Ahad, 5 September 2021

Sentuhan dan Sihir

 Wanita Dalam Islam [Himpunan Panduan Kata-kata dan Fatwa Imam (as) Mengenai Wanita - 271

 

Pelbagai masalah >> Sentuhan dan Sihir

 

S / Maulai Ahmad mencukupi dengan hak datuk tuan Al-Hussein sebagai jawapan kepada pertanyaan saya.

Al-Salamu 3alaikum, Maulai Ahmad. Saya mengemukakan soalan ke pejabat yang diberkati, dan saya tidak mendapat jawapan. Saya harap tuan membalas soalan saya, karena kami telah kehilangan jalan, dan saya tidak dapat menemukan siapa pun untuk membantu saya selain tuan, wahai wajah Allah. Saya mempunyai adik perempuan yang tinggi ketakwaannya, zuhud dan daya juang hidupnya dengan segala ketenangan, dan telah menyampaikan dakwah tuan yang diberkati hampir 3 tahun yang lalu, dan bagi Allah pujian. Saya percaya padanya setelah dia melihat rukya bahawa seseorang telah naik di atas bumbung Ka'bah dan berkata, "Wahai manusia, Mahdi telah zuhur,  maka mereka membai’ahnya. Dia melihat Al-Zahraa’ (as). Dan dia melihat rukya demi rukya, dan ini berlaku dalam kenyataan, dan penutupnya terbuka..

Tetapi kira-kira setahun yang lalu, keadaannya merosot dan dia mula mendengar lagu-lagu dan menghuraikan kata-kata Khomeini, dan dia mula berjalan dan ketawa sendiri tanpa sebab. Dia selalu berada di luar, dan tiba-tiba dia mulai tertawa di depan umum, dan ada hari-hari dia meninggalkan sholat, dan selama setahun hingga sekarang, kami mendesaknya untuk pergi berjumpa doktor psikiatri, tetapi dia menolak. Kami mengajaknya pergi kepada tuan untuk membacakannya, kerana mungkin telah disentuh syaitan atau sihir. saya berlindung kepada Allah, tetapi dia menolak. Dia kelihatan sangat tua, mungkin berusia lebih dari 45 tahun, dan keadaannya semakin meruncing, kerana ia semakin hari semakin teruk. Dan ayah dan ibunya kesal dengan keadaannya ketika mereka tua, kerana dia hampir bercerai setelah dia mengusir suaminya dan kebanyakan masanya dia duduk sendirian. Apa penyelesaiannya tuan? Tolong berikan jawapan balas kepada saya, wahai doktor, yang tidak doktor baginya, Maulai Ahmad, saya tidak mempunyai doktor melainkan tuan yang boleh memberikan kepada saya ubat yang sesuai.

J / [Semoga Allah memberkati anda, sayangku.

Menurut apa yang digambarkan mengenai keadaannya, dia disentuh jin dan perlu dirawat secara psikologi, dan saya menulis banyak jawapan sebelumnya bagaimana seseorang yang sakit dengan penyakit ini dirawat dengan Al-Quran dan zikir, dan dia sendiri mesti bersedia untuk rawatan dan zikir.

 

Wanita Dalam Islam [Himpunan Panduan Kata-kata dan Fatwa Imam (as) Mengenai Wanita - 272

 

Anda boleh mendapatkan beberapa jawapan ini dalam buku Al-Jawab Al-Munir.][1][2]

 

S / Bismillahi R-Rahmani R-Rahim. Al-Hamdu Lillahi Rabbi l-3alamin. Washalla Allahu 3alaa Muhammad Wa Aali Muhammad, Al-Aimmata Wal-Mahdiiyin. Kepada Al-Syed Ahmad Al-Hassan (as). Saya dan isteri mengalami masalah yang menurut kami adalah dari amalan sihir. Kami memerlukan pertolongan Al-Syed (as). Apa yang tuan nasihatkan? Apa yang perlu kami lakukan, adakah doa atau penyelesaian yang dapat kita singkirkan dari sihir ini? Terima kasih banyak kepada tuan.

J / [Bismillahi R-Rahmani R-Rahim. Al-Hamdu Lillahi Rabbi l-3alamin. Washalla Allahu 3alaa Muhammad Wa Aali Muhammad, Al-Aimmata Wal-Mahdiiyina Wa Salim Taslima.

Ini adalah sekumpulan amalan yang anda dan isteri anda boleh lakukan, dan saya mohon kepada Allah agar menjauhkan anda berdua dari kejahatan manusia dan jin, dariNya Yang Maha Suci, dan memperbaiki segala urusan anda berdua:

1 - Anda dan isterimu hendaklah membaca di tempat anda tinggal Ayat Al-Kursiy dan ayat Al-Nur [Al-Nur 24:35] masing-masing tujuh kali selama sepuluh hari, dan membaca sepuluh ayat pertama dari Surah [Al-Shaffaat 37:1-10] satu kali selama sepuluh hari.

2 - Tulis Ayat Al-Kursiy dan juga كهيعص  dan حمعسق dengan Za'faran (Saffron / Koma-Koma) di atas kertas putih, dan kemudian letakkan kertas itu di dalam air sehingga luntur (larut) tulisannya, dan ambil sedikit air dan direnjis (dipercik) di sudut-sudut rumah anda dan baki air tersebut digunakan untuk mandi seperti mandi junub, dan isteri anda juga melakukan perkara yang sama.

3 - Tulis Ayat Al-Kursiy dengan Za'faran (Saffron/Koma-Koma) di atas kertas putih dan gantung di rumah anda, dan juga Tulis Ayat Al-Sukhrah Surah [Al-A3raaf 7:54,55 dan 56]  atas kertas putih dengan Za'faran dan ianya digantung di rumah anda.

 

_____________________

[1] Kitab Al-Jawab Al-Munir Melalui Internet Jz 4, Soalan 353

[2] Kitab Himpunan Pos Di Laman Facebook Rasmi Al-Syed Ahmad Al-Hassan (as) - h 481

 

Wanita Dalam Islam [Himpunan Panduan Kata-kata dan Fatwa Imam (as) Mengenai Wanita - 272

 

4 - Setiap hari sebelum anda tidur, bacalah  Ayat Al-Kursiy dan juga Ayat Al-Sukhrah dan begitu juga isteri anda. Ayat Al-Sukhrah ada dalam Surah [Al-A3raaf 7:54,55 dan 56].

﴿إِنَّ رَبَّكُمُ اللّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثاً وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَكَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ * ادْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَخُفْيَةً إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ * وَلاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاَحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفاً وَطَمَعاً إِنَّ رَحْمَتَ اللّهِ قَرِيبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِينَ ﴾

5 - Kamu dan isterimu berzikir kepada Allah dengan zikir ini:

(سُبْحَانَهُ هُوَ اللهُ الوَاحِدُ القِهَّار )

(Subhanhu Huwa Allahu l-Wahidu l-Qahhaar)

(Maha Suci Dia Allah Yang Maha Esa lagi Maha Pemaksa) 10,000 kali.][1]

 

S / Bismillahi R-Rahmani R-Rahim. Al-Hamdu Lillahi Rabbi l-3alamin. Washalla Allahu 3alaa Muhammad Wa Aali Muhammad, Al-Aimmata Wal-Mahdiiyina Wa Salim Tasliman Katsiraa. Salam atas Al-Syed Al-Yamani. Tuan, saya mempunyai pertanyaan berkenaan dengan masalah saya dan masalah isteri saya yang khusus dalam bidang ilmu rohani dan amalan-amalan yang membebaskan. Telah dikatakan kepada kami bahawa ada yang terlampir (dipasang) antara kami, dan akan dipakaikan pada saya pakaian dan pakaian isteri saya dan dikembalikan untuk membebaskan ikatan dan kami akan dikurniakan anak. Adakah kami boleh melakukannya, dan adakan ia sah (betul), dan apa yang menyembuhkannya? Beritahulah kami, semoga Allah merahmati tuan.

 

J / [Bismillahi R-Rahmani R-Rahim. Al-Hamdu Lillahi Rabbi l-3alamin. Washalla Allahu 3alaa Muhammad Wa Aali Muhammad, Al-Aimmata Wal-Mahdiiyina Wa Salim Taslima.

Semoga Allah memberikan yang terbaik untuk anda, lakukan perbuatan ini:

1 - Tulis Surat Al-Fatihah, Ayat Al-Kursiy, Surah Tauhid (Ikhlas), Surah Al-Falaq dan An-Nas dengan Za'faran (Saffron/Koma-Koma) pada kertas putih, dan kemudian masukkan (rendam) tulisan itu dalam lima liter air, kemudian anda mandi dengan menggunnakan separuh air dan isterimu mandi separuh lagi

_________________________

1 - Kitab Al-Jawab Al-Munir Melalui Internet Jz 4, hlm 103

 

Wanita Dalam Islam [Himpunan Panduan Kata-kata dan Fatwa Imam (as) Mengenai Wanita - 274

 

air yang masih ada, Sempurnakan mandian seperti mandi junub dan mandi (ghusl) Jumaat, dan (jangan lupa) kumpulkan (tadah) air yang telah digunakan untuk mandian ini dan buangkan di tempat yang suci dan jangan biarkan air itu mengalir dengan air bilik air ke tempat yang tidak bersih.

2- Anda dan isteri anda membaca zikir-zikir ini:

a - Sepuluh ribu kali

(سُبْحَانَهُ هُوَ اللهُ الوَاحِدُ القِهَّار )

(Subhanhu Huwa Allahu l-Wahidu l-Qahhaar)

{Maha Suci Allah, Allah, yang Esa, yang Menakluk}

sepuluh ribu kali dalam masa kurang daripada tiga hari, dan

b - Baca Surah Al-Nur (tujuh puluh kali).

Dan membaca ayat Al-Sakhrah tujuh puluh kali, iaitu:

﴿إِنَّ رَبَّكُمُ اللّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثاً وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَكَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ * ادْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَخُفْيَةً إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ * وَلاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاَحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفاً وَطَمَعاً إِنَّ رَحْمَتَ اللّهِ قَرِيبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِينَ ﴾

c - Membaca Surah Yassin selepas sholat Subuh, dan membaca Surah A;-Waqi3qh selepas sholat Maghrib, selama empat puluh hari.

Wal-Salamu 3alaikum Wa Rahmatu Allahi Wa Barakatuh.][1]

 

S / Al-Salamu 3alaikum Wa Rahmatu Allahi Wa Barakatuh. Tuan, saya mempunyai soalan dan saya harap tuan akan menjawabnya.

Khadam tuan ini telah berkahwin selama tujuh tahun, dan pada awal perkahwinan saya diserang oleh Keiblisan (la) selama lebih dari satu tahun, sehingga saya dapat melihat mereka pada waktu malam dan mereka akan menakutkan saya, dan saya akan menjerit, dan malah akan menyakiti diri sendiri, tetapi dengan kurniaan Allah dan dengan berkat Qaim Aali Muhammad, saya dapat menyingkirkan keadaan ini, dan saya bingung dengan perkara ini dan saya tidak tahu sebabnya, ada yang mengatakan sihir dan sentuhan dari jin dan yang pengetahuannya di sisi Allah.

 

_______________________

[1] Kitab Al-Jawab Al-Munir Melalui Internet Jz 6, hlm.94

 

Wanita Dalam Islam [Himpunan Panduan Kata-kata dan Fatwa Imam (as) Mengenai Wanita - 275

 

Selama bertahun-tahun saya tidak mempunyai anak. Enam bulan yang lalu, saya hamil dan kehilangan kandungan itu pada awal bulan tanpa sebab yang jelas, dan empat bulan kemudian saya hamil lagi dan kandungannya hilang lagi pada masa yang sama pada bulan kedua kehamilan dan tanpa sebab yang jelas dari segi perubatan.. Adalah diketahui bahawa saya mengambil ubat dan terus melakukan imunisasi dan berdoa, dan masalah lain adalah kehamilan tidak muncul. Ia muncul semasa ultrasound atau ujian sehingga janin gugur secara automatik, dan perkara ini membuat doktor yang merawat bingung dan dia tidak mempunyai jawapan!! Saya mendengar bahawa ada perkara yang dipanggil bawahan (Al-Tabi’ah) atau ibu kepada anak yang menggugurkan kandungannya! Juga, sihir mempengaruhi kehamilan dan keabadiannya! Saidi wa Maulai, adakah tuan mempunyai penjelasan pada perkara ini? Itu bukan berlaku pada saya sahaja, ada banyak kejadian seperti ini. Semoga Allah memberikan ganjaran segala yang terbaik untuk tuan dan kami mohon agar tuan mendoakan kami.

J /] Al-Salamu 3alaikum Wa Rahmatu Allahi Wa Barakatuh.

Jangan tinggalkan Sholat Malam.

Pelihara zikir selepas sholat subuh.

Baca Ayat Al-Kursiy dan Al-Muauwizhat (Surah Al-Falaq dan  Al-Nas) sebelum tidur.

Tuliskan ayat Ayat Al-Kursiy dan Al-Muauwizhat  di atas sehelai kertas dengan Za'faran (Saffron/Koma-Koma), rendam tulisan dengan semangkuk air, dan mandi (ghusl) dengan air itu, tetapi jangan biarkan air mandian itu pergi ke tempat yang najis, melainkan kumpulkan dan jiruskan ke atas pokok atau seumpamanya.

Baca 12 ayat pertama Surat Maryam dan 10 ayat pertama Surat As-Shaffaat setiap hari.][1]

 

S / Yang dikasihi, dan saya harap tidak membebankan tuan Ahmad Al-Hassan, tuan yang dikasihi, saya mempunyai salah seorang rakan saya yang telah lama berkahwin, dan ada masalah besar keluarga antara dia dan isterinya. Mereka terdedah lebih dari satu kali,

 

___________________

[1] Kitab Himpunan Pos Di Laman Facebook Rasmi Al-Syed Ahmad Al-Hassan (as) - hlm 557

 

Wanita Dalam Islam [Himpunan Panduan Kata-kata dan Fatwa Imam (as) Mengenai Wanita - 276

dan ternyata ada sihir di antara mereka setelah mereka mendapati kerja untuk sementara waktu dan amalan itu kembali kepada mereka dan menyebabkan ketidakharmonian antara pasangan itu, apa yang akan tuan nasihatkan kepada mereka?

Yang dikasihi Akmad Al-Hassan, harap dapat disegerakan.

J / [Mereka hendaklah menulis Ayat Al-Kursiy dan Al-Muauwizhat (Surah Al-Falaq dan  Al-Nas), Al-Tauhid dan Al-Fatihah dengan Za'faran (Saffron/Koma-Koma) dan air mawar di atas kertas putih, kemudian rendam tulisan itu dengan beberapa liter air, dan keduanya (masing-masing) mandi (ghusl) dengan air ini seperti mana ghusl hari Jumaat, dan kumpulkan air ke dalam bekas dan buang ke tempat yang bersih.]

 

S / Yang dikasihi, saya meminta tuan mendoakan saya. Tuan, beberapa hari yang lalu, saya bertanya tentang rawatan kepada rakan saya untuk masalah sihir, dan setelah melakukan rawatan itu, isterinya melihat orang-orang yang menggunakan sihir, dan keadaannya bertambah buruk, dan bahkan pada suami, apa yang patut mereka lakukan? Keadaan mereka perlukan pertolongan, dan kesihatan isteri juga perlukan pertolongan, Ahmad Al-Hassan.

J / [Masing-masing memegang tasbih dan zikir kepada Allah beribu kali

(سُبْحَانَهُ هُوَ اللهُ الوَاحِدُ القِهَّار )

(Subhanhu Huwa Allahu l-Wahidu l-Qahhaar)

{Maha Suci Allah, Allah, Yang Maha Esa, Yang Maha Menakluk}

dan membaca setiap hari sebelum tidur Surat Al-Yasin dan Al-Waqi'ah dan pada waktu pagi Ayat Al-Kursiy dan Al-Muauwizhatain (Surah Al-Falaq dan Al-Nas).][2]

 

S / Al-Salamu 3alaikum Wa Rahmatu Allahi Wa Barakatuh. Saya meminta maaf kepada tuan, atas kekurangan saya terhadap tuan, tetapi saya mengharap kepada tuan untuk menjawab soalan saya. Tuan, tuan tahu bahawa kami orang Iraq mempunyai kepercayaan, adat dan tradisi dan berpegang padanya. Maka saya harap tuan memberikan jawapan, apakah adat dan tradisi ini benar atau salah? Sebagai contoh, apa yang disebut "kelaziman" bermaksud menjadi lazim, misalnya, bahawa seorang wanita yang baru saja melahirkan (bersalin), tidak dibenarkan dikunjungi wanita yang baru menikah, lazimnya dibiarkan empat puluh hari. Dan barangsiapa yang baru berkahwin tidak akan melihat wanita menikah yang juga bacaannya berakhir sehingga selepas empat puluh hari.

Lelaki juga dalam keadaan yang sama, terhad melihat kali kedua. Agar dia tidak menjadi kelaziman kepadanya dan tersasar sendiri, mengubah penghitungannya menjadi beban dan menjadi penghitungannya sendiri. Itu tidak berlaku, dan jika berlaku, anda menjadi kelaziman membuka mata orang mati sehingga anda menjadi kelaziman

 

_________________

[1] Ulasan Pos Di Laman Facebook Rasmi Al-Syed Ahmad Al-Hassan (as) - pada: 2 Julai 2018

[2] Ulasan Pos Di Laman Facebook Rasmi Al-Syed Ahmad Al-Hassan (as) - pada: 5 Julai 2018

 

Wanita Dalam Islam [Himpunan Panduan Kata-kata dan Fatwa Imam (as) Mengenai Wanita - 277

 

atau melompat dari kubur orang mati, atau memuliakan orang  mati, dan ini adalah perkara-perkara yang kita semua tidak percaya dan lakukan. Saya, dan saya berlindung kepada Allah dari Al-Ana, tidak mempercayai perkara-perkara seperti itu, jadi saya harap tuan menjawabnya, adakah kepercayaan ini benar atau salah? Dan saya harap tuan mendoakan saya dan semua orang yang beriman agar teguh dengan wilayah Ahl Al-Bayt (as), dan saya harap tuan mendoakan saya dengan ziarah solehat dan semoga Allah memberi ganjaran kebaikan kepada tuan.][1]

 

J / [Al-Salamu 3alaikum Wa Rahmatu Allahi Wa Barakatuh.

Semoga Allah merahmati kamu

Tidak sahih][2]

 

S / Al-Salamu 3alaikum Wa Rahmatu Allahi Wa Barakatuh.

Saya melihat seolah-olah ada sebuah bilik yang pintunya dari bilik saya, dan bilik itu gelap. Isteri saya memandangnya dan melihat seolah-olah ada wajah di dalam bilik itu. Saya takut kepadanya, jadi dia memberitahu saya tentang ketakutannya akan hal itu, lalu saya berdiri di pintu bilik dan membaca Surat Al-Nas dan kemudian mula membaca Surat Al-Falaq dan saya ingat bahawa saya menderita sehingga saya dapat menyelesaikannya , terutama pada masa Ayat 

]ومن شر النفاثات في العقد

dan setelah saya selesai membacanya isteri saya memandang saya seolah-olah dia takut saya tidak tahu. Mungkin saya semestinya menjerit di wajah saya dan takut dengannya ketika dia menjerit dan saya terjaga dengan jantung saya berdegup kencang. Tuan yang mulia. Adakah sesuatu yang salah dan apakah rawatannya?

Saya mohon tuan mendoakan saya dan semoga Allah mengasihani ibu bapa tuan.

J /] Wa 3alaikumu s-Salam, Wa Rahmatu Allahi Wa Barakatuh

Semoga Allah merahmati anda

 

____________________

[1] Kami membuat beberapa pengubahsuaian pada soalan agar lebih jelas.

[2] Ulasan Pos Di Laman Facebook Rasmi Al-Syed Ahmad Al-Hassan (as) - pada: 5 Julai 2018

 

Wanita Dalam Islam [Himpunan Panduan Kata-kata dan Fatwa Imam (as) Mengenai Wanita - 278

 

Anda dan isteri anda sentiasa baca Ayat Al-Kursiy dan Al-Muauwizhat (Surah Al-Falaq dan  Al-Nas).

Dan jika isteri anda hamil, maka bacalah sebelum tidur untuk mengelakkan bahaya.

Dan bacakan juga pada segelas air dan renjiskan air di sudut-sudut bilik, pintu, lubang angin, dan di bawah tempat tidur anda.

 

_______________

[1] Ulasan Pos Di Laman Facebook Rasmi Al-Syed Ahmad Al-Hassan (as) - pada: 13 Julai 2018

 

✡✡ ✡✡ ✡✡

                                       

Sebelum ✡✡ Kandungan ✡✡ Berikutnya

           

Tiada ulasan: