Sabtu, 3 April 2021

Demonstrasi di Dataran Tahrir, di Baghdad

 

Himpunan Pos Di Laman Facebook Rasmi

Ahmed Alhasan الحسن احمد / 8 Julai 2016:

Hari ini, hari Jumaat, di Dataran Tahrir, di Baghdad, pada sebelah petang, diadakan demonstrasi menentang parti pemerintah yang membuat kerusakan menghancurkan Iraq.

Pergilah ke demonstrasi ini, dan jangan ketinggalan menuntut hak negara anda, Iraq.

Jangan ketinggalan menuntut hak darah orang-orang Iraq yang ditumpahkan dan ditumpahkan setiap hari kerana orang-orang yang membuat kerusakan ini.

Jangan gagal untuk menunjukkan simpati kepada keluarga yang sedang berduka.

Demonstrasi ini tidak dipolitikkan, dan tidak tergolong kepada pihak tertentu, juga tidak dianjurkan oleh pihak tertentu, atau dipimpin oleh pihak tertentu.

 


 

Ulasan / 9 Julai 2016:

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Slogan agama dan taksub puak akan memudaratkan demonstrasi.

 

Ulasan / 8 Julai 2016:

Syed Abdullah Al-Ghalibi: Semoga Tuhanku, memberi tuan kejayaan, aku menunjukkan kepada maulai bahawa saya saya mengutus anak saya kerana saya sakit dan saya tidak dapat bergerak. doakanlah saya.

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Semoga Allah memberkati anda Syed Abdullah yang saya sayangi, berubatlah, insya Allah, semoga tubuh menjadi sihat kerana kekurangan makanan dan pergerakan.

Ulasan / 8 Julai 2016:

Dhia’ Syakir Al-Musawi Al-Ansari: Al-Salamu 3alaikum

Maulai, saya berharap pada Allah, agar tuan akan membalas salam saya kekasihku, maafkan atas kekurangan saya.

Tuan, saya mohon maaf atas kekurangan saya. Tuan yang dikasihi, Maulai, Saya mohon mendoakan saya agar berjaya untuk beramal tuan yang dikasihi, Saya mohon tuan doakan keluarga saya mendapat hidayah, wahai keluarga Muhammad

Tuan yang dikasihi, gembirakah saya, wahai cahaya mataku.

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Wa 3alaikumu l-Salam Wa Rahmatu Allahi Wabarakatuh. Semoga Allah memberkati anda saudara yang dikasihi. Saya mohon kepada Allah agar memberi anda kejayaan demi kebaikan akhirat dan dunia anda.

Ulasan / 8 Julai 2016:

Majid Al-Zaidi: Dengan kuasa Allah, tuan, kami akan keluar, insya Allah. Kami sekarang di Karradah, berhampiran dengan Dataran Tahrir, Baghdad, kami mohon doa dari tuan.

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Semoga Allah memberkati anda, Majid Al-Zaidi yang dikasihi, semoga Allah memberi ganjaran yang baik kepada anda.

Ulasan / 8 Julai 2016:

Umm Hashim Ahmad: Al-Salamu 3alaikum, wahai anak orang-orang yang baik-baik ... Semoga Allah mengurniakan pertolongan kepada tuan atas mereka yang zalim.

Salam dari tanah Maghribi.

 

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Wa 3alaikumu l-Salam Wa Rahmatu Allahi Wabarakatuh. Semoga Allah memberkati anda. Saya mohon kepada Allah agar melindungi anda dan membimbing anda untuk kebaikan akhirat dan dunia.

Ulasan / 8 Julai 2016:

Alaa Qahtan: wahai anak orang-orang yang baik-baik. Adakah kelapangan semakin hampir?

Saya mohon tuan doakan rakan saya Muhammad ‘Eidan diberi hidayah, ke jalan yang lurus.

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Semoga Allah memberkati anda saudara yang dikasihi. kelapangan dari Allah, tetapi tujuannya pada manusia. Kami mohon kepada Allah agar memperbaiki keadaan semua orang dan membantu anda untuk kebaikan akhirat dan dunia.

 

Ulasan / 8 Julai 2016:

Irfan Al-Shukri: Al-Salamu 3alaika, dan atas bapa-bapa tuan dan anak-anak tuan yang baik dan suci, dan kami tunduk kepada nasihat tuan, Ya Syed Ahmad Al-Hassan, ya wahai Ahmad, ya wahai Qaim Aali Muhammad, ya wahai Yamani Aali Muhammad, selawat sanjung Tuhanku atas tuan-tuan semua dan kami mohon tuan mendoakan kami.

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Wa 3alaikumu l-Salam Wa Rahmatu Allahi Wabarakatuh. Semoga Allah memberkati anda saudara yang dikasihi. Semoga Allah membalas anda dengan ganjaran yang terbaik saudara yang dikasihi, ganjaran untuk orang-orang yang baik.

Ulasan / 8 Julai 2016:

Ziyad Abu Ahmad Al-Tamimi: Ya, ya wahai Maulai saya bersimpati dan berada di Dataran Tahrir, berpaling dari matamu, kasihiku, doamu, wahai jiwaku.

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Semoga Allah memberkati anda saudara yang dikasihi. Semoga Allah membalas anda dengan ganjaran yang terbaik

 

Ulasan / 8 Julai 2016:

AJ: Demi Allah, kami jemu dengan seribu bayangan.

 

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Semoga Allah memberkati anda saudara yang dikasihi, jika anda setuju dengan kami bahawa darah rakyat Iraq ditumpahkan kerana  parti-parti pemerintah yang rosak, maka saya beritahu anda dalam gerakan yang diberkati dan kita binasakan apa yang kita boleh lakukan dan selebihnya adalah atas Allah.

Ulasan / 8 Julai 2016:

Akram Al-Dakhili: Semoga Allah memberkati tuan.

 

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Semoga Allah memberkati anda saudara yang dikasihi, dan saya mohon kepada Allah agar memberkati anda dan memberikan anda kejayaan untuk kebaikan akhirat dan dunia.

 

Ulasan / 8 Julai 2016:

Safaa Al Battat: Al-Salamu 3alaikum Wa Rahmatu Allahi Wabarakatuh. Semoga Allah memberkati tuan kami.

 

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Wa 3alaikumu l-Salamu Wa Rahmatu Allahi Wabarakatuh. Semoga Allah memberkati anda saudara yang dikasihi.

Ulasan / 9 Julai 2016:

Mazan Walim: Al-Salamu 3alaikum, saidi wa maulai Ya qaim, Aali Muhammad (S).

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Wa 3alaikumu l-Salamu Wa Rahmatu Allahi Wabarakatuh. Semoga Allah memberkati anda saudara yang dikasihi.

 

Ulasan / 9 Julai 2016:

Abbas Al-Nadawi: matamu berpaling, untuk menghapuskan korban kejahatannya di pantai Furat dan Dajlah di Al-Karradah, dan dari Allah yang memanjatkan permohonan tuan, Maulai Ahmad Al-Hassan. 3alaikumu l-Salam

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Semoga Allah memberkati saudara yang dikasihi, saya mohon kepada Allah agar memberikan anda kejayaan untuk kebaikan akhirat dan dunia.

 

Ulasan / 9 Julai 2016:

Yusuf Al-Akaili: Ini tidak akan berguna bagi mereka, sehingga mereka mereka mengadakan demonstrasi atau protes dalam bentuk duduk di tempat awam bersama mereka.

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Semoga Allah memberkati anda saudara yang dikasihi,. Demonstrasi adalah satu langkah ke arah yang benar, dan ini adalah pernyataan kepada dunia apabila rakyat tidak rela dan tidak puas hati terhadap politik pemerintah Iraq hari ini. protes dalam bentuk duduk di tempat awam atau pembangkangan sivil, saya setuju dengan anda bahawa ini merupakan tekanan yang jauh lebih besar daripada demonstrasi. Saya telah menyebutkannya dalam buku-buku saya [1] Sejak tahun 2001 M, pembangkangan sivil adalah jalan keluar yang tepat untuk menjatuhkan pemerintah yang zalim.

Ulasan / 9 Julai 2016:

Hussein Yasser: Kesalahan demonstrasi membawa kebencian?

 

Ahmed Alhasan الحسن احمد: Semoga Allah memberkati saudara yang dikasihi, demonstrasi adalah langkah ke arah yang benar, dan sekurang-kurangnya ia menunjukkan tidak puas hati rakyat dan menunjukkan adanya kecacatan dalam sistem pemerintahan dan pemerintahan Iraq yang berpanjangan sejak 2003 hingga sekarang dan kecacatan ini akan diumumkan kepada seluruh dunia, dan insya Allah, akan ada hasil yang baik dan rahmat Tuhan luas.

 

________________

[1] Lihat: Kitab Al-3ijl, Al-Syed Ahmad Al-Hassan: J 2, membincangkan sebab-sebab keghaiban

 

✡✡ ✡✡ ✡✡

 

Sebelum ✡✡ Kandungan ✡✡ Berikutnya

 

 

 

Tiada ulasan: