2015 11 20
KHUTBAH PERTAMA
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 بِسْمِ
اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ  *  الْحَمْدُ لِلَّـهِ رَبِّ
الْعَالَمِينَ * وَالْحَمْدُ لِلَّـهِ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ
بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ
الْمُشْرِكُون ،  
وصلى الله على محمد وآل محمد
الأئمة والمهديين وسلم تسليماً كثيراً.       
أشهد ان لا إله إلا الله و
حده لا شريك له، و أشهد أن محمدا عبده ورسله ، و أشهد ان عليا و الأئمة من ولده
حجج الله ، و أشهد أن المهدي و المهديين من ولده حجج الله، يَا أَيُّهَا
الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّـهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا
وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ، 
Wahai orang-orang
yang beriman, bertakwalah kepada Allah sebenar-benar takwa kepada-Nya; dan
janganlah sekali-kali kamu mati melainkan dalam keadaan beragama Islam.
Wahai ansar
Allah,
Wahai ansar
Imam Mahdi     
Wahai ansar
Imam Mahdi Pertama sekelian
Imam Ahmad Al Hassan pernah ditanya mengenai Ashabu
Yasin Dalam Surah Yasin pada Firman Allah SWT:
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
                                                       بِسْمِ
اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
وَجَاءَ مِنْ أَقْصَى
الْمَدِينَةِ رَجُلٌ يَسْعَى قَالَ يَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِينَ﴾
Dan datanglah dari ujung kota,
seorang lelaki dengan bergegas-gegas ia berkata: "Hai kaumku, ikutilah
utusan-utusan itu".[Yasin 36:20]  Siapakah lelaki yang datang dari
ujung kota dengan bergegas-gegas?
Imam Ahmad Al Hassan berkata: Dia adalah Al-Hussein (as)
sebagaimana kaitan dengan beberapa ayat sebelumnya  bagi ayat ini.
﴿أَرْسَلْنَا إِلَيْهِمُ اثْنَيْنِ﴾
Kami mengutus kepada mereka dua orang utusan, [Yasin 36:14]:
iaitu Muhammad (S) dan washi baginda Ali (as), dan kami
telah mengukuhkan dengan,
﴿بِثَالِثٍ﴾
Dengan yang ketiga [Yasin 36:14] : iaitu Al-Hasan (as).
﴿وَجَاء مِنْ أَقْصَى الْمَدِينَةِ رَجُلٌ
يَسْعَى﴾
Dan datanglah dari ujung kota, seorang lelaki dengan
bergegas-gegas: [Yasin 36: 14].  iaitu Al-Hussein, lalu mereka membunuhnya
dan seumpamanya. maka
 ﴿قَالَ يَا
لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ * بِمَا غَفَرَ لِي رَبِّي وَجَعَلَنِي مِنَ
الْمُكْرَمِينَ﴾
Ia berkata: "Alangkah baiknya sekiranya kamumku
mengetahui.* Apa yang menyebabkan Tuhanku memberi ampun kepadaku dan menjadikan
aku termasuk orang-orang yang dimuliakan". [Yasin 36:26-27]... Dan, sudah
tentulah, Habib Al-Najar yang telah disahkan pada mulanya pada ayat ini, tetapi
ia telah diturunkan dan bermakna kepada Al-Hussein. Ia telah diberitahu kepada
saya oleh Imam Mahdi Muhammad bin al-Hasan (as) .
| 
   
Mengapa Ziarah Al-Arba3in (Peringatan Hari Ke
  40 Selepas Peristiwa Karbala) adalah tanda-tanda Mukmin. 
Di riwayatkan dari Al-Syeikh dalam Al-Tahzhib
  Wal-Mashabih dari Imam Al-Hasan Al-3askari berkata, "Tanda-tanda
  Mukmin ada lima: 
1.   Sholat lima puluh satu
  rakaat 
2.   Ziarah Arba3in 
3.   Memakai cincin di tangan
  kanan 
4.   Meletakkan dahi di atas
  tanah ketika sujud 
5.   Baca kuat (jihar) pada
  Bismillah Al-Rahman Al-Rahim 
Ahl Al-Bait selawat Allah
  atas mereka semua telah mengesahkan dengan pengesahan yang
  sangat besar atas kepentingan dan penyertaan pada Ziarah Penghulu
  Syuhada’ Imam Al-Hussein (as). Hampir tidak ada peristiwa
  dari peristiwa-peristiwa agama, melainkan kita dapati ia terdiri dari
  amalan-amalan mustahab di dalamnya, bahkan  amalan-amalan yang paling
  afdhal adalah Ziarah Penghulu Syuhada’ yang mencontohi amalan-amalan Lailatul
  Qadar, dua hari raya, hari Arafah dan Nishfu Sya’ban ... dan lain-lain. Malah
  Ziarah Imam Al-Hussein dituntut pada setiap hari. 
Dari sini ia telah memberikan kita satu
  persoalan penting: Mengapa diberikan tumpuan kepada Ziarah Imam Al-Hussein di
  sepanjang masa? Mengapa hari keempat puluh khususnya? 
Dalam menjawab kepentingan Ziarah Imam
  Al-Hussein, dibawakan yang berikut: 
Pertama: Untuk memikirkan keagungan
  atas pengorbanannya mengekalkan Islam 
Jika kita melihat apa yang dilakukan Banu
  Umaiyah dan belajar sejarah hitam mereka kita akan melihat merekalah yang
  telah menyelewengkan Islam dan telah menyusupkan riwayat-riwayat
  yang dicipta, dan mengubah, mengantikan dan mendatangkan
  malapetaka  (kekecohan) di muka bumi. Ia telah menimpakan ke
  atas Al-Rasul junjungan Besar Muhammad (S) dan keluarga baginda untuk
  berjuang bersungguh-sungguh untuk meletakkan asas-asas Islam, dan Banu Umaiyah
  dapat memperdaya dan mengaburkan para mualimnya. Penghulu Syuhada’
  berhadapan dengan beraninya untuk menyelamatkan agama datuknya Al-Mushtafa
  memperkenalkan dirinya, keluarga dan sahabatnya  telah menebus Islam dan
  mengekalkan Islam. Telah diriwayatkan dalam Hadits Al-Syarif dari Al-Nabi
  (S), "Hussein dariku dan Aku dari Hussein." 
Bagaimana jika Islam pergi (terhapus)?,
  Bagaimana jika  terhapusnya nilai-nilai yang dibawa oleh Rasulullah?
   Tidakkah sia-sia gema jihad (usaha gigik) Rasulullah? Semoga dijauhkan
  Allah perkara demikian. 
Dari sini, Allah SWT memuliakan waliyNya
  Al-Hussein  selawat Allah atasnyauntuk menjadikan dengan
  menziarahinya adalah lebih afdhal daripada haji dan umrah secara mustahab dan
  memuliakan pengunjungnya dan memberikan kepada mereka pahala yang besar atas
  kemuliaannya. 
Kedua:  Ziarah Al-Hussein (as)
  adalah untuk mengagungkan nilai-nilai dan pegangan akidah ketuhanan. 
Ziarah makam Imam Al-Hussein, adalah simbol
  kesucian Islam dan kesucian pegangan akidah dan nilai-nilai yang dikorbankan
  oleh Imam Al-Hussein, di mana dengan menziarahi Penghulu Syuhada’ adalah
  mengagungkannya, dia yang menjadikannya pelindung kepada Syari’at dan dari
  satu segi dia mengagungkan agama Allah dan pegangan akidah dan nilai-nilai
  Rabbaniyah yang dibawa oleh Nabi Islam yang agung, Muhammad (S) dengan
  kenyataan bahawa kewujudan Islam semasa Muhammad dikekalkan semasa
  Al-Hussein, Tidak syak lagi ternyata bahawa betapa pentingnya penerusan teras
  kewujudan Islam sebagaimana pentingnya ia dikekalkan, apakah gunanya jika
  didapati agama dan kemudian tidakkah kita belajar sebagaimana yang berlaku
  pada agama samawi yang lain. 
Kita dapati di zaman ini mereka mendirikan
  patung (tugu) pahlawan yang tidak diketahui keagungannnya tetapi diagungkan
  atas prinsip-prinsip dan nilai-nilai, bagaimana pula tidak diziarahi
  (diperingati) Al-Hussein seorang Imam maksum yang memberikan contoh
  nilai-nilai Ketuhanan Islam. 
Ya, apabila kita Ziarah Penghulu Syuhada,
  kita mendapat ilham daripada pelajaran yang besar terhadap "pengorbanan,
  pelaksanaan, penolakan kezaliman, pemelihara kemuliaan dan kehormatan,
  penyeru kebaikan dan pencegah kemungkaran, sholat, doa-doa, membaca Al-Qur'an,
  melebur dalam cinta kasih dengan Allah SWT,” semua perakuan di sisi Allah,
  ... dan sebagainya, semua yang dibawa oleh Al-Rasul yang teragung dan memberi
  ilham dan nilai dari  Ziarah makam Imam Al-Hussein (as). 
Satu lagi soalan timbul mengapa Ziarah
  Al-Arba3in adalah tanda-tanda orang-orang yang beriman? 
Pada hakikatnya, jika kita melihat
  sekurang-kurangnya pada nombor 40, kita akan dapati bahawa ada rahsia
  terpendam apabila kita melihat ayat-ayat yang mulia ini: 
 | 
 
Dan (ingatlah), ketika Kami berjanji
kepada Musa empat puluh malam, lalu kamu menjadikan patung anak lembu
(Al-3ijl) sepeninggalnya dan kamu adalah orang-orang yang zalim. [Al-Baqarah
2:51]
Allah berfirman: "(Jika demikian), maka sesungguhnya negeri itu diharamkan atas mereka selama empat puluh tahun, (selama itu) mereka akan berputar-putar kebingungan di bumi (padang Tiih) itu. Maka janganlah kamu bersedih hati (memikirkan nasib) orang-orang yang fasik itu".[ Al-Maidah 5:26]
| 
   | 
 
Dan telah Kami janjikan kepada
Musa (memberikan Taurat) sesudah berlalu waktu tiga puluh malam, dan Kami
sempurnakan jumlah malam itu dengan sepuluh (malam lagi), maka sempurnalah
waktu yang telah ditentukan Tuhannya empat puluh malam. Dan berkata
Musa kepada saudaranya yaitu Harun: "Gantikanlah aku dalam (memimpin)
kaumku, dan perbaikilah, dan janganlah kamu mengikuti jalan orang-orang yang
membuat kerusakan".[Al-A3raaf 7:142]
Kami perintahkan kepada manusia
supaya berbuat baik kepada dua orang ibu bapanya, ibunya mengandungnya dengan
susah payah, dan melahirkannya dengan susah payah (pula). Mengandungnya sampai
menyusuinya adalah tiga puluh bulan, sehingga apabila dia telah dewasa dan
umurnya sampai empat puluh tahun ia berdoa: "Ya Tuhanku,
tunjukilah aku untuk mensyukuri nikmat Engkau yang telah Engkau berikan
kepadaku dan kepada ibu bapaku dan supaya aku dapat berbuat amal yang saleh
yang Engkau ridhai; berilah kebaikan kepadaku dengan (memberi kebaikan) kepada
anak cucuku. Sesungguhnya aku bertaubat kepada Engkau dan sesungguhnya aku
termasuk orang-orang yang berserah diri".[Al-Ahqaaf 46:15] 
| 
   
Mustahab pada sholat malam (Sholat Al-Lail)
  untuk mendoakan empat puluh orang yang beriman, sebahagian doa-doa dibaca
  selama empat puluh hari, jika seseorang mencapai umur empat puluh, dan dia
  tidak tergolong sebagai orang sholeh adalah jelas ia sebagai Syaitan
  (Wal-3iyazha Billah – Semoga dilindungi Allah) atas wajahnya (dirinya) dan
  berkata mukanya (nampaknya( tidak berjaya ... dan lain-lain. Oleh itu, kita
  dapati bahawa angka ini ada keistimewaannya dan rahsianya, maka begitulah
  juga dengan Ziarah Al-Arba3in. 
Tetapi jika kita melihat, sangat sedikit pada
  kepentingan Ziarah Penghulu Syuhada (as) pada hari ini, ia terletak
  dalam yang berikut: 
1.  Pada hari-hari pertama dilakukan
  Ziarah Al-Imam Al-Hussein (sholawatu Allah 3alahi), selepas kesyahidannya, dan sepatutnya
  ia dijadikan sesuatu yang istimewa terhadapnya, tetapi malangnya walaupun
  hanya dengan menghampiri kuburnya yang mulia-pada masa itu adalah satu
  kesalahan yang boleh dihukum oleh undang-undang Umaiyah, Satu-sati
  pribadi yang pergi adalah sahabatnya yang sangat rapat, Jabir bin Abdullah
  Al-Ansari, (ridhwanu Allah 3alahi) telah menziarahi Al-Hussein (as). 
 | 
 
Tidak hairanlah pada Jabir dan apa yang disedari oleh
Jabir, kerana dia adalah murid Ahl Al-Bait dan arif (cukup tahu) mengenai
Ziarah Al-Imam Al-Hussein (as), beliau telah memenangi penghormatan besar dan
telah memenangi sebagai pengunjung yang pertama makam-yang mulia ini.
| 
   
2- Pada hari ini kita mengingati urusan yang
  besar, iaitu mendatangi keturunan Rasulullah dari tawanan dan keluarga yang
  dihina di tanah Karbala, dan dan apa yang berlaku kepada mereka daripada
  bencana besar dan malapetaka yang sangat hampir di Kufah apabila bin Ziyad
  (3alahi la3natu Allah), dan di Syam apabila Taghut penzalim Yazid bin
  Muawiyah (3alahi la3natu Allah), orang-orang yang mengoyak-goyak
  kesucian Islam dan kesucian Nabi Islam yang menghina keturunan baginda, dan
  mereka  telah melakukan apa yang mereka telah lakukan. 
3. Pada hari ini kita mengingati pada
  kepulangan ketua yang mulia bapa pembebasan sebagai Penghulu Syuhada’ Al-Imam
  Al-Hussein selepas yang sama seperti Banu Umaiyah, dan memberangsangkan bagi
  negara-negara dan menjadi jurang bagi penduduknya, Maka dalam sebahagian
  riwayat kepala beliau yang telah dikebumikan bersama dengan badannya di hari
  yang mulia ini. 
 | 
 
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
﴿قُلْ
يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ * لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ * وَلَا
أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ * وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا
عَبَدتُّمْ * وَلَا
أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ * لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ ِينِ﴾
KHUTBAH KEDUA
بِسْمِ اللهِ الرَّحَمٰنِ
الرَّحِيْمِ. اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِيْ لآَ اِلٰهَ اِلاَّ هُوَ الْوَاحِدُ
الصَّمَدُ الَّذِيْ لَمْ يَتَّخِذْ صَاحِبَةً وَّلاَ وَلَدًا*  وَّ
اَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَ رَسُوْلُهُ الْمُجْتَبٰي وَ اَنَّ عَلِيًّا اَمِيْرُ
الْمُؤْمِنِيْنَ وَ سَيِّدُ الْوَصِيِّيْنَ وَ اَنَّ ذُرِّيَّتَهُ الْمَعْصُوْمِيْنَ
اَئِمَّتُنَا *  اُوْصِيْكُمْ عِبَادَ اللهِ بِتَقْوَي
اللهِ  * 
وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة
والمهديين وسلم تسليماً كثيراً.
Wahai hamba
Allah, saya menasihati saudara semua supaya bertakwa kepada Allah serta saya
berpesan kepada saudara semua untuk taat kepada -Nya. Saya menyeru saudara
semua (dan diri saya) supaya melakukan perbuatan-perbuatan baik sebelum
hari yang tidak dapat dielakkan datang, sebelum kematian meragut kita;
tidak mungkin untuk kita melarikan diri dari kematian itu.
قَالَ
اللهُ تعالى 
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
                                                       بِسْمِ
اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
﴿وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا ۖ لَا
نَسْأَلُكَ رِزْقًا ۖنَّحْنُ نَرْزُقُكَ ۗ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَىٰ﴾
Dan perintahkanlah kepada
keluargamu mendirikan shalat dan bersabarlah kamu dalam mengerjakannya. Kami
tidak meminta rezeki kepadamu, Kamilah yang memberi rezeki kepadamu. Dan akibat
(yang baik) itu adalah bagi orang yang bertaqwa. [Thaha 20:132] 
Wahai ansar
Allah,
Wahai ansar
Imam Mahdi    
Wahai ansar
Imam Mahdi Pertama sekelian
Salah seorang ansar bertanya kepada Al-Imam Ahmad Al-Hassan
(as):
Soalan pertama. Bagaimana saya boleh mengatasi Al-Ana (Aku)?
Adakah dengan berterusan berdoa (membaca) ayat Al-Kursiy dan ayat-ayat Al-Hasyr
untuk berfungsi, apakah tanda ia berfungsi? Tolong tunjukkan saya jalan yang
paling singkat, dan saya berharap doakan untuk saya dan untuk saudara-saudara
yang mengharapkan taufiq.
Jawapan Imam Ahmad Al-Hassan (as):
Ketika beribadat dan berdoa, hakikatnya adalah sedang
memerangi Al-Ana, tetapi bukanlah memerangi Al-Ana hanya dengan beribadah dan
berdoa, tetapi mestilah dengan ikhlas melakukannya, dan mestilah mendahulukan
kehendak Allah atas kehendak manusia bahkan sehingga tiada lagi kehendak
manusia dan tiada lagi yang tinggal pada manusia melainkan kehendak Allah
dan beramallah dengannya.
Soalan kedua. Tunjukkanlah wahai Maula kata pembuka yang
utama untuk bercakap tentang dakwah Al-Yamani supaya disahut oleh hati-hati
manusia, bukannya keengganan, saya dapati wahai Maula ramai orang memberikan
reaksi positif pada mulanya (sesi pertama) mereka hampir suka dan kemudian
dalam sesi kedua mereka tiada minat langsung?
Jawapan Imam Ahmad Al-Hassan (as):
Kalian bukanlah memberi petunjuk (hidayah) kepada mereka
tetapi menyampaikan kepada mereka dan kalian mempunyai dalil-dalil (keterangan)
yang mencukupi untuk membuktikan (menegakkan) kebenaran kepada sesiapa sahaja
dan kepada mana-mana golongan atau mazhab pun, bahkan anda juga mempunyai
dalil-dalil (keterangan) untuk membuktikan (menegakkan) kebenaran anda walaupun
kepada orang-orang Buddha dan Hindu, lebih utama dari orang-orang Yahudi dan
Kristian dan umumnya pada mazhab umat Islam dan lain-lain, Tetapi biarkan ia
menjadi asas urusan penciptaan bagi tugas anda dengan manusia, mereka
merosakkan diri mereka sendiri dan menunjukkan apa yang ada dalam batin
(dalaman) mereka.
Dan juga kerana ikhlas dan untuk mendekatkan diri kepada
Allah dan mencari redhaNya adalah asas untuk kerja (amalan) anda dan anda
menyampaikan kepada manusia untuk mendapat keberkatan kerja (amalan) anda dan
menjadikannya lebih baik. Semoga Allah memberikan taufiq (kejayaan) pada anda
dan meneguhkan langkah anda dan membantu anda dalam menjayakan agamaNya.
اَللّٰهُمَّ عَرِّفْنِىْ نَفْسَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَّمْ
تُعَرِّ فْنِىْ نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُوْلَكَ ،
اَللّٰهُمَّ عَرِّفْنِى رَسُوْلَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِىْ
رَسُوْلَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ، اَللّٰهُمَّ عَرِّفْنِىْ
حُجَّتَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَّمْ تُعَرِّ فْنِىْ حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ
دِيْنِىْ
Ya Allah kurniakanlah aku makrifah padaMu, kerana jika aku tidak dapat makrifah padaMu aku tidak kenal UtusanMu, Ya Allah kurniakanlah aku makrifah (perkenalkan) kepada UtusanMu, kerana jika aku tidak dapat makrifah pada UtusanMu aku tidak kenal HujjahMu, Ya Allah kurniakanlah aku makrifah kepada HujjahMu kerana jika aku tidak dapat makrifah pada HujjahMu, aku akan sesat dari (mengenal) agamaku
[Doa Ma'rifah
Zaman Ghaibah]
اِنَّ اللهَ وَ مَلٰئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلَي النَّبِيِّ يَآَيُّهَا الَّذِيْنَ اٰمَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا،* اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلٰي مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِيْنَ *وَ عَلٰي عَلِيٍّ اَمِيْرِ الْمُؤْمِنِيْنَ وَ عَلٰي فَاطِمَتَ الزَّهْرَآءِ بِنْتِ مُحَمَّدٍ* وَّ عَلَي الْحَسَنِ الْمَقْتُوْلِ بِسَمِّ الْجَفَا *وَ الْحُسَيْنِ الشَّهِيْدِ بِكَرْبَلاَ * وَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ذِي الْمِحَنِ وَ الْعَنَآءِ *وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ *وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ *وَّ مُوْسَي بْنِ جَعْفَرِ *وَ عَلِيِّ بْنِ مُوْسٰي *وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ *وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ *وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ *وَ الْحُجَّةِ الْقَآئِمِ بِالْحَقِّ الْمُنْتَظَرِ الْمَهْدِيِّ ، الَّذِيْ بِبَقَآئِهِ بَقَيْتِ الدُّنْيَا وَ بِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرٰي،* وَ عَلٰي اَحْمَدٍ الْحَسَنِ اليَمانِي* وَصِيَّ وَ الرَّسُولَ الإمامَ الْمَهْدِيُّ *مَكَّنَ اللهُ لَهُ فِيْ الأرْضِ،* اللّهُمَّ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ ، رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا،* رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِّلَّذِينَ كَفَرُوا وَاغْفِرْ لَنَا رَبَّنَا ۖ إِنَّكَ أَنتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
اللّهُمَّ أَعِزَّ الاسلامَ والمسلمين
اللهم انْصُرِ الإسلامَ وَالمسلمين ، اللّهُمَّ انْصُرْ اِخْوانَناَ مِنْ أنصارُ
الإمامَ الْمَهْدِيُّ المُسْتَضْعَفِينَ وَالمَظْلُومِينَ، اللّهُمَّ انْصُرْ
اِخْوانَناَ مِنْ أنصارُ الإمامَ الْمَهْدِيُّ في ماليزيا وسنغافورة وفي
تايلاند وفي مصر وفي سوريا في ايران وفي العراق في كُلِّ مَكانَ
وَفي كُلِّ زَمانَ ، اللّهُمَّ انْصُرْهُمْ على عَدُوِّكَ وَعَدُوِّهِمْ ،
وَأَهْلِكِ الكفرةَ والكافرين والشركَ والمشركين والنفاقَ والمنافقين والظُلْمَ
والظالمين وَدَمِّرْ أَعْداءَكَ أَعْدَاءَ الدِين مِنَ العلماء غير
العاملين والمستعمِرِين والمستكبرين ، يا رب العالمين
اِنَّ اللهَ يَأْمُرُكُمْ بِالْعَدْلِ وَ الْاِحْسَانِ وَ اِيْتَآءِ ذِي الْقُرْبٰي وَ يَنْهٰي عَنِ الْفَحْشَآءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ الْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكُرُوْنَ.
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بِسْمِ اللَّـهِ
الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّـهِ
وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَيْتَ
النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّـهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ
بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ ۚ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾
✡✡✡✡✡

Tiada ulasan:
Catat Ulasan