Selasa, 9 April 2019

Soalan 283: Panji-panji Sesat


Soalan 283: Panji-panji Sesat


I was in contact with your people last year. I would like to re-establish contact and see what your opinion was of the recent arrest of a number of members of Jund al-Sama\'

Dr. Timothy Furnish

المرسل : Timothy Furnish / USA

Terjemahan:









Saya telah berhubung dengan orang-orang anda pada tahun lepas. Saya ingin membuat semula hubungan dan melihat pendapat anda mengenai penangkapan beberapa anggota Jund Al-Sama' baru-baru ini.

Terima kasih.


Pengirim: Dr. Timothy French / America

Jawapan:

بسم الله الرحمن الرحيم،
الحمد لله رب العالمين،
وصلى الله على محمد وآله الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.
.




















Telah diriwayatkan dari Al-Rasul Muhammad (S) dan Ahl Bait baginda (as) beberapa riwayat  yang memberi khabar bahawa terdapat panji-panji sesat akan keluar pada akhir zaman [284], dan apa yang dipanggil Jund Al-Sama' adalah salah satu dari panji-panji yang sesat, yang menafikan pemiliknya adalah sebagai asas paling penting dalam ajaran Keluarga Muhammad (as), di mana beliau mendakwa bahawa dia adalah Imam Mahdi (as), dan tidak ada  imam yang ghaib dari keturunan Imam Al-Hassan Al-Askari (as), dan dalam apa jua keadaan pun prasyarat iktiqad-iktiqad mereka tidak sah dan bertentangan dengan berpuluh-puluh atau beratus-ratus riwayat yang mulia.

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam.





Al-Lajnah Al-3ilmiyah (Lujnah Ilmu)
Ansar Al-Imam Al-Mahdi (Semoga Allah menempatkannya di bumi.)
                      
Syeikh Nadzim Al-3uqailiy


✡✡✡✡✡











-----------------------------------
[284] -  Dari  Al-Mufadhdhal bin 'Umar Al-katanya aku berada di sisi Abi Abdillah (as) di daam majlisnya dan bersamaku ada yang lain, dia berkata kepada kami: berhati-hati dengan kiasan, iaitu pada nama Al-Qaim (as). Aku melihat dia mahukan selain dariku, dia berkata kepadaku: Ya Aba Abdillah, berhati-hati dengan kiasan, Demi Allah, bagi imam kamu akan ada dua keghaiban selama bertahun-tahun untuk suatu tempoh masa kamu dan dia akan diabaikan sehingga akan dikatakan bahawa dia telah mati atau binasa (terkorban) di mana-mana lembah yang diikutinya. Dan akan merenung jauh mata orang-orang yang mukmin, Dan akan cemas seperti cemasnya kapal dilambung ombak di lautan, sehingga tidak akan diselamatkan melainkan Allah mengambil perjanjiannya dan menulis iman di hatinya dan menguatkannya dengan Ruh dariNya,  dan akan berkibar dua belas panji-panji yang mencurigakan yang tidak diketahui dari mana dan kepunyaan siapa, katanya, aku pun menangis. dia berkata kepadaku: mengapa kamu menangis. Aku berkata: Semoga aku menjadi tebusanmu, bagaimana aku tidak menangis sedang engkau katakan akan berkibar dua belas panji-panji yang mencurigakan yang tidak diketahui dari mana dan kepunyaan siapa? Katanya: Dia memandang celahan di rumah di mana matahari memancar di majlisnya. Lalu beliau (as) berkata,Adakah ini sinar matahari? Aku berkata: Ya, beliau berkata: Demi Allah bagi urusan kami memancar seperti itu) Bihar Al-Anwar J: 51 hal 147..




Tiada ulasan: