadi ini adalah salsilah keturunan dusta Markaz Al-Sistani dan Al-Kurani. Satu percubaan murahan untuk berdusta kepada manusia dan menipu mereka dengan nama-nama gelaran, seolah-olah mereka tidak pernah membaca Al-Quran, yang melarang dari mencipta nama-nama gelaran buruk, walaupun ia adalah perkara benar. Bagaimana ini boleh berlaku sedangkan dalam nama bapa-bapa saya tidak ada yang bernama [Qathe3] dan ini bukanlah gelaran nama bagi saya sama sekali?

Saya berfikir bahawa perdustaan perbuatan seleweng ini tidak layak bagi seorang lelaki tua yang berjanggut putih dan memakai serban. Maka amat memalukan sekali mereka termasuk golongan orang-orang yang berkhianat dengan mengeluarkan pembohongan dan fitnah ini dan memanggil nama gelaran dengan cara yang mentah ini.

Allah SWT berfirman:

﴿وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ ۖ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ ۚ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ﴾


Dan jangan memanggil dengan gelaran yang mengandung ejekan. Seburuk-buruk panggilan adalah (panggilan) yang buruk sesudah iman dan barangsiapa yang tidak bertobat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim. [Al-Hujuraat 49:11] 

Dalam Wasail Al-Syiah: Jilid 21, halaman 400 Bab Dibenci (makruh) menyebut gelaran dan nama panggilan orang yang kedua-duanya adalah benar atau sifat peribadi kedua-duanya adalah makruh:

Dari Muhammad bin Yahya bin Abi 3abbad dari  Bapa saudaranya dari  Al-Redha (as): dia melagukan tiga bait syair, dan menyebutnya, beliau berkata dan sedikit sahaja yang akan bersyair. Lalu saya berkata ia untuk siapa, beliau berkata, untuk orang-orang Iraq kepada kamu. saya berkata memuji-muji Abu Al-3atahiyah (bodoh; bebal) melagukan untuk dirinya sendiri. Lalu beliau berkata, Dapatkan namanya, kamu tinggalkan yang ini, Allah AWJ berfirman:
 وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ 
Dan jangan memanggil dengan gelaran yang mengandung ejekan - Mungkin lelaki itu membencinya.

Tetapi adakah ia berakhir di sini? Tidak.

Al-Kurani telah berkata bahawa Ahmad Al-Hassan adalah Zionis, dan Ahmad Al-Hassan telah mempertahankan tuduhan ini dengan dalil-dalilnya

Bagi bintang berbucu enam dan dia mengatakannya adalah dari warisan para nabi.

Walau bagaimanapun bintang berbucu enam juga terdapat dalam tinggalan Sumeria Antikuiti dan ia dikenali sebagai tanah tamadun tertua, sebelum Musa bin Imran (as) dilahirkan lagi, dan sebelum suatu nama yang dipanggil Yahudi wujud, tetapi Al-Kurani menegaskan bahawa bintang berbucu enam hanya mempunyai hubungan dengan Zionis sahaja tiada yang lain, dan mempertahankan mengenainya atau menerangkan hakikatnya dan mengatakan ia dari warisan para nabi iaitu Zionis.

Dengan itu, mengikut cara Al-Kurani pada kesimpulannya maka Hauzah Najaf (Pusat pengajian Najaf) dan Kerajaan semasa Iraq dan penguasa wilayah semasa Karbala dan pengurusan Muzium Imam Al-Hussein (as) di Karbala, semuanya mengikut tuduhan Al-Kurani adalah Zionis, Kerananya juga Peti Replika (salinan) Fatimah Al-Zahraa’ (as) dihiasi dengan bintang segi enam besar yang terletak di sebuah muzium di Turki, dan meletakkan salinan di Muzium Imam Al-Hussein (as) di Karbala, Iraq dan ada pada bendera Hauzah Najaf, bahkan Al-Kurani dengan ukuran (kiasan) ini telah menuduh Nabi Muhammad dan Fatimah Al-Zahraa’ adalah Zionis. Dimana jika Fatimah (as) telah meletakkan lambang ini di petinya disifatkan kepadanya dan ada bintang berbucu enam di rumah yang terbuka pada masjid Rasulullah Muhammad (S) di Madinah Al-Munawarah, di mana bintang berbucu enam terdapat di masjid Nabi.

Seperti yang kamu lihat ia diislah (dibaiki) Allah, mereka telah membuat tindakan ke atas seruan (dakwah) Al-Haq dengan kedustaan dan fitnah, dan setiap akal yang waras mengadili mereka adalah orang yang berkeras berdusta dengan sengaja untuk menolak seruan dakwah ini adalah orang yang menentangnya, dia mengaku dengan tindakannya ini, tetapi dia tidak berupaya menangkis secara ilmiah, kerana itulah dia memilih jalan berdusta.


✡✡✡✡✡




Tiada ulasan: