Sabtu, 13 Mac 2021

Takziah - ulasan-ulasan

 


Himpunan Pos Di Laman Facebook Rasmi

 

Ahmed Alhasan الحسن احمد / 2 Januari 2016:

Al-Salamu 3alaikum Wa Rahmat Allah Wabarakatuh

Ina Lillah Wa Ina Ilaihi Raji3un. Saya mengucapkan takziah dengan sepenuh hati kepada keluarga dan pencinta Sheikh Nimr Baqir Al-Nimr, yang dibunuh oleh pihak berkuasa Wahhabi Aali Saud dengan tidak adil dan tidak sah.

Saya mohon kepada Allah agar mengilhamkan keluarganya untuk bersabar dengan apa yang menimpa mereka.

Ulasan / 3 Januari 2016:

T. Mahmud Ali Al-Bahadili: Wa 3alaikumu Al-Salamu Wa Rahmat Allah Wabarakatuh ... Semoga Allah memberkati tuan, Maulai, semoga Allah memberi ganjaran besar kepada tuan, dan Allah kurniakan kesabaran, di hati keluarganya, dengan hak Muhammad dan keluarga Muhammad (as).

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Al-Salamu 3alaikum Wa Rahmat Allah Wabarakatuh. Semoga Allah memberkati anda, Semoga Allah memberi ganjaran pada anda dengan ganjaran terbaik untuk orang-orang yang membuat kebaikan. Saya mohon kepada Allah agar melindungi ayah anda yang tersayang dan membimbing langkah-langkahnya untuk setiap kebaikan. Salam saya kepadanya dan keluarga anda yang mulia dan kepada semua saudara-saudara anda orang-orang yang beriman.

Ulasan / 3 Januari 2016:

Zakaria Al-Faisily Zaki: Wa 3alaikum Al-Salamu Wa Rahmat Allah Wabarakatuh.

لا حول ولا قوة ألا بالله ألعلي ألعظيم

dan sesungguhnya kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertakwa, Laknat Allah ke atas Aali Saud.

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Al-Salamu 3alaikum Wa Rahmat Allah Wabarakatuh. Semoga Allah memberkati kamu dan mengurniakan ganjaran kebaikan untukmu. Salamku kepada ayah yang dikasihi, semoga Allah melindunginya, dan kepada keluarga yang terhormat.

Ulasan / 3 Januari 2016:

Sarmed Alyamani: Saidi wa Maulai, semoga Allah memberi ganjaran besar kepadamu kerana kehilangan anak dan saudara kita, Jurutera Shauqi Abd Al-Karim, yang meninggal dunia hari ini, dan kesunyiannya berada di dunia ini setelah keluarganya dan tanggungannya meninggalkannya kerana dakwah Al-Haqq .. jadi saya harap agar tuan tidak melupakan dia dalam doa tuan, Saidi wa Maulai, semoga Allah melindungi tuan, Ahl Baitmu, tanggungan, dan ansar tuan.

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Al-Salamu 3alaikum Wa Rahmat Allah Wabarakatuh. Ina Lillah Wa Ina Ilaihi Raji3un. 

Semoga Allah mengurniakan ganjaran besar kepada Jurutera Shauqi pada anaknya, dan saya mohon kepada Allah agar mengilhamkan dia dengan kesabaran atas apa yang terjadi padanya dan mengganti kerugian kepadanya dengan kebaikan. Dialah Penolongku dan Dia lah juga Yang menjadi penolong orang-orang soleh.

Ulasan / 3 Januari 2016:

Mustafa Hamid Ali Al-Wa’ili: Al-Salamu 3alaikum Wa Rahmatu Allahi Wabarakatuh.. Saudara, untuk seharian saya nantikan ... Saya tidak akan jemu dengan sabar dan kurang sabar. Bukan dari saya saudaraku, bahawa saya bergabung dengan operasi khas Zhabina di daerah Tuz Khurmatu, tidak ada ahli politik yang melawat dan bertanya kepada kelembutan bukan dari pegawai kanan, sebaliknya, pemerintah bertanya kepada kelembutan, apakah kita disesatkan oleh keadaan ini atau sampaikan risalah setiap pemegang hak, kerana Maulai Al-Yamani berkomunikasi dengannya membaca surat saya. Saya tidak akan berlembut, dan letih, selama satu jam, kami membatalkannya dan menyerahkannya kepada tentera, tetapi saya mempunyai kesabaran saya sendiri.

Wa l-Salamu 3alaikum Wa Rahmatu Allahi Wabarakatuh.

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Al-Salamu 3alaikum Wa Rahmatu Allahi Wabarakatuh Anakku yang tersayang, Ali Al-Wa’ili, dan semua anak-anak kesayanganku yang mengorbankan harta yang paling berharga, mereka harus menangkis bahaya dari hal-hal suci dan kehormatan dan tanah berharga Iraq yang suci oleh para nabi dan aushia’ dari masa ke masa dari Adam, Nuh dan Ibrahim sampai ke Al-Mahdi, dan demi Allah keadaan anda membuat saya sedih dan kami tahu bahawa ramai dari mereka yang anda sebutkan adalah orang yang mementingkan dunia dan diri mereka sendiri. Sekiranya harganya adalah darah anda, tetapi saya hanya boleh mendoakan anda. Juga, sayangku, kamu tidak boleh membiarkan dataran kosong untuk tiang-tiang Wahabi, ISIS dan yang lain-lain yang bersangkutan dengan menyerang kesucian dan kehormatanmu. Dan, insya Allah, saya akan mengarahkan orang yang dikasihi dalam pentadbiran pejabat dan juga dalam kepemimpinan Saraya Al-Qaim untuk menyediakan semua yang mungkin untuk anda dari segi sokongan dan bantuan kewangan dan moral.

Ulasan / 3 Januari 2016:

Haydar Nur Al-Musawi: Al-Salamu 3alaikum, wahai Aali Muhammad.

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Wa 3alaikum Al-Salamu Wa Rahmatu Allahi Wabarakatuh. Saya mohon kepada Allah agar melindungi anda dan orang-orang yang berlindung kepada anda, memimpin langkah anda untuk semua kebaikan dan menyelamatkan anda dari semua kejahatan.

 

✡✡ ✡✡ ✡✡

 

Ahmed Alhasan الحسن احمد / 21 Januari 2016:

Al-Salamu 3alaikum Wa Rahmatu Allahi Wabarakatuh

Pertemuan dengan Radio Savior dari Detroit bagi sesiapa yang ingin mendengar:

https://www.youtube.com/watch?v=1Efy6IUUD0A

Sebagai pilihan

https://www.youtube.com/watch?v=A1JxE-WpXMM

 

✡✡ ✡✡ ✡✡

 

Ahmed Alhasan الحسن احمد / 26 Februari 2016:

Al-Salamu 3alaikum Wa Rahmatu Allahi Wabarakatuh

Yang dikasihi orang-orang yang beriman, profesor, tuan-tuan ketua dan syeikh-syeikh yang terhormat di Iran: Semoga Allah memberi ganjaran kepada anda atas semua yang anda lakukan untuk menyampaikan kebenaran kepada manusia [1].

https://www.facebook.com/Ahmed.Alhasan.10313/videos/vb.457397004307968/964372673610396/?type=3&theater__

___________________

[1] klip video merangkumi penerbitan akhbar dalam talian, Zaman Zuhur, dalam bahasa Parsi, yang dikeluarkan oleh para ansae Imam Al-Mahdi di Iran.

 

✡✡ ✡✡ ✡✡

 

Sebelum ✡✡ Kandungan ✡✡ Berikutnya

 

 

Tiada ulasan: