Ahad, 21 Februari 2021

Doakan bapa saya / Perbahasan Ilmiah Dijawab Tikaman Lidah

 


Himpunan Pos Di Laman Facebook Rasmi

Doakan bapa saya

Ahmed Alhasan احمد الحسن / 19 Mac 2014:

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Saya mohon kepada Allah agar anda berada dalam keadaan baik dan sihat.

Ahmad Alyamany menulis:

Al-Salamu 3alaikum, Saidi wa Maulai Ahmad Al-Hassan

Saya bergerak pergi ke rahmat Allah Taala hari ini. Ayah saya adalah seorang ansar Kuwait. Haji Habib Yusuf Habib Jaragh. Saya mohon kepada Allah agar menjadi salah seorang ansar tuan di dunia dan akhirat. Dan saya meminta agar tuan mendoakan ayah saya, Wahai ayah saya mohon ampunan dan kemaafan atas kekurangan kami. Wa l-Hamdu Lillahi Wahdah.

Demi Allah, dia banyak bertahan dan berdiri teguh dalam menyokong kebenaran Ahmad (as) walaupun semua yang dia hadapi.

Jawapan /

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

Semoga Allah memberi ganjaran dan menerima perbuatan anda dan semoga Allah merahmati ayah anda yang baik, dan saya mohon kepada Allah agar menaikkan kedudukannya dan membangkitkannya bersama Muhammad dan keluarga Muhammad, dan Allah menjadikannya sebagai penerima dan pemberi syafaat, kerana dia telah mendokong kebenaran dan menegakkannya di zaman ketika pendokong dimuliakan. Semoga Allah memberi ganjaran kepadanya atas nama Muhammad dan keluarga Muhammad, ganjaran terbaik untuk orang-orang yang baik.

 

✡✡ ✡✡ ✡✡

 

Ahmed Alhasan احمد الحسن / 27 Mac 2014:

Perbahasan Ilmiah Dijawab Tikaman Lidah

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Saya mohon kepada Allah agar anda berada dalam keadaan baik dan sihat.

Saya tidak menemukan apa-apa selain sikap tidak senonoh sebagai tindak balas kepada perbincangan ilmiah saya yang tepat dan adil mengenai apa yang ditulis oleh Marajik terdahulu, Al-Shirazi, dan anda dapat menilai, sebagai pembaca dan pengunjung halaman yang diberkati ini, apa ertinya bertindak balas dengan lidah kasar terhadap cadangan ilmiah yang tepat:

http://www.youtube.com/watch?v=YUQMKfBKDJg

Setelah saya menerangkan bahawa teori evolusi terbukti secara ilmiah, ia bergerak untuk membincangkan kejahilan mereka yang menolaknya untuk menjelaskan sama ada jawapan mereka mempunyai nilai ilmiah yang paling rendah, atau mereka memasukkan hidung mereka ke dalam masalah ilmiah yang mereka tidak dapat memahaminya serta tidak dapat membincangkan atau memberi jawapan balas. Saya telah membincangkannya sebelumnya, di halaman ini adalah apa yang ditulis oleh Muhammad Al-Shirazi dalam bukunya "Antara Islam dan Darwin" dan ia menunjukkan, dengan bukti ilmiah (saintifik) yang tepat dan ia tidak dapat diterima kembali, bahawa buku ini tidak lebih dari sekadar kejahilan, walaupun penulisnya yang telah meninggal dunia menganggap Marajik Al-Shirazi yang pertama dan menganggapnya sebagai imam mereka, dan orang-orang yang mengejarnya adalah mereka yang termakan dengan apa yang dia tawarkan.

Inilah yang disebut dalam definisi di halaman rasmi mereka:

http://www.alshirazi.com/autobiography/shirazi/shirazi.htm

Ini adalah halaman buku-bukunya, di mana buku "Antara Islam dan Darwin" disebut sebagai salah sebuah bukunya:

http://www.alshirazi.com/compilations/nirai/nirai.htm

Saya menunggu orang-orang yang dipanggil sebagai Imam untuk tampil ke hadapan dan mempertimbangkan apa yang dikemukakannya secara ilmiah sebagai tindak balas terhadap apa yang saya terangkan bahawa sebahagian besar bukunya adalah kejahilan, tidak lebih dari itu, tetapi saya tidak dapat menjumpai apa-apa selain bahasa tidak senonoh yang mereka sangat mahir menggunakannya. Dan pendapat Marajik mereka saat ini, Shadiq Al-Shirazi, tidak perlu berhutang budi kepadanya, dan di sini dia memanggil mereka kepadanya dan mereka akan menjawabnya. Ini adalah video di mana beberapa orang yang beriman, semoga Allah memelihara mereka, yang mengumpulkan kata-kata Shadiq Al-Shirazi sambil memerintahkan wakilnya untuk menghamburkan lidah (kata-kata), Dan juga tindak balas saudara-saudaranya dan wakil-wakilnya terhadap apa yang diperintahkannya kepada mereka, dan mengucapkannya dengan cara yang tidak baik, dan bahkan mungkin kata-kata "tidak senonoh" dan tidak menggambarkan kata-kata mereka dengan tepat.

http://www.youtube.com/watch?v=YUQMKfBKDJg

Dan sekarang kita akan terus membincangkan apa yang diusulkan atau diterima oleh orang lain, dan kita akan terus menunggu (walaupun menunggu tanpa harapan) Shadiq Al-Shirazi atau wakil-wakilnya untuk mempertahankan kebodohan yang dikemukakan oleh Imam mereka Muhammad Al-Shirazi dalam buku "Antara Islam dan Darwin".

 

✡✡ ✡✡ ✡✡

 

Sebelum ✡✡ Kandungan ✡✡ Berikutnya

 

Tiada ulasan: