Khamis, 4 Mei 2017

Penerangan Kebenaran Dari Pengisian Pernomboran


Penerangan Kebenaran Dari Pengisian Pernomboran (Juzuk I)

Diterbitkan pada: Jul 27, 2012


Terbitan Ansar Imam Mahdi (as)

Bilangan (26)

بيان الحق والسداد من الأعداد
Penerangan Kebenaran Dari Pengisian Pernomboran

(Juzuk I)

﴿أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَباً﴾

Adakah engkau mengira, bahawa kisah "Ashaabul Kahfi" dan "Ar-Raqiim" itu sahaja di antara tanda-tanda Kami yang menakjubkan?

Ahmad Al-Hassan
Washi dan Utusan Imam Mahdi (as)

Edisi kedua

1431 H – 2010 M

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Seruan dakwah Al-Syed Ahmad Al-Hassan (as)
Anda boleh melayari lelaman berikut:



Kitab ini:

Kitab ini adalah jawapan oleh Al-Syed Ahmad Al-Hassan (as) Washi dan utusan Imam Mahdi (as) (Al-Yamani yang dijanjikan) kepada soalan penulis Al-Ustaz Majid Al-Mahdi. Di dalam jawapan ini Al-Syed Ahmad Al-Hassan telah menggunakan perkiraan huruf dengan nombor-nombor, dan dengan memberi perhatian pada penjumlahan besar dan penjumlahan kecil. Untuk diperkenalkan kepada pembaca walaupun secara keseluruhannya ia bukanlah perkara yang rumit mengenainya, kita sampaikan kepadanya sebahagian dari apa yang ditulis oleh Al-Ustaz Majid Al-Mahdi dalam bukunya (Bermulanya Perang Amerika Terhadap Imam Al-Mahdi.) dalam bab ketiga, di mana beliau berkata:
                                                                 
(Pembaca akan mendapati kebenaran (ilmu huruf) melalui apa yang akan dilihat nanti, Insya-Allah. Asas ilmu huruf adalah bahawa setiap huruf mempunyai nilai berangka (nombor) tertentu yang menjadikan sifat bagi huruf ini (atau apa yang dipanggil roh huruf ini). Berikut adalah susunannya mengikut tertib (Abjad (أبجد هوز حطي …)), iaitu:

ت = 400
ث = 500
خ = 600
ذ = 700
ض = 800
ظ = 900 
غ = 1000

س = 60
ع = 70
ف = 80
ص = 90 
ق = 100
ر = 200
ش = 300
ح = 8
ط = 9 
ي = 10
ك = 20
ل = 30
م = 40
ن = 50

ا = 1
2 =
ب
ج = 3
د = 4
هـ = 5
و = 6
ز = 7



Terdapat beberapa jenis kiraan huruf dengan penjumlahan huruf ia dipanggil (huruf pada pejumlahan besar), Ada pun penjumlahan huruf [dengan menukarnya nombor tunggal seperti huruf Lam (ل) = 30, dan menukarkannya kepada nombor satu digit (angka) ia dengan memadamkan nilai perpuluhan maka jadilah Lam (ل) = 3, serta bagi nombor-nombor bernilai ratus dipadamkan nilai ratusnya, sebagai contoh, Ta’ (ت) = 400, maka jadilah Ta’ (ت) = 4]. Penjumlahan ini dipanggil (penjumlahan kecil). Berikut adalah beberapa contoh oleh kebenaran ilmu huruf:

Pada soalan: Apa dia kitab Allah (ما هو كتاب الله)
Diberikan setiap huruf nilai mengikut kiraan penjumlahan kecil:

م + ا + هـ + و + ك + ت + ا + ب + ا + ل + ل + هـ
4 + 1 + 5 + 6 + 2 + 4 + 1 + 2 + 1 + 3 + 3 + 5 = 37

Jawapannya: ialah Al-Quran Al-Karim (هو القرآن الكريم).

Apabila menjumlahkan nilai huruf untuk ayat (هو القرآن الكريم), kita dapati bahawa nilai berangka (bernombor) yang sama:


هـ + و + ا + ل + ق + ر + ا + ن + ا + ل + ك + ر + ي + م

5 + 6 + 1 + 3 + 1 + 2 + 1 + 5 + 1 + 3 + 2 + 2 + 1 + 4 = 37

Sekarang untuk soalan: Siapakah dia Muhammad? (من هو محمد؟)

م + ن + هـ + و + م + ح + م + د
4 + 5 + 5 + 6 + 4 + 8 + 4 + 4 = 40

Jawapannya: Dia adalah Rasulullah (هو رسول الله).

هـ + و + ر + س+ و + ل + ا + ل + ل + هـ
5 +6 + 2 + 6 + 6 + 3 + 1 + 3 + 3 + 5 = 40

Kita dapati bahawa kedua-dua ayat mempunyai nilai bernombor yang sama, ia dikenali bahawa nilai berangka kepada nama Muhammad adalah penjumlahan besarnya adalah (92) iaitu 90 + 2 apabila menukar kepada penjumlahan kecil yang menjadi (9 + 2).

Sekarang untuk soalan yang lain:

Siapakah Muhammad (من هو محمد):

م + ن + هـ + و +  ) م + ح + م + د(
4 + 5 + 5 + 6 + ( 2+9) = 31

Jawapan: Ia adalah nabi Allah (هو نبي الله).

هـ + و + ن + ب + ي + ا+ ل + ل + هـ
5 + 6 + 5 + 2 + 1 + 1 + 3 + 3 + 5 = 31.

Contoh-contoh mudah ini dari kemungkinan-kemungkinan yang boleh diperolehi apabila menggunakan ilmu yang luas ini...) akhir kata-kata Al-Ustaz Majid Al-Mahdi.

Di sini Al-Syed Ahmad Al-Hassan perlu menjawab sendiri apa yang diperlakukan oleh penulis, dan semua orang-orang yang mematuhi penjumlahan ini untuk menjadi hujah yang jelas lagi kuat dan sempurna, dari pintu yang mengharuskan mereka dengan mengharuskan diri mereka sendiri, dan mungkin ia akan menjadi pintu pintu petunjuk bagi orang-orang yang mencari kebenaran melalui ilmu ini, maka ia adalah jalan-jalan yang membawa kepada Allah SWT pada sebilangan diri-diri yang layak.

Ansar Imam Mahdi
Semoga Allah menempatkan beliau di bumi ini.
1426 H


Soalan Al-Ustaz Majid Al-Mahdi

بسم الله الرحمن الرحيم،
 الحمد لله والصلاة والسلام على سيدنا محمد وآله الطيبين الطاهرين،

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang, dan pujian kepada Allah, dan selawat dan salam kepada Muhammad penghulu kita dan kepada keluarganya yang baik-baik dan suci,

Al-Syed Ahmad Al-Hasan ....



السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

Salam kamuu dan rahmat Allah keberakanNya.

Saya pengarang kajian tentang Imam Al-Mahdi (as) di bawah tajuk: (Bermulanya Perang Amerika Terhadap Imam Al-Mahdi (as)), buku ini boleh didapati di laman web berikut: (tidak dapat diakses lagi)

Salah seorang ikhwan memberitahu saya tentang seruan tuan, dan memberikan saya pautan ke laman web tuan supaya saya dapat maklumat mengenai pandangan dan seruan tuan. Sebenarnya saya - dan maafkan saya demi kata-kata saya - tidak berjumpa dalam dakwaan tuan kecuali kata-kata yang tidak berguna, dan ia adalah kata-kata yang didakwa oleh ramai orang dari masa ke masa, Ia tidak membuktikan kepada saya bahawa Imam Al-Hujjah (Semuga Allah SWT menyegerakan kelapangan beliau yang mulia) akan mengutus utusan kepada manusia, tetapi saya tahu beberapa perkara yang saya tidak sebut dalam buku ini, jadi jika tuan benar seperti apa yang tuan dakwa maka tentu tuan mengetahuinya; kerana tuan mendakwa antara orang paling berilmu di kalangan manusia hari ini mengenai kitab Allah SWT, dan soalan saya ialah:

Terdapat dua nama yang tersembunyi di dalam Surah Al-Fatihah dan berasal darinya, dan ia ditulis tidak seperti apa yang diketahui mengenai keduainya. Salah satu darinya ditulis dari kanan ke kiri, dan yang satu lagi dari kiri ke kanan. Jadi apakah nama kedua-duanya, dan apakah cara untuk menunjukkannya? Jika saya menerima jawapan daripada tuan mengenai soalan saya, saya akan jadi salah seorang dari mereka yang berikrar setia (berbai’ah) kepada tuan, Insya Allah. Tetapi jika saya tidak menerima jawapan yang berguna, maka ini menunjukkan yang dakwaan adalah batil dari tuan tentang ketidaksahan tuan.

و الحمد لله رب العالمين الذي هدانا لهذا وما كنا لنهتدي لولا أن هدانا الله، وصلى الله على سيدنا محمد وعلى آله الطيبين الطاهرين.

Dan Segala puji bagi Allah yang membimbing kita kepadaNya dan kita tidak akan diberi petunjuk jika Allah tidak memberi hidayah kepada kita. Selawat dan salam ditujukan kepada Muhammad Penghulu kita dan keturunan baginda yang disucikan.

Majid Al-Mahdi

24 / Rabi3 Al-Tsani / 1426 H

Jawapan Al-Syed Ahmad Al-Hasan: Washi dan utusan Imam Al-Mahdi (as) – Al-Yamani yang dijanjikan)

بسم الله الرحمن الرحيم،
والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين.

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Selawat dari Allah ke atas Muhammad dan keturunannya, para Imam dan para Mahdi.

﴿إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِمَنْ خَافَ عَذَابَ الْآخِرَةِ ذَلِكَ يَوْمٌ مَجْمُوعٌ لَهُ النَّاسُ وَذَلِكَ يَوْمٌ مَشْهُودٌ  ۞ وَمَا نُؤَخِّرُهُ إِلَّا لِأَجَلٍ مَعْدُودٍ﴾

Sesungguhnya pada kejadian yang demikian, ada tanda-tanda bagi orang yang takut kepada azab akhirat, iaitu hari yang dihimpunkan manusia padanya. dan hari yang demikian ialah hari yang dihadiri oleh sekalian makhluk.* Dan tiadalah Kami lambatkan hari kiamat itu melainkan untuk suatu tempoh yang tertentu. [1]

1 - Jika saudara lihat sepintas lalu dan tidak dengan terperinci pada kitab Mutasyabihaat, Fatihah, Pencerahan, Al-3ijl dan lain-lain buku di laman web, yang menurut pendapat saudara adalah tidak bernilai dan tidak menanamkan kesan, saudara akan dapati saya menerangkan bahawa semua nama-nama Allah SWT dalam surah Al-Fatihah, adalah nama Nabi (S), Ali (as), Fatimah (as), para Imam dan para Mahdi (as) adakah semua ini tidak bernilai juga.

2 - Jika kata-kata saya tidak bernilai maka permohonan maaf tidak perlu dan hanya akan menjadi kata-kata kosong, dan jika ia adalah sebaliknya maka tidak ada permohonan maaf kecuali untuk bertaubat dan meminta ampun dari Tuhan Yang Satu Yang Menakluk.

3 - Ia tidak terbukti kepada tuan bahawa Imam Mahdi akan menghantar utusan kepada manusia, bukankah Muhammad yang berjiwa suci [Al-Nafs Al-Zakiyyah] seorang rasul (utusan)? Bukankah maula (Tuan) yang akan mengikuti peintahNya' seorang rasul? Bukankah Al-Yamani seorang rasul? Bukankan yang muncul dari Timur itu seorang rasul? (Bacalah hadits-hadits yang telah diriwayatkan oleh Aali Muhammad yang mana Syeikh Nazim Al-‘Uqaili (Semoga Allah melindungi beliau) telah menyebut di dalam kitabnya Al-Rad Al-Qashim (The Shattering Reply – Jawapan menghancurkan), ia adalah satu perbahasan dengan Al-Syed Al-Sistani dan pejabat beliau dan Pusat Kajian Aqidah yang dimiliki oleh beliau), mungkin Allah akan menyinari hati saudara dan membimbing saudara kepada kebenaran, dan ini adalah permata dari Lautan Amirul Mukminin Ali bin Abi Talib yang menyebut mengenai saya.

ورد عن الأصبغ بن نباتة، قال: (أتيت أمير المؤمنين (ع) فوجدته ينكت في الأرض، فقلت له: يا أمير المؤمنين ما لي أراك مفكرا تنكت في الأرض؟ أرغبة منك فيها؟ قال: لا والله ما رغبت فيها ولا في الدنيا قط، ولكني تفكرت في مولود يكون من ظهر الحادي عشر من ولدي هو المهدي الذي يملأها عدلاً وقسطاً كما ملئت ظلماً وجوراً، يكون له حيرة وغيبة تضل فيها أقوام ويهتدي فيها آخرون. قلت: يا مولاي فكم تكون الحيرة والغيبة؟ قال: ستة أيام، أو ستة أشهر، أو ست سنين. فقلت: وإن هذا الأمر لكائن؟ فقال: نعم كما أنه مخلوق، وأنى لك بهذا الأمر يا أصبغ، أولئك خيار هذه الأمة مع أبرار هذه العترة، قال: قلت: ثم ما يكون بعد ذلك؟ قال: ثم يفعل الله ما يشاء فإن له بداءات وإرادات وغايات ونهايات)

Diriwayatkan dari Al-Ashbagh bin Nabatah berkata: [Satu hari, aku datang menemui Amirul Mukminin, Ali (as) semasa dia sedang bermenung dan mengais tanah, dan aku bertanya kepadanya: “Wahai Amirul Mukminin, mengapa tuan mengais-ngais tanah? Adakah kerana tuan mempunyai keinginan kepadanya?” Beliau menjawab: “Tidak, demi Allah! Tidak sekali aku menginginkan Bumi atau keseronokan duniawi! Aku sedang berfikir akan bayi baru lahir yang akan lahir dari keturunan kesebelas keturunanku, beliau adalah Al-Mahdi yang akan memenuhi dunia ini dengan keamanan dan keadilan seperti ia dipenuhi dengan kezaliman dan penindasan. Dia akan hilang (kebimbangan) dan ghaib di mana sesetengah orang akan sesat dari kebenaran dan beberapa orang lain akan mencari jalan mereka ke jalan yang betul. Aku kemudian bertanya: Wahai Maulai, berapa lama akan hilang (kebimbangan) dan ghaib ini akan berlalu? Beliau menjawab: “Enam hari, enam bulan, atau enam tahun. Aku menjawab: Adakah perkara ini akan berlaku? Beliau menjawab: Ya, seperti yang seorang makhluk. Dan aku kepada engkau pada perkara ini, Ya Ashbagh? Mereka adalah yang terbaik dari umat ini dan yang paling bertakwa di antara keturunan ini.” Aku berkata: Kemudian apa yang akan berlaku selepas itu?Beliau berkata: “Kemudian Allah melakukan apa yang dikehendaki-Nya, kerana Dia mempunyai permulaan, kerelaan, kemahuan dan penamatan).[2]

Keturunan Amirul Mukminin (as) yang ke sebelas dari adalah Imam Al-Mahdi (as), dan salah satu daripada keturunannya adalah Mahdi Pertama daripada dua belas Mahdi, dan dia adalah Washi dan utusan Imam Al-Mahdi (as).

Dalam doa Imam Al-Ridha (as) untuk Imam Al-Mahdi (as): (... Ya Allah berikan kepadanya, keluarganya, anak-anaknya, keturunannya, umatnya dan seluruh rakyatnya menyejukkan matanya...) [3], maka anaknya ini khasnya Imam Al-Redha (as) telah menyebut di dalam doanya adalah Mahdi Pertama, Washi dan utusan Imam Al-Mahdi (as). Saya berterima kasih kepada Allah yang menjadikan saya disebut oleh Allah dan oleh bapa saya Nabi Besar Muhammad (S), Amirul Mukminin Ali (as) dan para Imam dan tidak menjadikan saya dilupakan.

Oleh itu, di dalam buku saudara yang diberikan tanda perlunya diutus seorang Rasul oleh Imam Al-Mahdi, jadi apa yang berubah? Dan ini adalah tulisan kata-kata saudara dalam Bab III: (Saya harap pembaca tidak akan menjadi seperti orang-orang yang berkata kepada Nabi Allah Musa (as), Allah menunjukkan kepada kita secara terang-terang. Sekarang jika kita menganggap bahawa Allah SWT mahu menjadikan ia jelas kepada manusia bahawa tidak lama lagi akan zuhur Imam Mahdi, insya Allah dan bahawa mereka mesti menyokong beliau untuk menaikkan panji-panji لا إله إلاّ الله محمد رسول الله ', bagaimanakah menyempurnakan penjelasan ini atau menyampaikannya? Oleh itu, ini perlu disempurnakan perkara itu dengan sungguh-sungguh kerana Allah SWT berkehendak dari hamba-hambaNya untuk menunjukkan apa yang Dia kehendaki di tanganNya dan pada masa yang menasabah, kerana kepentingan untuk mengetahui perkara ini dan pada masa ini khususnya, supaya dia akan mengadakan hujjah yang kuat pada hamba-hambaNya).

Jadi adakah saudara lupa atau berpura-pura lupa apa yang tangan saudara tulis di dalam buku saudara!

4 - Bagaimana saudara membuat keputusan bahawa jika saya tidak terlibat dalam pengiraan yang telah saudara libatkan [dan menterbalikkan perkataan] yang saudara fikir ia adalah betul, bahawa saya telah membuat dakwaan secara palsu (batil), wahai Sa’ad tidak seperti ini cara mengeluarkan unta [[ungkapan asalnya berbunyi: أوردها سعد وسعد مشتمل ** ما هكذا يا سعد تورد الإبل – Sa’ad mengeluarkannya dan Sa’ad dalam keadaan berselimut- tidak seperti ini wahai Sa’ad cara mengeluarkan unta. - Ungkapan ini disebutkan untuk setiap orang yang memaksakan diri untuk melakukan sesuatu yang tidak dia pahami dan kuasai, - pent]]

5 - Jika saudara melakukan cara pengiraan saudara dan yang pasti daripadanya dan dengan kebenarannya, maka mengira melalui cara saudara yang sama dan melalui pengiraan nombor yang terbukti kepada saudara dan saudara mahu membuktikannya kepada orang ramai melalui pengiraan:

Siapakah Ahmad (من هو أحمد) = Dia utusan Al-Mahdi (هو رسول المهدي),
cara yang sama saudara kira,

Siapakah Muhammad (من هو محمد) = dia adalah nabi Allah (هو نبي الله), dalam buku saudara yang dinyatakan di atas bab tiga. Dan (Al-Mahdi - المهدي) dikira dengan penjumlahan besar nombornya (90), ia ditukar kepada penjumlahan kecil maka ia menjadi (9), cara yang sama saudara kira (Muhammad - محمد) di dalam buku saudara.
م + ن + هـ + و + ا + ح + م + د
4 + 5 + 5 + 6 + 1 + 8 + 4 + 4 = 37

هـ + و + ر + س + و + ل + ( ا ل م هـ د ي)

5 + 6 + 2 + 6 + 6 + 3 + ( 9 ) = 37


Juga mengira [Apa dia kitab Allah (ما هو كتاب الله)], saudara akan dapati ia sama dengan [dia adalah utusan Mahdi (هو رسول المهدي)] cara yang sama saudara kira di dalam buku saudara, apa dia kitab Allah, [ia adalah Al-Quran (هو القرآن الكريم)].

م + ا + هـ + و + ك + ت + ا + ب + ا + ل + ل + هـ
4 + 1 + 5 + 6 + 2 + 4 + 1 + 2 + 1 + 3 + 3 + 5 = 37

هـ + و + ر + س + و + ل + ( ا ل م هـ د ي)
5 + 6 + 2 + 6 + 6 + 3 + ( 9 ) = 37

هـ + و + ا + ل + ق + ر + ا + ن + ا + ل + ك + ر + ي + م

5 + 6 + 1 + 3 + 1 + 2 + 1 + 5 + 1 + 3 + 2 + 2 + 1 + 4 = 37


Oleh itu, dari perkara di atas ia menjelaskan kepada saudara bahawa Ahmad adalah utusan Mahdi, dan dia adalah Kitab Allah, dan dia adalah Al-Quran yang berkata-kata dan melalui cara yang sama saudara telah tetapkan sebagai bukti pada kemunasabahan kajian (ilmu) huruf dalam buku saudara (Permulaan Perang Amerika terhadap Imam Al-Mahdi (as)), kerana itu takutlah kepada Allah dan berpeganglah dengan kata-kata Amirul Mukminin Ali (as) dengan Hak Aali Muhammad (as): (Dan jangan mengajar mereka kerana mereka lebih berilmu daripada kamu).[4]

Oleh itu, mematuhi Al-Hujjah yang saudara tentukan dalam buku saudara, sehingga saudara menghindari dan menahan diri dari menjawab tidak dapat diterima dari saudara. 

Saya akan menjelaskan kepada saudara sesuatu tentang rahsia nombor (37)

Dia Yang Maha Tinggi berfirman:

﴿فَصِيَامُ ثَلاثَةِ أَيَّامٍ فِي الْحَجِّ وَسَبْعَةٍ إِذَا رَجَعْتُمْ تِلْكَ عَشَرَةٌ كَامِلَةٌ ذَلِكَ لِمَنْ لَمْ يَكُنْ أَهْلُهُ حَاضِرِي الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ﴾

{Kemudian berpuasa tiga hari dalam masa mengerjakan Haji dan tujuh hari lagi apabila kamu kembali. Ia adalah lengkap sepuluh [hari]. Ini adalah untuk mereka yang keluarganya bukan petugas di Al-Masjid Al-Haram}.[5]

Sepuluh adalah tujuh langit-langit (Al-3arsy Al-3adzim).  Al-Kursiy (Takhta), Al-3arsy Al-A3dzam (Singgahsana Terbesar) dan Surodiq Al-3arsy Al-A3dzam (Lembayung Singgahsana Terbesar); Ketiga-tiga ini adalah Baitullah dan Kota Kesempurnaan Ilahiyah dalam penciptaan, dan Kota Ilmu (Muhammad (S)).  Maka termasuk dari Aali Muhammad, semuanya 'sepuluh' dalam mengerjakan Haji iaitu di Baitullah, iaitu di Kota Ilmu, iaitu di Bait Al-Nubuwah dan teras risalah. Untuk maklumat lanjut dan untuk gambaran yang lebih jelas kepada saudara, sila baca Mutasyabihat Bhg. 3 Soalan mengenai Rahsia 40, Soalan mengenai Al-3arsy dan  Al- Kursiy)
(Soalan tentang rahsia empat puluh, soalan mengenai Al-’Arasy dan Al-Kursiy).

1 - Nombor (37) terdiri daripada dua angka (3,7), dan jumlahnya adalah (10). Ia adalah sepuluh Tauhid. Yang dipenuhi apabila pergi menunaikan haji ke Baitullah dan menziarahi Kota Ilmu (Madinah Al-Ilm) dan disempurnakan akalnya dan adalah dari 313, adalah dari kami Ahlul Bait. Ini telah diriwayatkan dari bapa-bapaku (3alaihimu Al-salam): (Iman adalah sepuluh darjat [6], dan Salman dapat memenuhi darjat yang kesepuluh (solawat Allah ke atas Salman), maka Salman adalah dari kami Ahlul Bait) [7]. Bagi kami Ahlul Bait, sepuluh kami berada dalam ibadah haji dan dalam Baitu Allah.

2 - Nombor (37) terdiri daripada (10 +27). Sepuluh adalah sepuluh haji dan dua puluh tujuh adalah ilmu yang dibenarkan disebarkan di kalangan manusia seperti [diriwayatkan] dari mereka (as). Bagi yang menyempurnakan sepuluh haji (sepuluh iman), dia akan dapat memegang dua puluh tujuh (27) huruf Tauhid yang disebarkan Imam Al-Mahdi (as).

Dia Yang Maha Tinggi berfirman:

﴿وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ﴾

(Dan Kami mahu memberikan pertolongan kepada kaum yang tertindas di negeri itu dan menjadikan mereka Imam dan menjadikan mereka pewaris).[8]

Orang-orang yang dikehendaki Allah dijadikan mereka Imam-imam adalah Aali Muhammad (as); Imam-Imam dan Mahdi-Mahdi (as), serta tiga ratus tiga belas sahabat Imam Al-Mahdi (as). Rahsianya adalah di awal Surah Al-Qishash, iaitu (طسم - Tha, Sin, Mim) dan Jika saudara kira bilangan pecahan Huruf-huruf  ini dengan penjumlahan besar adalah:
(طسم)
Tha + Sin + Mim
9 + 60 + 40 = 109

Hasilnya ialah (100 + 9) dan jika saudara tukar ke dalam penjumlahan kecil (1 + 9) jumlahnya akan menjadi (10), dan ia adalah sepuluh haji yang berkaitan dengan Imam (yang Tiga ratus tiga belas) yang disebut dalam ayat ini, dan ia adalah Sepuluh Tauhid seperti pergi berhaji ke Baitullah, akan dikurniakan dan disempurnakan akalnya dan menjadi yakin dan tsabit di sisiNya dan keesaanNya Yang Maha Suci (Huwa), dan jika saudara kira huruf (هو - Huwa), saudara akan dapati:

Ha + Wau
5 + 6 = 11

Ia adalah (1 + 10). Sepuluh saudara sudah tahu, ia adalah sepuluh haji dan iman, dan Satu adalah Yang Maha Tinggi.
Jadi, sesiapa yang dikurniakan 10, dia akan menjadi yakin dan tsabit di sisiNya dan keesaanNya dan KetunggalanNya.

Secara ringkas, saya menjelaskan pada saudara bahawa pada nombor (37) ini adalah sepuluh Haji dan Tauhid serta sebagai (27) huruf dari Ilmu Tauhid. Oleh itu, sesiapa yang pergi menunaikan haji dan dikurniakan sepuluh tempat, dia akan membawa makrifah (27) huruf yang telah disebarkan di kalangan manusia. Ia adalah rahsia yang tidak boleh dipikul kecuali oleh nabi yang diutus, atau malaikat yang rapat atau orang yang beriman yang telah diuji Allah hatinya dengan iman. Hasilnya adalah dia yakin akan keesaanNya dan KetunggalanNya SWT (Huwa - هو).

Untuk membolehkan saudara mengetahui lebih lanjut, jika saudara kira (Tha-Sin-Mim) menggunakan penjumlahan kecil:

(طسم)
Tha + Sin + Mim =
9 + 6 + 4 = 19

Bilangan huruf Basmalah adalah (19), dan Basmalah adalah Ayat Tauhid.

Dia Yang Maha Tinggi berfirman:

﴿وَجَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَنْ يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْراً وَإِذَا ذَكَرْتَ رَبَّكَ فِي الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْا عَلَى أَدْبَارِهِمْ نُفُوراً﴾

(Dan Kami telah letakkan di atas hati mereka penutup, supaya mereka tidak memahaminya, dan pada telinga mereka pekak. Dan apabila kamu menyebut Tuhanmu saja dalam Al-Quran, mereka berpaling kembali pada kebencian).[9]

Ini bermakna kata Basmalah: بسم الله الرحمن الرحيم  seperti yang diriwayat dari mereka (as)[10].

Saudara tahu bahawa (Tha-Sin-Mim) merujuk kepada orang-orang Tauhid, tiga ratus tiga belas orang, dan dengan itu bilangan huruf dalam Ayat Tauhid (بسم الله الرحمن الرحيم ) adalah sama dengan bilangan ayat orang-orang Tauhid itu (طسم - Tha-Sin-Mim) dan ahli neraka adalah orang-orang musyrik, dengan itu dijadikan atas mereka bilangan Ayat Tauhid itu.

Dia Yang Maha Tinggi berfirman:

﴿عَلَيْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ ۞ وَمَا جَعَلْنَا أَصْحَابَ النَّارِ إِلَّا مَلائِكَةً وَمَا جَعَلْنَا عِدَّتَهُمْ إِلَّا فِتْنَةً لِلَّذِينَ كَفَرُوا لِيَسْتَيْقِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَيَزْدَادَ الَّذِينَ آمَنُوا إِيمَاناً وَلا يَرْتَابَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَالْمُؤْمِنُونَ وَلِيَقُولَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْكَافِرُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَذَا مَثَلاً كَذَلِكَ يُضِلُّ اللَّهُ مَنْ يَشَاءُ وَيَهْدِي مَنْ يَشَاءُ وَمَا يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلَّا هُوَ وَمَا هِيَ إِلَّا ذِكْرَى لِلْبَشَرِ﴾

(Padanya sembilan belas * Dan Kami tidak menjadikan penjaga neraka melainkan malaikat. Dan Kami tidak menjadikan bilangan mereka melainkan sebagai satu ujian bagi orang-orang kafir - bahawa orang-orang yang telah diberikan Kitab akan yakin dan akan bertambah orang-orang yang beriman akan imannya dan tidak akan ragu-ragu orang-orang yang telah diberi Kitab dan orang yang beriman dan akan berkata mereka yang di dalam hatinya ada penyakit dan orang-orang kafir, "Apa yang dikehendaki Allah dengan bilangan ini sebagai contoh?" Demikianlah Allah menyesatkan sesiapa yang dikehendakiNya dan memberi petunjuk kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya. Dan tiada yang mengetahui tentera Tuhanmu melainkan Dia. Dan tidak menyebutnya (neraka) melainkan satu peringatan kepada manusia. [11] 

Pengamal Tauhid mereka adalah para sahabat kanan (Ashhab Al-Yamin) dalam Surah Al-Muddatstair [74:39] ; orang-orang yang masuk syurga tanpa hisab, dan mereka adalah sahabat Al-Yamani (Ashhab Al-Yamani), Washi dan utusan Imam Mahdi (as).

Dia Yang Maha Tinggi berfirman:

﴿كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ *  إِلَّا أَصْحَابَ الْيَمِينِ﴾

Tiap-tiap diri, untuk apa yang ia telah usahakan, akan dikekalkan.* Kecuali para sahabat kanan). [12]

Baca Kenyataan terbaru Yamani untuk gambaran lebih jelas kepada saudara dan untuk menjadi lebih pasti -jika saudara adalah seorang pencari kebenaran dan dari orang-orang yang telah diberikan Kitab atau orang-orang yang beriman kepada kitab - Dia Yang Maha Tinggi berfirman:

﴿وَمَا جَعَلْنَا عِدَّتَهُمْ إِلَّا فِتْنَةً لِلَّذِينَ كَفَرُوا لِيَسْتَيْقِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَيَزْدَادَ الَّذِينَ آمَنُوا إِيمَاناً﴾

(Dan Kami tidak menjadikan bilangan mereka melainkan sebagai satu ujian bagi orang-orang kafir - bahawa mereka yang telah diberikan Kitab itu akan yakin dan orang-orang yang beriman akan bertambah imannya). [Al-Muddatstsir 74:31]

- Mari kira bersama saya: perkataan (Washi), (Al-Yamani), (Siapakah dia Al-Yamani), (Dia adalah Washi), (dia adalah Washi Al-Mahdi), (para sahabat kanan). 

Tetapi sebelum kita mula dengan pengiraan, marilah kita mengkaji apa yang ada di tangan saudara yang telah ditulis dalam buku saudara (Mulanya Perang Amerika Terhadap Imam Mahdi)

Fasal Kedua, seperti yang saudara kata: (abad keenam, ramalan ke 33:

Tangannya akhirnya belumuran darah Al-ALUS,
Dia tidak akan dapat melindungi dirinya di laut,
Dia akan takut kuasa tentera di antara dua laut (Mesopotamia),
dan lelaki hitam yang marah itu akan membuat dia menyesal apa yang dia lakukan),

kemudian saudara lihat pula di dalam buku saudara kata-kata:

Ini adalah salah satu ramalan yang pelik yang disebut oleh Nostradamus kerana ia dengan jelas menyebut Imam Al-Mahdi (as) dalam bentuk yang tidak jelas, Saya tertanya-tanya di mana para penterjemah ramalan dalam maksud nama yang terkandung di dalam ramalan dan kebanyakan penterjemah menyebut nama sebagai (ALUS), bahkan sebahagian daripada mereka telah memadamkannya terutama dalam terjemahan bahasa Inggeris, tetapi ia terdapat dalam Salinan Perancis yang asal, dan di sini penterjemah menterjemahkan perkataan (ALUS) yang disebut dalam ramalan sebagai (AL-ALUS) (menambah artikel 'Al', bahasa Arab) tanpa mengetahui apa maknanya dan dia meninggalkan teka-teki itu pada masa untuk menyelesaikannya apabila peristiwa berlaku kelak. Manakala saya akan mendedahkan apa yang dimaksudkan Nostradamus mengenainya.

Bahawa di sini Nostrdamos seperti biasa menggunakan ubahsuai dengan mengalih Huruf atau mencorakkannya apabila bertemu kepada nama-nama orang atau nama keluarga mereka. Jadi dia padam huruf (I=i) pada akhir nama tersebut; kerana jika kita menambah huruf ini, perkataan menjadi (ALUSI) (الوصي  AL-WASHI) dan maksudnya akan menjadi sangat jelas, seperti yang kita tahu bahawa nama Washi-washi ditetapkan kepada dua belas Imam-imam Ahl Al-Bait (as) dan Imam Mahdi (as) adalah salah seorang dari Washi-washi yang boleh dipanggil sebagai (Al-Washi). Sekali lagi, Nostradamus bersetuju dengan Syiah.

Di sini, Nostradamus menggambarkan orang tertentu yang boleh menjadi ketua perang atau presiden sebuah negara yang cuba untuk membunuh Imam Mahdi (as) atau menghapuskan kuasa-kuasanya dan dia takut kuasa tentera (tentera Imam Mahdi) di Mesopotamia (Iraq), tetapi seorang lelaki tentera Imam Mahdi (digambarkan sebagai berkulit hitam yang bermakna dia adalah (Syiah); kerana pakaian hitam melambangkan Syiah, atau dia mungkin seorang lelaki Arab Muslim dari Afrika (hitam) yang akan membunuhnya dan menghapuskan kuasa-kuasanya ketika mereka berada di laut (mungkin dalam salah satu armada perang atau di salah satu daripada pesawat pengangkut, dan dia akan memusnahkannya).

Sebelum saya mula membuat pengiraan, saya mempunyai ulasan di atas kata-kata saudara terlebih dahulu. Washi yang disebut dalam ramalan Nostradamus bukan Imam Mahdi (as), tetapi dia adalah Washi Imam Mahdi (as) dan yang pertama daripada Mahdi-mahdi bagi dua belas Washi-washi Imam Mahdi (as). Serta dia adalah utusan Imam Mahdi (as) dan pemimpin yang akan menjayakan urusannya seperti yang disebut dalam riwayat,[13] dan dia adalah Yamani Aali Muhammad yang dijanjikan yang menyeru kepada kebenaran dan yang berpaling darinya adalah termasuk dari ahli neraka seperti yang dinyatakan dalam riwayat mereka (as).[14]

Dalam wasiat Rasulullah (S): (Dari Abi Abdillah (as), dari bapa-bapa beliau, dan dari Amirul Mukminin (as), katanya: Rasulullah (S) bersabda pada malam kewafatan baginda kepada Ali (as): [Wahai Aba Al-Hassan, bawakan kertas dan tinta. Rasulullah (S) menentukan kepadanya wasiat sehingga beliau sampai perkara berikut dan bersabda: [Wahai Ali, akan ada dua belas imam selepas ku dan dua belas Mahdi selepas mereka. Kamu, Ali, adalah yang pertama daripada dua belas Imam. Kemudian dia terus mengarahkan dengan bersabda: Al-Hassan (as) memindahkan kepada anaknya Muhammad (م ح م د) Al-Mustahfadz dari Aali Muhammad (S) dan itu adalah dua belas orang Imam. Kemudian, akan ada dua belas Mahdi-mahdi selepasnya. Sekiranya dia akan meninggal dunia (Imam yang kedua belas), maka hendaklah dia memindahkannya kepada anaknya, Mahdi pertama. Dia akan mempunyai tiga nama; satu seperti namaku dan nama seperti ayah ku ia adalah Abdullah dan Ahmad, dan nama yang ketiga adalah Al-Mahdi. Dia akan menjadi orang yang mula-mula beriman).[15]

Dari Al-Shadiq (as) berkata: (dari kalangan kami selepas Al-Qaim akan ada dua belas Mahdi-mahdi dari keturunan Al-Hussain (as)) [16].

Dari Al-Shadiq (as) berkata: (dari kalangan kami selepas Al-Qaim akan ada sebelas Mahdi-mahdi dari keturunan Al-Hussain (as)) [17].

Dalam riwayat ini, Qaim adalah Mahdi Pertama, bukan Imam Mahdi (as); kerana Imam (as) mempunyai dua belas Mahdi-mahdi datang selepas beliau

Al-Baqir (as) menyebut aifat-sifat Al-Mahdi Pertama: (... Bahawa seseorang yang mempunyai pipi merah, mata yang tenggelam, kening yang terpisah dan bahu yang bidang serta berkelumumur di kepalanya dan tanda di wajahnya, Rahmah Allah pada Musa...) [18]

Dari Amirul Mukminin (as) dalam satu kenyataan (khabar) yang panjang berkata: (... yang pertama adalah dari Basrah dan yang terakhir dari Al-Abdal ...) [19].

Dari Al-Shadiq dalam satu kenyataan (khabar) yang panjang (as) menamakan sahabat Al-Qaim (as): (... Daripada Basrah ... Ahmad ...) [20]

Dari Imam Al-Baqir (as) dia berkata: (Dia mempunyai dua nama-merujuk kepada Al-Qaim satu yang tersembunyi dan lain dinyatakan. Sebagai satu yang tersembunyi ia adalah Ahmad dan yang yang dinyatakan adalah Muhammad). [21] Ahmad adalah nama Mahdi Pertama dan Muhammad adalah nama Imam Mahdi (as) seperti yang dinyatakan dalam wasiat Rasulullah (S).

Diriwayatkan dari Baqir (as): (Allah SWT mempunyai harta di Thaliqaan, ia bukan emas atau perak tetapi terdiri daripada dua belas ribu (lelaki) di Khurasan, mempunyai slogan kata "Ahmad! Ahmad!". Mereka akan diketuai oleh seorang lelaki muda Bani Hashim menunggang keldai kelabu dan memakai serban merah. Aku hampir boleh melihat dia menyeberangi Furat, apabila kamu mendengar kedatangannya, bersegera kepadanya walaupun kamu perlu merangkak di atas salji) [22]. Ahmad nama Mahdi Pertama dan Washi Imam Al-Mahdi (as), dan dia adalah orang yang pertama beriman kepada Imam Mahdi (as) pada awal kemunculannya, dan dia adalah utusan Imam Mahdi (as) kepada semua manusia.

Dalam doa Hari Ketiga Syaaban (Hari Lahir Imam Al-Hussain (as)) diriwayatkan dari Imam Mahdi (as): (Ya Allah aku bermohon kamu dengan kebenaran orang yang dilahirkan pada hari ini ... mengimbangi (membalas) kematiannya demi Imam keturunan beliau, dan dengan ubat di tanah dan dengan kemenangannya semasa beliau kembali. Dan Washi keturunannya selepas Al-Qaim mereka dan keghaibannya, sehingga mereka mencapai Al-Utar dan menghukum dengan keredhaan Al-Jabbar dan menjadi ansar terbaik. Semoga Allah akan bersama-sama mereka dengan perubahan malam dan siang. Ya Allah dengan haq mereka Aku mohon pertolonganMu ...).[23]

Jika saudara merenung doa tersebut, saudara akan menyedari bahawa yang dimaksudkan dengan Aushiak mereka dari adalah Aushiak (Washi-washi) Imam Mahdi (as), mereka dari bapa mereka, yang pertama dari Mahdi-mahdi yang disebut dalam riwayat-riwayat, dan yang disebut dalam Ramalan Yahudi Nostradamus, supaya ia akan menjadi hujjah yang menarik terhadap orang Yahudi dan Kristian dan dunia Barat yang percaya pada ramalan ini, kerana ia menepati banyak peristiwa-peristiwa yang lepas dan kerana ia adalah dari seorang lelaki berbangsa Yahudi, orang Barat dari Perancis.

Kini, selepas dijelaskan kepada saudara bahawa Washi yang disebut dalam ramalan adalah Washi Imam Mahdi (as), saya akan membawa saudara kepada pengiraan:


Pertama: (Yamani adalah Washi)

Perkataan Washi:
1 - Wa Shad Ya - و ص ي
6 + 90 + 10 = 106 menggunakan penjumlahan besar dan ia ditukar kepada penjumlahan kecil:
(6 + 100) supaya ia akan menggunakan hasil tambah penjumlahan kecil (6 + 1) = (7)

2 - Wa Shad Ya - و ص ي
6 + 9 + 1 = 16 menggunakan penjumlahan kecil

Perkataan (Al-Yamani - اليماني):

1) Alif + Lam + Ya +  Mim + Alif + Nun + Ya

1 + 30 + 10 + 40 + 1 + 50 + 10 = 142
menggunakan penjumlahan besar dan ditukarkan kepada penjumlahan kecil, (2 + 40 + 100) maka ia akan menggunakan penjumlahan kecil (2 + 4 + 1) = 7

2) Alif + Lam + Ya +  Mim+ Alif + Nun + Ya

1 + 3 + 1 + 4 + 1 + 5 + 1 = 16

menggunakan penjumlahan kecil

Oleh itu, ia menjelaskan kepada saudara dari pengiraan di atas bahawa perkataan:
(Washi itu) = (Al Yamani) = (7)
[(وصي) = (اليماني) = (7)]
selepas pengiraan ia menggunakan penjumlahan besar dan menukarnya kepada penjumlahan kecil.

(Washi itu) = (Al-Yamani) = (16) selepas pengiraan menggunakan penjumlahan kecil.

Kedua: Apabila ditanya mengenai peribadi Al-Yamani, kita katakan: [Siapakah dia Al-Yamani (من هو اليماني)]. Jika Al-Yamani adalah Washi Imam Mahdi (Maksudnya jika Mahdi pertama disebut dalam wasiat Rasulullah), jawapannya menjadi: [Dia adalah Washi Al-Mahdi (هو وصي المهدي)] atau [Dia adalah Washi (هو وصي)]. 

Bilangan Mahdi adalah seperti berikut:

Alif Lam Mim Ha Dal Ya (ا ل م هـ د ي)
1 + 30 + 40 + 5 + 4 + 10 = 90

Dengan menggunakan penjumlahan besar dan menukarnya kepada penjumlahan kecil (90) menjadi (9) = 9.

Sekarang kiraan:

(Siapakah dia Al-Yamani) من هو اليماني - Man Huwa Al-Yamani
Mim Nun Ha Wau + (Alif Lam Ya Mim Alif Nun Ya)

4 + 5 + 5 + 6 + (7) = 27

(Dia adalah Washi Imam Mahdi) هو وصي المهدي
Waw + (Wau Shad Ya) + (Alif Lam Mim Ha Dal Ya)

5 + 6 + (7) + (9) = 27

Dia adalah Washi (هو وصي

Ha Wau + (Wau Shad Ya)
5 + 6 + (16) = 27

Oleh itu, ia menjelaskan kepada saudara bahawa jumlah: (Siapakah Yamani) = (Dia adalah Washi Imam Mahdi) = (Dia adalah Washi).

Kira bilangan (هو اليماني - Dialah Yamani) menggunakan penjumlahan kecil dan saudara akan mendapati ia sama dengan (27) huruf dari Ilmu yang disebarkan Al-Qaim (as) kepada manusia.

Abi Abdillah (as) berkata: (Ilmu ada dua puluh tujuh huruf. Semua yand didatangkan kepada rasul dua huruf. Manusia tidak mengetahu sehingga hari ini melainkan dua huruf ini. Tetapi jika Qaim kita bangikit, beliau akan membawa keluar dua puluh lima huruf untuk disebarkan di kalangan manusia dan ditambah dua huruf untuk disebarkannya dan menjadi dua puluh tujuh huruf).[24]
                                     
هـ و ا ل ي م ا ن ي

Ha + Wau + Alif + Lam + Ya +  Mim + Alif + Nun + Ya

5 + 6 + 1 + 3 + 1 + 4 + 1 + 5 + 1 = 27

Kemudian kira bilangan (أصحاب اليمين  - sahabat Al-Yamani) di dalam ayat:

﴿كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ * إِلَّا أَصْحَابَ الْيَمِينِ﴾

(Tiap-tiap diri, untuk apa yang ia telah usahakan, akan dikekalkan * Kecuali para sahabat yang kanan, [25]

Al-Yamin dikira menggunakan penjumlahan besar dan ditukar kepada penjumlahan kecil dan hasilnya akan menjadi:

أصحاب اليمين
Alif + Sad + 'Ha + Alif + Ba + (Alif Lam Ya Mim Ya Nun)

1 + 9 + 8 + 1 + 2 + (1 + 4 + 1) = 27

Saudara tahu bahawa bilangan (27) mewakili huruf dua puluh tujuh dari ilmu (mengenal Allah dan mentauhidkanNya Yang Maha Suci) yang Imam Mahdi (as) akan sebarkan kepada manusia.

Saudara sudah tahu daripada pengiraan sebelumnya bahawa Al-Yamani adalah Washi Imam Mahdi (as) dan Mahdi Pertama, adalah bekas kepada dua puluh tujuh huruf ilmu. Kerana dia adalah mangkuk (bekas) yang menerima limpahan dari Imam Mahdi (as) dan dicurahkan kepada sahabatnya. Oleh itu, Al-Yamani dinisbahkan kepada Imam Mahdi (as).adalah (huruf - نْ) Nun dan titik Nun.

Allah berfirman:

﴿نْ وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ۞ مَا أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ  ۞ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ  ۞ وَإِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ  ۞ فَسَتُبْصِرُ وَيُبْصِرُونَ  ۞  بِأَيِّكُمُ الْمَفْتُونُ ۞ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ﴾

Nun. Dengan pena dan apa yang mereka tulis, * Engkau - Dengan sebab nikmat pemberian Tuhanmu - bukanlah seorang gila. * Dan sesungguhnya, bagi kamu adalah ganjaran yang tidak putus-putus. * Dan sesungguhnya, kamu mempunyai akhlak yang sangat mulia. * Jadi, kamu akan melihat dan mereka akan melihat * Siapakah di antara kamu yang menderita. * Sesungguhnya Tuhan kamu amat mengetahui siapa yang sesat dari jalan-Nya, dan Dia amat mengetahui akan orang yang mendapat petunjuk..[26]

Al-Yamani dinisbahkan pada 313 sahabat Imam Mahdi adalah huruf Ba (ب), dan dia adalah titik Ba dalam بسم الله الرحمن الرحيم. Ia mempunyai dua makam Risalah dan Wilayah, dan pada zaman ini dia mewakili Muhammad dan Ali, (Shalawat Allah 3alihima) dan masing-masing adalah Kota dan Pintunya, jadi ke mana kamu hendak pergi?

﴿وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَيْطَانٍ رَجِيمٍ * فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ * إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِلْعَالَمِينَ * لِمَنْ شَاءَ مِنْكُمْ أَنْ يَسْتَقِيمَ* وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ﴾

Dan ia bukanlah perkataan syaitan, yang direjam. * Jadi ke mana kamu hendak pergi? * Ia tidak lain hanyalah peringatan kepada seluruh alam * Bagi sesiapa yang dikehendakiNya di antara kamu untuk mengambil jalan yang lurus. * Dan kamu tidak berkehendak kecuali dikehendaki Allah - Tuhan sekalian alam. [27]
                 
Saudara akan tahu daripada pengiraan sebelumnya bahawa Ashhab Al-Yamin (sahabat kanan), mereka adalah para sahabat Al-Yamani juga, ianya adalah mangkuk berisi dua puluh tujuh huruf Ilmu, kerana mereka adalah mangkuk yang menerima limpahan dari Yamani, Washi dan utusan Imam Mahdi (as) kepada semua manusia, maka mereka mencurahkan ilmu kepada manusia, mereka adalah 313.

Untuk membolehkan saudara tahu lebih lanjut:

Ada banyak bukti-bukti seruan dakwah, saya datang dengan apa yang telah ditugaskan kepada para Nabi dan para Rasul (as), Muhammad (S) dan Imam-imam (as). Salah seorang daripada saudara-saudara Ansar Imam Mahdi, adalah Encik Dhia’ Al-Zaidi, telah menyusun sepuluh dalil-dalil dalam kitabnya Al-Nur Al-Mubin (Cahaya Yang Menerangkan), yang telah dicetak dan saudara boleh melihatnya, begitu juga Al-Balagh Al-Mubin (Risalah Penerangan) Bahagian 1  disusun oleh Syeikh Nazim Al-‘Uqaili (semoga Allah mememeliharanya). Sebahagian daripada bukti-bukti Dakwah adalah:

1 Riwayat dari Nabi Muhammad (S) dan para Imam yang menyebut nama, negara dan sifat-sifat. [28]
2 Ilmu yang jelas [muhkam] dan kiasan [Mutashabah] dan laluan (jalan) langit-langit, ia adalah daripada keunikan (khusus) dan rahsia-rahsia Aimmah (as).
3 - Mubahilah / sumpah Li'an (Qism Al-Barrah) / dakwah kepada kebenaran, dan lain-lain
4 Al-Kasyaf (diperlihatkan) semasa sedar dan rukya (mimpi benar) dilihat semasa tidur oleh sejumlah besar manusia terhadap Al-Rasul Muhammad , Ali (as), Al-Zahrah (as)  dan Aimmah (as) kerana mereka mengekalkan kebenaran dakwah ini, dan rukya mereka absah (tsabit), dan ia adalah benar dari Al-Quran dan riwayat-riwayat [hadith] daripada mereka (as).[29]

Di samping itu dengan apa yang saudara telah putuskan dan yang saudara lakukan mengenai ramalan Nostradamus dalam buku saudara, bab kedua, di mana saudara memetik teks ini:

(Abad Ketiga, ramalan ke 94
selama lima ratus tahun lagi mereka akan memberi perhatian kepada beliau
kerana beliau adalah hiasan di zamannya,
maka semua pendedahan yang besar yang secara tiba-tiba,
akan yang dihantar akan membuat orang-orang abad tersebut gembira).

Jadi apakah ilham (wahi) yang lebih besar selain rukya (pengelihatan mimpi benar) yang dilihat oleh sebilangan besar manusia dan yang menunjukkan kebenaran pemiliknya?

Saudara baca dengan teliti, dan carilah kebenaran di hadapan mata saudara, dan cari dengan teliti dan saksama oleh diri sendiri dan jauhkan diri dari api neraka. Saya memohon kepada Allah untuk memberi hidayah kepada saudara jika saudara menginginkannya, dan untuk menunjukkan kepada saudara yang benar sebagai kebenaran supaya saudara mengikutnya, dan untuk menunjukkan kepalsuan itu palsu supaya saudara mengelaknya.

والحمد لله وحده
Dan pujian hanya kepada Allah

Ahmad Al-Hassan


Jamaadi Al-Awwal / 1426 H...


✡✡✡✡✡

---------------------------
[1] Hud 11:103-104.
[2] - Ghaibah Al-Thusi: halaman 164-166 Hadits 127, dan ahhalaman 336 Hadits 282, Dalail Al-Imamah oleh Al-Thabariy (Al-Syi3i): halaman 529-530 Hadits 504, Al-Ikhtishash oleh Al-Syeikh Al-Mufid: halaman 209, Al-Hidayah Al-Kubra oleh Al-Hussein Bin Hamdan Khashibiy: halaman 362 dengan jalan yang berbeza.
[3] - Ghaibah Al-Syeikh Al-Thusi: halaman 279, Jamal Al-Usbu3: halaman 306, Mishba7 Al-Kaf3amiy: halaman 547, Mafati7 Al-Jinan: halaman 618.
[4] - Amirul Mukminin (as) dalam satu khutbahnya: (... dan ketahuilah oleh mu bahawa belajar menghafal dari para sahabat Rasulullah (S). Sesungguh aku dan Ahli Baitku disucikan dari perkara keji, telah berkata Rasulullah (S) Janganlah kamu mendahului mereka nanti kamu tersesat, Janganlah bersaing dengan mereka nanti kamu mendapat kesukaran, Janganlah kamu meninggalkan mereka nanti kamu dimusnahkan, Dan jangan mengajar mereka kerana mereka lebih berilmu daripada kamu, yang besar Yang lebih pandai dari kamu kecil ...) Mishba7 Al-Balaghah, Mustadrak Nahj Al-Balaghah: Jilid 1 halaman 142.
[5] - Al-Baqarah 2:196
[6] - Abd Al-3aziz Al-Qirathisiy berkata: Aku masuk menenui Abi Abdillah (as), maka aku menyebut kepadanya sesuatu mengenai urusan seorang syi’ah dan pendapat-pendapat mereka, Beliau berkata: (Wahai Abd Al-3aziz  bahawa iman mempunyai sepuluh darjat yang berbeza seperti menaiki mata tangga, setingkat demi setingkat, Maka janganlah orang yang berada di mata tangga pertama berkata sesuatu pada orang yang di mata tangga kedua, janganlah orang yang di mata tangga kedua berkata sesuatu pada yang di mata tangga ketiga bahawa darjat kamu rendah sehingga akhir yang kesepuluh. Beliau berkata Salman pada darjat kesepuluh, Abu Zhar kesembilan dan Al-Miqdad pada darjat kelapan, wahai Abd Al-3aziz...). Al-Khishal Al-Syeikh Al-Shaduq. Halaman 448
Dan dari Abi Abdillah (as): (Iman mempunyai sepuluh darjat, Adalah Al-Miqdad dalam darjat kelapan, Abu Zhar kesembilan, dan Salman dalam darjat kesepuluh) Bihar Al-Anwar: Jilid 22 halaman 341.
Dan Nabi (S): (Salman dari kami Ahl Al-Bait) 3uyun Akhbar Al-Redha (as):. Jilid 1 halaman 70
Diriwayatkan oleh Al-Shaduq dengan sanad dari Musayyib bin Najabh, dari Ali (as) bahawa yang berkata kepadanya: (Diceritakan kepada kami dari sahabat-sahabat Muhammad (S), Diceritakan kepada kami Abu Zhar Al-Ghifari. Beliau berkata:. Belajar ilmu dan kemudian bersandaran dengannya dan diikat dengan ikatan yang kuat. Mereka berkata:. Diriwayatkan Huzaifah katanya: mengetahui nama-nama orang-orang munafik, mereka berkata: telah diriwayatkan Ammar bin Yasser, katanya: orang yang beriman penuh dengan ketulenan iman, lupa, jika ingat ia berzikir dikatakan. diriwayatkan dari Abdullah bin Mas’ud beliau berkata:. membaca Al-Quran maka dihidangkan di sisinya, berkatalah mereka: Diceritakan kepada kami Salman Al-Farisi, beliau berkata, dia mengetahui ilmu awal dan akhir, ia adalah lautan yang tidak kering, dan ia adalah dari kami Ahl Al-Bait) Al-Amali:. halaman 324.
[7] diriwayatkan Al-Shafar dalam Mukhtashar Bashair Al-Darajat dari Musa bin Omar bin Yazid Al-Shiqal dari Al-Hasan bin Mahbub dari Sholeh Ibn Hamzah dari Aban dari Abi Abdillah (as) katanya: (Ilmu ada dua puluh tujuh huruf. Semua yang didatangkan kepada rasul dua huruf. Manusia tidak mengetahuinya sehingga hari ini melainkan dua huruf ini. Tetapi jika Qaim kita bangikit, beliau akan membawa keluar dua puluh lima huruf untuk disebarkan di kalangan manusia dan ditambah dua huruf untuk disebarkannya dan menjadi dua puluh tujuh huruf) Mukhtashar Bashair Al-Darajat:. halaman 117.
[8] - Al-Qashash 28:5 
[9] Al-Israa 17:46
[10] - dari Harun, dari Abi Abdillah (as), beliau berkata kepadaku: (Mereka menyembunyikan Bismi Allahi Al-Rahmani Al-Rahim, demikian oleh Allah, yang terbaik daripada nama-nama mereka yang tersembunyi. Dan apabila Rasulullah (S) memasuki rumahnya dan Quraisy berkumpul terhadapnya baginda kuatkan suara akan membaca Bismi Allahi Al-Rahmani Al-Rahim dan menaikkan suaranya dengannya. Jadi Qurash berpaling dalam penerbangan, dan Allah AWJ menurunkan ayat mengenainya:
﴿ وَإِذَا ذَكَرْتَ رَبَّكَ فِي الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْاْ عَلَى أَدْبَارِهِمْ نُفُوراً﴾
dan Kami adakan tutupan di atas hati mereka dan sumbatan di telinga mereka, agar mereka tidak dapat memahaminya. Dan apabila kamu menyebut Tuhanmu saja dalam Al Quran, niscaya mereka berpaling ke belakang karena bencinya, [Al-Israa17:46]) Al-Kafi: Jilid 8 halaman 266.
Dan Abi Hamzah katanya, Ali Bin Al-Hussein (as) berkata: (Ya Tsimali apabila sholat kamu dirikan syaitan akan datang mendampingi Imam lalu berkata: Adakah mengingat Tuhannya?. Jika ia berkata ya ia akan pergi dan jika dia berkata tidak, ia akan menunggang di atas bahunya maka adalah imam kaum itu sehingga mereka meninggalkannya, dia berkata: lalu aku berkata, semoga aku menjadi tebusan tuan: mereka tidak membaca Al-Qur'an beliau berkata: ya betul, bukan di mana arah kamu pergi Ya Tsimali, tetapi ia adalah jihar (bacaan kuat) Bismi Allahi Al-Rahmani Al-Rahim) Wasail Al-Syiah (Aali Al-Bait) - Al-Hurr Al-3amali: Jilid 6, halaman 75.
[11] Al-Muddatstsir 74:30-31
[12] Al-Muddatstsir 74:39-40
[13] Al-Mufadhdhal bin ‘Umar telah berkata: Aku mendengar Aba Abdillah (as) berkata: (Pemilik Urusan akan mempunyai dua keghaiban, salah satunya akan panjang (lama), sehingga sebahagian mereka akan mengatakan dia telah mati, sebahagian pula akan berkata dia telah dibunuh, dan sebahagian pula akan mengatakan dia telah pergi. Sehingga tiada satu pun yang tinggal melainkan sedikit . Dan tiada seorang pun yang mengetahui urusannya hatta anak-anak dari keturunannya atau orang lain, melainkan maula yang akan memenuhi urusannya.) Al-Ghaibah oleh Al-Syeikh Al-Thusi: halaman 161-162 hadits no. 120.
[14] Dari Imam Al-Baqir (as) dalam riwayat yang panjang sehingga sampai pada kata: (Tiada pada panji-panji itu panji memberikan petunjuk selain dari panji Al-Yamani, ia adalah panji-panji hidayah, kerana ia menyeru kepada pemilik kamu, Apabila Al-Yamani keluar, diharamkan penjualan senjata kepada manusia dan seluruh muslim, dan apabila Al-Yamani keluar pergilah kepadanya, kerana sesungguhnya panjinya adalah panji hidayah, ia tidak dibenarkan bagi seorang Muslim pun berpaling darinya, sesiapa yang berbuat demikian dia adalah dari ahli neraka, kerana ia menyeru kepada kebenaran dan ke jalan yang lurus) Al-Ghaibah Al-Nu’mani:. halaman 264.                        
[15] Ghaibah Al-Thusi: halaman 150, Ghaiyah Al-Maraam: Jilid 2 halaman 241, Bihar Al-Anwar: Jilid 53 halaman 147.
[16] - Ghaibah Al-Thusi: halaman 385, Al-Burhan: Jilid 3 halaman 310, Bihar Al-Anwar: Jilid 53 halaman 148.
[17] - Mukhtashar Bashair Al-Darajaat: halaman 38, Ghaibah Al-Thusi: halaman 478, Bihar Al-Anwar: Jilid 53 halaman 145.
[18] - Ghaibah Al-Nu3mani: halaman 223, Bihar Al-Anwar: Jilid 51 halaman 40, Mu3jam A7adits Imam Mahdi (as): Jilid 3 halaman 237.
[19] - Basyarah Al-Islam: halaman 148, lampu kompaun: p 331, Ilzam Al-Nashib: Jilid 2 halaman 174.
[20] - Basyarah Al-Islam: halaman 181.
[21] - Kamal Al-Din: halaman 653, Jami3 A7adits Al-Syi3ah: Jilid 14, halaman 568, Mu3jam A7adits Imam Mahdi (as): Jilid 3 halaman 41.
[22] - Muntakhab Al-Anwar Al-Madhiah: halaman 343.
[23] - Misba7 Al-Mutahijad: halaman 826, Misbaa7 Al-Kaf3amiy: halaman 543, Mukhtashar Bashair Al-Darajaat: halaman 35, Mafati7 Al-Jinan: halaman 215.
[24] - Mukhtashar Bashair Al-Darajaat: halaman 117, Bihar Al-Anwar: Jilid 52 halaman 336.
[25] - Al-Muddatstsir 74:38-39
[26] Al-Qalam 68:1-7
[27] Al-Takwir 81:26-29
[28] - Terdahulu disebutkan beberapa riwayat tersebut darinya (as), untuk mengetahui lanjut lihat terbitan ansar Imam Mahdi (as).
[29] – Adapun Al-Quran telah menyebutkan banyak mengenai rukya, Allah berfirman:
﴿وَإِذْ قُلْنَا لَكَ إِنَّ رَبَّكَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤْيا الَّتِي أَرَيْنَاكَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَالشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِي الْقُرْآنِ وَنُخَوِّفُهُمْ فَمَا يَزِيدُهُمْ إِلَّا طُغْيَاناً كَبِيراً﴾
Dan (ingatlah) ketika Kami wahyukan kepadamu, bahawa sesungguhnya Tuhanmu meliputi akan manusia; dan tiadalah Kami menjadikan pengelihatan (rukya) yang telah kami perlihatkan kepadamu melainkan sebagai satu ujian bagi manusia; dan pokok yang dilaknat di dalam Al-Quran; dan Kami beri mereka takut maka semuanya itu tidak menambahkan mereka melainkan dengan kekufuran yang melampau. [Israa’ 17:60].
Dia berfirman:
﴿لَقَدْ صَدَقَ اللَّهُ رَسُولَهُ الرُّؤْيا بِالْحَقِّ لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ آمِنِينَ مُحَلِّقِينَ رُؤُوسَكُمْ وَمُقَصِّرِينَ لا تَخَافُونَ فَعَلِمَ مَا لَمْ تَعْلَمُوا فَجَعَلَ مِنْ دُونِ ذَلِكَ فَتْحاً قَرِيباً﴾
Demi sesungguhnya! Allah tetap menyatakan benar RasulNya dalam perkara mimpi (rukya) itu dengan kenyataan yang sebenar; iaitu sesungguhnya kamu tetap akan memasuki Masjid Al-Haram - insya Allah - dalam keadaan aman dengan mencukur kepala kamu, dan kalau (tidak pun) menggunting sedikit rambutnya, serta kamu tidak merasa takut kerana Ia mengetahui yang kamu tidak mengetahuinya; maka Ia menyediakan sebelum itu, satu kemenangan yang dekat. [Al-Fath 48:27].
Dia Yang Maha Suci berfirman dengan membawa tentang kisah Nabi Ibrahim (as):
﴿فَلَمَّا بَلَغَ مَعَهُ السَّعْيَ قَالَ يَا بُنَيَّ إِنِّي أَرَى فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانْظُرْ مَاذَا تَرَى قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ﴾

Maka ketika anaknya itu sampai (umur) berusaha bersama-sama dengannya, Nabi Ibrahim berkata: "Wahai anakku! Sesungguhnya aku melihat dalam mimpi bahawa aku akan menyembelihmu; maka fikirkanlah apa pendapatmu?". Anaknya menjawab: "Wahai ayah, jalankanlah apa yang diperintahkan kepadamu; Insya Allah, ayah akan mendapati daku dari orang-orang yang sabar". [Al-Shaffaat 37:102].
Maka Allah memuji Ibrahim; kerana membenarkan rukya:
﴿قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْيا إِنَّا كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ﴾
"Engkau telah menyempurnakan maksud mimpi yang engkau lihat itu". Demikianlah sebenarnya Kami membalas orang-orang yang berusaha mengerjakan kebaikan. [Al-Shaffaat 37:105].
﴿إِذْ قَالَ يُوسُفُ لَأَبِيهِ يَا أَبَتِ إِنِّي رَأَيْتُ أَحَدَ عَشَرَ كَوْكَباً وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ رَأَيْتُهُمْ لِي سَاجِدِينَ﴾.
ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: "Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku". [Yusuf 12:4].
Allah SWT telah wahyukan kepada ibu Musa (as) dengan rukya (mimpi):
﴿وَأَوْحَيْنَا إِلَى أُمِّ مُوسَى أَنْ أَرْضِعِيهِ فَإِذَا خِفْتِ عَلَيْهِ فَأَلْقِيهِ فِي الْيَمِّ وَلا تَخَافِي وَلا تَحْزَنِي إِنَّا رَادُّوهُ إِلَيْكِ وَجَاعِلُوهُ مِنَ الْمُرْسَلِينَ﴾
Dan Kami wahyukan kepada ibu Musa:" Susukanlah dia; dalam pada itu, jika engkau takutkan sesuatu bahaya mengenainya, maka lepaskanlah dia ke laut; dan janganlah engkau merasa bimbang dan jangan pula berdukacita; sesungguhnya Kami akan mengembalikannya kepadamu, dan Kami akan melantiknya menjadi salah seorang dari Rasul-rasul Kami. [Al-Qashash 28:7].
Sebagaimana raja Mesir melihat penglihatan (rukya) yang menjadikan Nabi Allah Yusuf (as) memperlihat kebenaran rukya dan mengatur ekonomi Mesir,
﴿وَقَالَ الْمَلِكُ إِنِّي أَرَى سَبْعَ بَقَرَاتٍ سِمَانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجَافٌ وَسَبْعَ سُنبُلاَتٍ خُضْرٍ وَأُخَرَ يَابِسَاتٍ يَا أَيُّهَا الْمَلأُ أَفْتُونِي فِي رُؤْيَايَ إِن كُنتُمْ لِلرُّؤْيَا تَعْبُرُونَ﴾
Dan raja Mesir berkata: "Sesungguhnya aku bermimpi melihat: tujuh ekor lembu yang gemuk dimakan oleh tujuh ekor lembu yang kurus, dan aku melihat tujuh tangkai (biji-bijian) yang hijau dan tujuh tangkai lagi yang kering. Wahai ketua-ketua kaum (yang hadir, terangkanlah kepadaku tentang mimpiku ini, kalau kamu orang yang pandai menafsirkan mimpi".  [Yusuf 12:43]..
Adapun apa yang datang dari Nabi dan keluarganya adalah banyak, disampaikan sebahagian daripadanya:
Al-Rasul (S) bersabda: (tiada kenabian selepasku, melainkan Al-Mubasyirat. Dikatakan:. Wahai Rasulullah, apakah Al-Mubasyirat? Baginda bersabda: Rukya orang-orang yang sholeh) Al-Dae Al-Mantsur: Jilid 3 halaman 312, Bihar Al-Anwar: Jilid 58 halaman 192. Dan juga ia diriwayatkan dalam Jilid (Juzuk) yang sama halaman 177 dengan perkataan ini: Tiada lagi kenabian melainkan Al-Mubasyirat, mereka berkata, Apakah Al-Mubasyirat... hingga akhir. diriwayatkan juga dalam kata-kata yang berbeza daripada sumber-sumber ini: Kitab Muwatta: Jilid 2 halaman 957, Musnad Ahmad:. Jilid 5 halaman 454, dan Jilid 6 halaman 129, Sahih Bukhari: Jilid 8 halaman 69, Majma3 Al-Zawaa'id: Jilid 7 halaman 173, 3amdah Al-Qari: Jilid 24 halaman 134, Al-Mu3jam Al-Kabir:. Jilid 3 halaman 197, dan sumber-sumber lain.
Dari Nabi (S) sabdanya: (tidak akan keluar Mubasyirat kenabian melainkan Rukya orang-orang yang sholeh tetapi penglihatan yang baik dilihat oleh seorang Muslim atau melihatnya) Bihar Al-Anwar: Jilid 85 halaman 192, Sahih Muslim:. Jilid 2 halaman 38, Sunan Al-Nasa’ei:. Jilid 2 halaman 217, Sahih Ibn Hibban:. Jilid 13 halaman 411, Kanz Al-3ummal: Jilid 15 halaman 368..
Dan Al-Redha (as) berkata: (Diceritakan oleh bapaku dari datukku, dari ayahnya bahawa Rasulullah (S) bersabda: ... Bahawa Rukyah yang benar (Al-Shadiqah) satu per tujuh puluh bahagian kenabian) 3uyun Akhbar Al-Redha (as): Jilid 1 halaman 288, Man La Yahdhuru Al-Faqih Jilid 2 halaman 585, Bihar Al-Anwar: Jilid 49 halaman 283, dan sumber-sumber lain..
Dan Al-Redha (as) berkata:  berkata: (Rasulullah (S) jika baginda selepas (sholat) subuh Baginda bersabda kepada para sahabatnya: Apakah sesiapa mempunyai Mubasyirat? Iaitu yang mempunyai rukya) Al-Kafi: Jilid 8 halaman 90, Bihar Al-Anwar: Jilid 58 halaman 177.



Tiada ulasan: