Ahad, 27 Januari 2019

Kesepuluh / Al-Ana dan Hakimiyah Allah:


Hasil carian imej untuk ‫الحسينية المحمدية ‬‎


Kesepuluh / Al-Ana dan Hakimiyah Allah:

Pengenalan:

(Saya seorang lelaki, saya dari planet bumi, saya dari benua itu`, Saya dari negeri ini, saya dari wilayah itu, Saya dari rantau ini, saya dari daerah ini, Saya dari rumah itu. Saya anak dari keluarga ini, Saya tergolong parti ini, Saya juga berkerja, Saya anak lelaki Si Fulan, Saya juga ada anak-anak, saya lebih baik dari Si Fulan, Saya lebih utama dari Si Fulan, saya perlu menyatakan pendapat saya, saya bekerja sedemikian, saya melihat diri saya dalam setiap kedudukan, dan pada setiap masa.

Adakah orang tidak tahu bahawa saya sholat seperti yang dikehendaki?Mereka mesti tahu bahawa (saya) bersholat.

Kebenarannya , dari suatu bentuk ke bentuk yang lain, ia lebih seperti mendaki tangga tinggi, sebaik sahaja kaki bebas sampai ke suatu anak tangga, kaki yang satu lagi akan diletakkan dan memberi tumpuan kepada yang satu lagi itu. Dan seterusnya.

Adalah benar-benar dikesali bahawa dia telah menghiasi kita dengan hakikat bahawa pilihan raya dan demokrasi adalah seperti hentian pencapaian yang tertinggi,

Seolah-olah satu dari perkara-perkara termaju dan yang menuju ke arah membina masyarakat sempurna dan masyarakat ridak boleh sempurna kecuali dengannya dan atas bayang-bayangnyalah kerja-kerja mesti diperjuangkan, dan ia tidak berhenti untuk pergi dan mengamalkannya, selain untuk percaya (beriman) dengannya, Dan menganggapnya sebagai pendekatan jihad di mana kita semakin dekat dengan Allah dan Muhammad (S) dan keluarga baginda (as)!!

Dijadikan indah pada (pandangan) manusia bahawa pertempuran sebenar adalah ini (iaitu Arena khayalan pilihan raya) melalui menonjolkan dan membezakan golongan dan mengisytiharkan pertolongan untuk kumpulan atau satu-satunya yang berdiri di hadapan kita, yang kita pilih, yang akan meneguhkan kewujudan kita,


Keakuan – Al-Ana Dan Pembukaan Yang Nyata...69

Yang penting kepada kita, kita berada di hadapan itu semua, dan kemudian kita menjadi orang-orang demokrasi, kami mendengar perihalmu, kami bekerjasama denganmu, Kami adalah Undang-undang sivil (awam) kelas atas kita, sehingga kita berpaling kepada sekular dan kita tidak menyedarinya,, dan mengganggu kehendak Allah, dan menonjolkan undang-undang kita dan kehendak kita di hadapan kehendak-Nya..

Zaman kebendaan, tuan zaman ini, iaitu benda, benda-benda, kebendaan, selamat datang semua yang kita lihat dengan mata kita, dan yang berjasad, selamat datang semua yang nyata, dan yang ghaib untuk diseru seperti kejadian-kejadian yang telah tertulis, kita tidak mengamalkannya, dan kita percaya secara teorinya. Tetapi di tengah-tengah masyarakat kita, perkara-perkara ghaib dianggap terpisah dari seluruh kehidupan sebenar kita..

Oleh itu, persoalannya sekarang ...

Pertama: Bolehkah saya (Ana) sembunyikan dari seluruh hidup saya (yang saya tidak tahu maksud kewujudan saya) dan hidup yang asing dari sekeliling dan asing pada diri saya sendiri?

Kedua: Pembaca harus mempertimbangkan soalan saya pertamanya. Bagaimana saya melihat diri saya sendiri?

Ketiga: Bahkan, periksalah wahai pembaca yang mulia, bagaimana saya katakan ... dalam pertanyaan kedua saya !!

Keempat, Bahkan periksalah ... Bagaimana saya menghubungkan soalan itu pada diri saya sendiri.

Kelima: bahkan lihatlah bagaimana saya telah menghitung tahap Al-Ana pada masa lalu, memikirkan bahawa saya menyadari sebahagian kedalamannya!!

Keenam: lihatlah ... ia begini .


1. Agama Ilahi Di Atas Semua Pertimbangan:

Imam Ahmad Al-Hassan (as) berkata:

[...........Oleh itu, Jihad adalah untuk meninggikan Kalimah Allah, dan bukan untuk kepentingan peribadi atau harta rampasan perang, kepentingan tanah air atau untuk bangsa (perkauman). Karena sesungguhnya, Agama Ilahi adalah mengatasi semua pertimbangan ini, dan menyembah (mengabdi) Allah dan taat kepada-Nya yang

Keakuan – Al-Ana Dan Pembukaan Yang Nyata...70


menyatukan orang yang beriman tanpa mengira gabungan hubungan kekeluargaan, kesukuan, tanah air, atau negara yang semuanya disebabkan oleh hakikat bahawa seseorang itu Keakuan (Al-Ana), dan kasihkan (mementingkan) diri sendiri.

Oleh itu, Jihad, sama ada Jihad Serangan atau Jihad Pertahanan, mestilah demi meninggikan Kalimah Allah, bukan kerana mempertahankan negara atau tanah air, kerana orang mukmin tidak mempunyai sebarang kepentingan peribadi dalam Jihad ini, melainkan untuk meninggikan kalimah Allah, dalam usaha untuk menerima pakai (membina) Peradaban Ilahi, Budaya Ilahi, dan Kebebasan Ilahi, yang kesemuanya benar-benar bertentangan dengan peradaban (tamadun), budaya dan kebebasan, yang mana adalah menjadi slogan yang dibesar-besarkan di Dunia Kebendaan hari ini. Sedangkan, apa yang dikibartkan hari ini adalah panji-panji syaitan yang tidak lain dari usaha ketentaraan syaitan, dari kalangan Jin dan Manusia, dengan segala kemungkinan untuk mereka bertahan di muka bumi ini, dan untuk meyakinkan penghuni bumi dengan kuasa dan ketamakan Dua Gunung Dajjal (Gunung api dan Gunung makanan) yang sangat sesuai kepada mereka. [1]



2. Mengembalikan Semula Gerakan Karbala:

Imam Ahmad Al-Hassan (as) berkata:

Hari ini Iblis (semoga Allah memalukannya) dapat memecahkan; umat Al-Husseiniyah Al-Muhammadiyah ini dengan tenteranya iaitu ulama sesat, yang telah memakaikan diri mereka dengan kedudukan kepimpinan dan telah membolehkan matlamat Iblis menyesatkan umat hari ini, yang kebiasaannya mengakui ketuanan Allah selama lebih daripada seribu tahun. Mereka hari ini telah membuat umat ini menerima ketuanan manusia dan menolak ketuanan Allah. 

Bencana yang kita hadapi pada hari ini adalah peristiwa Al-Hussein (as) yang telah dirampas secara khusus oleh mereka yang membawa panji pembunuh Al-Hussein (as). Jurucakap bagi Al-Hussein (as) hari ini adalah pembunuh dan pembawa panji yang telah memerangi Al-Hussein (as) selama lebih 1000 tahun yang lalu. Al-Hussein (as) telah dibunuh ketika berjuang menentang dan mendedahkan ketidaksahannya, dan ketidaksahan orang-orang yang mengasaskannya. Ianya adalah panji yang sama yang diperjuangkan oleh Ali (as). 

Panji yang meminggirkan Ali (as) dan menjadikan beliau terpencil di rumahnya selama hampir 25 tahun. Ia adalah panji yang diperangi oleh Muhammad (S) dan kesemua Nabi-nabi dan washi-washi (as) sebelumnya.

Keakuan – Al-Ana Dan Pembukaan Yang Nyata...71

Ia adalah panji-panji ketuanan manusia, panji keakuan (ana) atau Kami (nahnu), atau panji Saqifah] dan demokrasi, atau panji pilihan raya atau apa yang manusia inginkan. Itu adalah panji yang sentiasa menentang apa yang Dia mahukan, atau panji Dia SWT, panji ketuanan Allah dan taat setia kepada Allah (Al-Bai’atu Lillah), panji yang dibawa oleh para nabi dan aushiya, dan akan tetap dibawa oleh mereka sehingga hari kiamat. 

Bencana yang kita hadapi hari ini, adalah rampasan revolusi Al-Husseiniyah oleh musuh-musuh, yang telah membuatkan ianya tidak dapat dielakkan dalam rancangan Ilahi bagi mengulangi pembunuhan beramai-ramai di Karbala, bagi menumpahkan lagi darah tulen Husseiniyah, yang menjadi sebab untuk memulihkan semula matlamat revolusi Al-Husseini (iaitu ketuanan Allah) dan juga menyebabkan rancangan Iblis (semoga Allah mengutuk dia dan tentera nya dari ulama sesat serta memalukan mereka semua) dan semoga Allah menggagal mereka. [2]


------------------------
1. Jihad Pintu Syurga oleh Imam Ahmad Al-Hasan (as) hal 33
2. Khutbah Al Yamani (A.S) Sempena Bulan Muharram oleh Imam Ahmad Al Hassan (as)


✡✡✡✡✡
Sebelum✡✡Menu✡✡Selepas


Tiada ulasan: